Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Auto w niskim zakresie obrotów przerywa, poszarpuje, co jest mocno irytujące. Przerywania pojawiałą się w niskim zakresie obrotów, do 2500, przy delikatnym, normalnym przyśpieszaniu. Przy ruszaniu z butem w podłodze, nic nie przerywa.


Po odpięciu przepływomierza szarpanie nie występuje, ale auto jest w trybie awaryjnym.


Wymiana przepływomierza i jego adaptacja, problem występuje nadal.


Po kilkunastu dniach, auto w końcu sypnęło błędem:

40A4 - regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie.

dcc1c9189e35.jpg


Podejrzenie padło więc na EGR. Zacząłem obserwować pracę EGR apką Car Scanner.

65ab2e463488.jpg

Szarpnięcia pojawiają się kiedy "cykl roboczy egr" skaczę w górę. Przy pełnym bucie "cykl roboczy" wskazuje 0.


Postanowiłem więc wymienić zawór podcisnienia. Bez zmian :(


Problem pojawił się natychmiast po odbiorze auta od mechanika, gdzie była regenerowana turbina, a przy tym wyczyszczony egr w myjce ultradźwiękowej. Mówili, że sam egr pracuje prawidłowo. Czy jednak szukać problemu w samym zaworze EGR?

Nie chcę oddawać na reklamację, bo nie mam pewności, że to wina źle zregenerowanej turbiny. Czy może czyszczenie samego zaworu EGR zaszkodziło?


Zapraszam do dyskusji.

Opublikowano

Mialem u siebie podobny problem.

Wymienilem nawet EGR (nowka). Przyczyna byl elektrozawor sterujacy EGR. Kup nowy, czyszczenie nic nie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.