Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co jakiś czas przy wypalaniu DPF widzę na obrotomierzu że obroty falują. Dzieje się tak najczęściej przy małym obciążeniu czyli zjeżdżam z górki i kładę dosłownie nogę na gazie.

Błędów nie ma, wtryski był na stole. Przepływa na wolnych podaje wartości takie jak wymagane, ale obstawiam jej winę. Czy ktoś może miał podobny problem?


Silnik M57x 272 km

Opublikowano

Rok temu skrzynia była robiona i przed był ten sam efekt. Do tego wcześniej falował konwerter i faluje to o wiele wolniej. Teraz falowanie to dość szybkie skoki. Zwłaszcza że słychać po silniku że nie obciąża go tylko obroty skaczą z braku paliwa lub powietrza.


Tak to wygląda:


https://youtu.be/gzDLkPkAJyA

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Kolego mam dokładnie takie samo falowania (szybkie wachniecia) dużo szybsze niż we wszystkich tematach dotyczących falowania.


Jak będziesz miał jakieś info co to może być to daj znać


Czy się wypala czy nie niema znaczenia. Natomiast występuje dokładnie w takich samych okolicznościach operowania gazem

Opublikowano
Kolego mam dokładnie takie samo falowania (szybkie wachniecia) dużo szybsze niż we wszystkich tematach dotyczących falowania.


Jak będziesz miał jakieś info co to może być to daj znać


Czy się wypala czy nie niema znaczenia. Natomiast występuje dokładnie w takich samych okolicznościach operowania gazem

Na jednym z zagranicznych forów BMW znalazłem podobny temat wahnięć obrotów przy stałej prędkości i niskim obciążeniu, i według jednej z instrukcji serwisowych powodem jest egr i pomaga jego ograniczenie w funkcjach serwisowych isty. Co do wahnięć, lekkich szarpnięć przy wypalaniu dpf, to z tego co się orientuje w momentach niskich obciążeń przymykana jest klapa gasząca/przepustnica aby zmniejszyć ilość powietrza a co za tym idzie podnieść temp spalin. Mam podobne odczucia przy wypalaniu dpf chociaż nie zawsze i wydaje mi się, że tak ma być.

Edit. teraz obejrzałem filmik powyżej i u mnie nie wygląda to "aż tak"

Opublikowano
U mnie problemem była klapa gasząca, nie mogła się wysterować na zadaną pozycje i wpadała w jakieś dziwne wahania które właśnie objawiały się szarpaniem i falowaniem podczas wypalania DPF. Na allegro ktoś sprzedaje regenerowane, ja dorwałem używkę za grosze i póki co problem nie wraca.
Opublikowano
Wypalanie następuje raz na 700km i to szarpanie nie jest przy każdym wypalaniu i trwa może kilka minut, po co sobie tym głowe zaprzątać? Przy wypalaniu sterownik podaje większa dawkę paliwa i to może przez to. Jakby szarpało ciągle i bez wypalania to się można przejmować. U mnie też szarpie ale jak wyczuwam że się wypala dpf to 3 bieg na manualu i 80,90 obroty ponad 2500 i wypala się bogato

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.