Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Od roku mierzę się z problemami związanymi z moim samochodem, BMW serii 1, silnik 3-cylindrowy 1.5 136 km, produkcja koniec 2015, przebieg 88.000.


Samochód w trakcie jazdy niekiedy raz lekko szarpnie, lub zaczyna szarpać z częstszą częstotliwością i się trząść. W chwili gdy wpadnie w mocne trzęsienie (np. w mieście) nawet jak zatrzymam pojazd, mam wrażenie, że lekko "ciągnie do przodu". Nie wyskakują żadne błędy w pojeździe.


Pierwsza wizyta w serwisie:

stwierdzono, że w jednym miejscu pod świecą były dwie podkładki, a pod drugą nie było żadnej - wymieniono świece i problem minął. Na 3 miesiące.


Druga wizyta w serwisie:

wymieniono komplet świec i historia taka sama - 3 miesiące spokój.


Trzecia wizyta w serwisie:

Samochód przestał miesiąc w serwisie specjalizującym się w BMW, przejeździł prawie 1000 km testowo, komputer nie łapie żadnych błędów. Serwisant zastanawia się, czy może to nie problem z wtryskami, ale nie jest w stanie powiedzieć, czy po wymianie problem ustąpi.


Zachowanie samochodu nie jest charakterystyczne dla konkretnego momentu - niezależnie od tego, czy silnik jest ciepły, czy zimny, auto jedzie szybko czy wolno. Niekiedy problem się nasila, a ostatnio zrobiłem trasę 2x 600 km po autostradzie, może "szarpnął" ze 3-4 razy w każdą stronę. Występuje zarówno przy dynamicznej jeździe (dynamicznym przyspieszaniu), jak i przy spokojnej, jednostajnej.


Serwisant rekomendował mi czekać, aż "się pogorszy i zepsuje", wtedy będzie wiadomo, co naprawiać.


Być może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją.


Pozdrawiam

Opublikowano
Ja bym zainteresował się tematem świec. Był tu gdzieś taki temat i problem zniknął po prawidłowym założeniu właściwych części. Powodzenia :cool2:
Opublikowano
Jeżeli masz napęd 4x4 - xdrive, to sprawdź opony czy mąż dokładnie ten sam rozmiar, oraz czy ich zużycie jest jednakowe. To też skutkuje tym że wały napędowe się nie zgrywają w dyferencjale i auto szarpie co jakiś czas
Opublikowano

Napęd jest standardowy na tył.


@Tony_Stark, pamiętasz może dokładnie, jakiego samochodu dotyczył temat świec, albo inne info, które pomogłoby mi znaleźć wątek? NIe mogę się doszukać. :idea:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

cześć,

W moim samochodzie było podobnie, drgało szczególnie na zimnym silniku, później komunikat o niepełnej mocy.

Padła cewka, naprawa ok 200 zł, przy okazji wymieniłem świece. Teraz żadnych problemów pracuje równo

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
cześć,

W moim samochodzie było podobnie, drgało szczególnie na zimnym silniku, później komunikat o niepełnej mocy.

Padła cewka, naprawa ok 200 zł, przy okazji wymieniłem świece. Teraz żadnych problemów pracuje równo

Jakiej firmy cewkę założyli?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
cześć,

W moim samochodzie było podobnie, drgało szczególnie na zimnym silniku, później komunikat o niepełnej mocy.

Padła cewka, naprawa ok 200 zł, przy okazji wymieniłem świece. Teraz żadnych problemów pracuje równo

Jakiej firmy cewkę założyli?

Cewka beru, świece Bosch,

Na marginesie, w Serwisie BMW zakładają świece (niby oryginały) za 120zl/szt, a to świece..... championa u mnie tak było :roll:

  • 4 lata później...
Opublikowano
W dniu 25.05.2020 o 11:42, max1xx4 napisał(a):

Witajcie,

 

Od roku mierzę się z problemami związanymi z moim samochodem, BMW serii 1, silnik 3-cylindrowy 1.5 136 km, produkcja koniec 2015, przebieg 88.000.

 

Samochód w trakcie jazdy niekiedy raz lekko szarpnie, lub zaczyna szarpać z częstszą częstotliwością i się trząść. W chwili gdy wpadnie w mocne trzęsienie (np. w mieście) nawet jak zatrzymam pojazd, mam wrażenie, że lekko "ciągnie do przodu". Nie wyskakują żadne błędy w pojeździe.

 

 

Cześć,

 

mam dokładnie ten sam problem w moim BMW F30 z 2015 roku z silnikiem B38 (3-cylindry, 1.5l) i przebiegiem 140,000 km. Jedyna różnica polega na tym, że u mnie w momencie awarii (kiedy wpada w drgania) samochód wyrzuca błąd napędu i wchodzi w tryb awaryjny.

Moja pierwsza wizyta w serwisie - wymiana wszystkich trzech świec. Pomogło na dwa tygodnie. Potem auto stanęło na autostradzie na drugiej dłuższej trasie (najpierw sporadyczne szarpnięcia, potem drgania silnika i awaria napędu po przejechaniu ok. 200 km).

Druga wizyta w serwisie - mechanik stwierdził, że ze świecami wszystko mechanicznie OK. Jednak komputer pokazuje błąd wypadania świecy w trzecim cylindrze. Zamienił świece 1. i 3. cylindra, co spowodowało zniknięcie błędu. Ale nadal nie wiemy jaka była pierwotna przyczyna. Teorie są następujące:

- Należy zaktualizować oprogramowanie (mam stare z 2017 r.). Tak zaleca producent w przypadku powtarzających się błędów niewadomego pochodzenia. Dzis to zostanie wykonane.

- Należy wymienić wiązkę zasilającą. Na początku produkcji F30 ta wiązka była wadliwa, ale zdaje się, że mój egzemplarz ma już wersję poprawioną.

- Należy tankować paliwo 98 zamiast 95. Niby słabej jakosci paliwo moze powodowac odczyt spalania stukowego w cylindrze, co skutkuje awarią napędu. - raczej najmniej prawdopodobne.

 

Czy komus udało się rozwiązać ten problem i mógłby polecić sprawdzone rozwiązanie? Nie chciałbym szukać po omacku przyczyny i wydawać kasę bez potrzeby 😉

 

Dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.