Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj przy dokładaniu Servotronica do FA przekodowałem całe auto i na sam koniec tego procesu na konsoli wyskoczył mi błàd airbaga a po sprawdzeniu jest to:

93A9 - napinacz pasa kierowcy

Oczywiscie nic nikt tam w elektryce fotela nie grzebal. Wtyczka, piny wyglàdajà okay. I oczywiście kasowanie w INPA nie pomaga.

Wczesniej już robiłem "process car", natomiast tym razem zrobilem z nowym sp-daten V67.1 ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie.


Nie wiem, co zrobiłem źle, samochód był podłàczony do prostownika. Ale co najważniejsze - nie za bardzo wiem co dalej - jest jakaś możliwość diagnozy modułu Airbaga? Bo wg mnie coś nie halo się właśnie z nim stało podczas tego kodowania.

Dodam jeszcze, że parę lat temu moduł Airbaga został w jakiś tam sposób zregenerowany po wystrzale poduszki głównej.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W inpie, po wejściu w odczyty(klawisz F5) w wielu modułach jest możliwy odczyt rezystancji obwodów.

Sprawdź czy jest taka możliwość w Twoim przypadku.

Opublikowano
Już chyba wiem. Po wypadku w 2015r gdzie wystrzelila poduszka kierowcy elektryk powiedział że zregenerował mi komputer Airbag, co generalnie było zdaje się ściemá, bo doczytałem gdzieś że w BMW nie ma tam potrzeby resetu wypadku. To co trzeba zrobić to wymienić wystrzelone elementy i wykasować błád. Stád też po wczorajszym przekodowaniu całego auta, komputer ABG wrócił do wartości fabrycznej i zgłosił problem. Dzisiaj zakodowalem napinacz pasa na nieaktywny GURTSTRAFFER_FAHRER_1 nicht_aktiv i błád znikł. Oczywiście nie jest to wyjście - muszę sprawdzić co jest nie tak, napinacz nie jest ściágnięty, ma harmonijkę więc to nie tan problem, ale i tak musze mieć drugi na diagnozę.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy wtyczki są prawidłowo podpięte. Jeśli tak, to zmierz rezystancję tego napinacza.

Możesz do tego użyć multimetru, ale nie mierz na "diodzie"


Możliwe, że wymieniając napinacz uszkodzili zatrzask wtyczki napinacza i aktualnie masz tam po prostu zwarcie. Nie mógł sobie z tym poradzić, to napinacz wykodował

Opublikowano
To byl napinacz. Wymieniony a modul ABS przywrocony do wartosci fabrycznych i bledu nie ma.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.