Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Przeczytałem wszystkie tematy związane z błędem 2A6B - DME: Valvetronic, power limitation, servomotor.

Każdy kończy się wymianą silniczka valcetronic, u mnie samo to nie pomogło. Niżej szczegóły..:


Autko:

BMW E46 318i 143KM silnik N46 polift 2004r.


Objawy:

Check engine + kontrolka EML tylko na włączonym zapłonie (po odpaleniu auta gaśnie EML)

Auto bardzo "mało czułe" na pedał gazu, przy dodaniu więcej gazu, charakterystyczne buczenie i auto słabo wkręca się na obroty. Nie jest aż tak źle jak w trybie awaryjnym (sprawdzałem jak auto działa w trybie awaryjnym przez odpięcie silniczka valvetronica), ale moim zdaniem nie ma też 100% mocy.

Zaolejony czujnik położenia wałka mimośrodowego (czyli "położenia" valvetronica?).

Brak błędów w sekcji silnika, sprawdzane w INPie oraz DISie.

Z DIS, z sekcji Service function, z sekcji silnika, Status Valvetronic: no-limp home mode (bardzo chciałbym zebrać rzetelne informacje na temat wszystkich dostępnych trybów pracy silniczka valvetronic !)

Wykonałem wszystkie testy w DISie, w sekcji Service function, w sekcji silnika. Wszystkie zakończone pozytywnie (wszystko sprawne), poza jednym - System test Valve lift (czy jakoś tak). To jest jakiś test otwarcia zaworów od minimum do maksimum, lub odwrotnie, test kończył się błędem 2A6B - DME: Valvetronic, power limitation, servomotor, po tym teście i zarejestrowaniu błędu status Valvetronica zmienia się na jakiś "limp mode coś tam active" (dorzuce screena jutro jeśli trzeba).


Co zrobiłem (za poradami znalezionymi na forach):

Skasowałem jedyny błąd, który był, tj. 2A6B

Z DIS, z sekcji Service function, z sekcji silnika, Status Valvetronic: no-limp home mode

Wyczyściłem, wysuszyłem i uszczelniłem czujnik valvetronica.

Wymieniłem silniczek Valvetronic na nowy, oryginalny VDO.

Wykonałem adaptacje Valvetronica w DISie (choć wiem, że nie trzeba), tj. lewo, prawo, graniczne pozycje.

Ponownie wykonałem wszystkie testy w DISie, w sekcji Service function, w sekcji silnika. Ponownie wszystkie skończone poprawnie poza jednym - System test Valve lift. Ponownie test kończy się tym samym błędem 2A6B, czyli na tę chwilę wymiana silniczka Valvetronica nic nie dała, nic się nie zmieniło, auto nadal jeździ "słabo".

Podczas tego testu otwarcie zaworów jest zmieniane od max, u mnie tj, 9,61mm do minimum, u mnie tj. 0,3mm, auto nie gaśnie. Z tego co wyczytałem są to poprawne wartości (powinny być między 0mm-10mm), a mimo to test kończy się błędem 2A6B (screen na dole). I ponownie zmienia nam się status Valvetronic na "limp mode coś tam active" (dorzuce screena jutro jeśli trzeba).



Reasumując.. o co chodzi?

1. Dlaczego wymieniony test kończy się błędem 2A6B, jaki podzespół może być za to odpowiedzialny?

2. Czy w moim przypadku wymiana silniczka była zbędna? Czy może po wymianie silniczka trzeba wykonać jeszcze jakieś dodatkowe "magiczne" czynności, o których nikt nigdy nie pisał na forach. We wszystkich tematach, które znalazłem, przy tym błędzie, ludzie zawsze zalecają wymianę silniczka.

3. Co powoduje u mnie zapalenie się kontrolki Check Engine oraz nie gaśnięcie przy włączonym zapłonie kontrolki EML, skoro kasuje wszystkie błędy?


Spróbujmy wspólnie wyjaśnić tą sytuację od A do Z, myślę, że wielu ludziom się przyda.

Jeśli są potrzebne jakiekolwiek dodatkowe logi z DIS, INPA, wszystko mogę wykonać i wrzucić tutaj screeny.


6770323bef59.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Burza1234 - dziękuje bardzo za konkretne materiały.


Co do wałka, sprawdzałem czy się swobodnie kręci, na oko jest ok, ale czy nie jest on gdzieś o 0,5mm skrzywiony..? Nie da rady tego ocenić na oko.

Silniczek wymieniłem tak jak piszą.

Test układu na zużycie pośrednie dźwigni:

Jeśli występuje pośrednie zużycie dźwigni, podczas wymiany nastąpi przerwanie zapłonu. Przerwy są sumowane dla każdego cylindra. - U mnie komputer nie rejestruje przerw zapłonu..


Próbuje dojść do jakiś wniosków. Sugerujesz mechaniczne uszkodzenia np. popychaczy krzywkowych?

Sam błąd, który mam nie daje mi spokoju, bo podejrzewam, że odpowiedzialne za to będzie coś ze sterowaniem/elektroniką, a nie mechaniczne uszkodzenia.

No i kolejne pytanie nadal bez odpowiedzi dlaczego mam check-engine i EML.


Może polecilibyście miejsce w okolicach Warszawy, gdzie warto zaprowadzić auto z moimi objawami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.