Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, męczę się z tym problemem już dłuższy czas i nie mam pojęcia jak to naprawić. Bez zbędnych ceregieli wygląda to następująco:


DISA podłączona:

-lekko falują obroty na biegu jałowym,

-łapie dołka przy około 4 tysiącach obrotów,

-wyskakują błędy lambda (189, 188, 228, 227),

-auto ogólnie wydaje się być słabsze w zależności od dnia - czasami wydaje się, że ubyło z 20-30 koni


DISA odłączona:

-obroty nie falują,

-przy 4 tysiącach czuć, że dostaje kopa,

-nie ma żadnych błędów,

-moc cały czas taka sama, tylko na dole trochę brakuje


Pomyślałem więc, że pewnie DISA uwalona. Wyjąłem ją i przeszedłem do diagnozy - nie ma żadnych luzów, test z zatkanym palcem OK, po odpaleniu silnika normalnie się zamyka, nie terkocze.


Dlaczego więc, skoro wygląda na w pełni sprawną po jej odłączeniu jest pod każdym względem lepiej?


Taka jedna dodatkowa rzecz jaką zauważyłem - założyłem sobie na czas testów filtr stożkowy (szybszy montaż) i gdy disa jest podłączona, wyraźnie słychać nawet na niskich obrotach, że jest różnica między wciśnięciem gazu 50% a 100% (typowy stożkowy dźwięk). Na odłączonej disie nie ma jednak czegoś takiego - do 4k brzmi jakby był normalny filtr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej te błędy odczytane w inpa, cyferki to nie wszystko. Pokaż korekty paliwowe oraz pracę sond po rozgrzaniu i na wolnych obrotach. 227 i 228 to nie błędy sond tylko zły skład mieszanki a przyczyn tego może być kilka, z reguły lewe powietrze lub pompa paliwa. Nie testuj auta przez odpinanie osprzętu, bo zaraz przepływomierz będziesz wymieniał na dodatek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wklej te błędy odczytane w inpa, cyferki to nie wszystko. Pokaż korekty paliwowe oraz pracę sond po rozgrzaniu i na wolnych obrotach. 227 i 228 to nie błędy sond tylko zły skład mieszanki a przyczyn tego może być kilka, z reguły lewe powietrze lub pompa paliwa. Nie testuj auta przez odpinanie osprzętu, bo zaraz przepływomierz będziesz wymieniał na dodatek.

 

Dzięki za odpowiedź.


Oto świeżutki raport błędów: https://drive.google.com/open?id=18G2PFe986qG6ZjfGOJbMGnq_8g8O9Wq2


Tego 103 wcześniej nie było, pojawił się niedawno. Wszystkie błędy mieszanki pojawiały się tylko jak zostawiłem auto na wolnych obrotach na więcej niż 30 sekund, dochodził do tego check i czasami potrafiło zacząć telepać autem lekko, jakby chodziło na 5 garów.


Tutaj praca sond:

Disa odłączona:


Disa podłączona:



Patrzyłem troszkę dłużej i nic się nie zmienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwne te korekty paliwowe (to nie praca sond, swoją drogą je byłoby fajnie zobaczyć - f5), niezbyt spójne z opisem błędów (202,203,227,228), może pod obciążeniem na drodze wygląda to inaczej i same sondy umierają, stąd korekty długoterminowe blisko 0. Masz uszkodzone grzałki w obu sondach przed katalizatorem więc są do wymiany a dzięki nim widać korekty, więc to na pierwszy ogień. Do tego do wymiany termostat ze względu na uszkodzoną grzałkę (tylko behr made in germany, nie kupuj włoszczyzny a to jest już większość na rynku, jak już nie będzie od wroga to zostaje oryginał) i vanos, grzebał tam ktoś? Był regenerowany?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziwne te korekty paliwowe (to nie praca sond, swoją drogą je byłoby fajnie zobaczyć - f5), niezbyt spójne z opisem błędów (202,203,227,228), może pod obciążeniem na drodze wygląda to inaczej i same sondy umierają, stąd korekty długoterminowe blisko 0. Masz uszkodzone grzałki w obu sondach przed katalizatorem więc są do wymiany a dzięki nim widać korekty, więc to na pierwszy ogień. Do tego do wymiany termostat ze względu na uszkodzoną grzałkę (tylko behr made in germany, nie kupuj włoszczyzny a to jest już większość na rynku, jak już nie będzie od wroga to zostaje oryginał) i vanos, grzebał tam ktoś? Był regenerowany?

 

Sory że tyle nie odpowiadałem, nie miałem czasu za bardzo na grzebanie.


Tutaj praca sond. Od drugiej minuty małe przegazówki i dziwnie to wygląda:



Termostat rzeczywiście niesprawny, temperatura silnika waha się około 85 stopni podczas jazdy. Jeśli chodzi o Vanosa to nic nie wiem niestety, ale nie ma żadnych typowych objawów.


Sprawdziłem sobie wczoraj przy okazji świece. Zauważyłem, że mam 5 cewek Bosch i jedną Beru - wyjąłem tylko jedną pierwszą i cewka ma uszkodzoną gumę na końcu - https://zapodaj.net/705afe4187dd7.png.html.


Świeca wygląda tak (zamówiłem już NGK Laser Platinum):

https://zapodaj.net/e37fbcaaa8d44.jpg.html

https://zapodaj.net/7f90d2f3d3abc.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ospale reagują na wolnych obrotach więc to potwierdza, że nie są pierwszej świeżości, błędy grzałek i tak kwalifikują je do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sondy wymienione na ori używki ze złomu, problem zniknął i błędy nie wracają.


Dzięki za pomoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.