Skocz do zawartości

Wentylator Klimatyzacji BMW E39


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro zamiennik razem z wtyczką i kabelkami na Alle kosztuje poniżej 30 zł z przesyłka i ludzie piszą w komentarzach, że taki działa to chyba nie ma się co zastanawiać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze. :wink:

Ze swojej praktyki i z tematów, które już dawno wyginęły, wiem że wentylator powinien się uruchomić zaraz po odpaleniu samochodu. Wentylator startuje (pierwszy bieg) tylko na kilka sekund. To taki test kontrolny.

Piszecie, że przy niskiej temperaturze zewnętrznej, klima się nie uruchomi. To ciekawe stwierdzenie, bo jest zalecane załączanie klimy nawet zimą.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze. :wink:

Ze swojej praktyki i z tematów, które już dawno wyginęły, wiem że wentylator powinien się uruchomić zaraz po odpaleniu samochodu. Wentylator startuje (pierwszy bieg) tylko na kilka sekund. To taki test kontrolny.

Piszecie, że przy niskiej temperaturze zewnętrznej, klima się nie uruchomi. To ciekawe stwierdzenie, bo jest zalecane załączanie klimy nawet zimą.

 

Wcześniej już było pisane,że wentylator 3 pinowy startuje od razu, natomiast 4 pin już nie. Co do uruchamiania klimy zimą też trzeba wyjaśnić: kompresor ten ze sprzęgłem elektromagnetycznym uruchamia Się do pewnych niskich temperatur, później już nie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest takie zalecenie bo ludzie potem zdziwieni że po kilku sezonach klimy nie mają bo używają tylko w upały jak już się nie da wytrzymać przy otwsrtch oknach. To chyba dla takich zalecenie. A jak nie wierzysz to włącz klime przy 0 st i zobacz czy sprężarka ruszyła. Zalecenia nie ma by to robić ale odpowiem Ci teraz że sprężarka się nie włączy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tą klimą w zimie to kiedyś tłumaczono w ten sposób, że jak długo nie pracuje to olej ścieka w sprężarce skutkiem czego uszczelnienie dławicy na wałku się pogarsza i czynnik ucieka. Dlatego zalecali czasem uruchomić dla przesmarowania. Natomiast zabezpieczenie przed uruchomieniem w niskich temperaturach jest po to, żeby nie uszkodzić sprężarki. Gdy czynnik nie może odparować, bo parownik nie jest w stanie się zagrzać od zimnego powietrza to zalewa sprężarkę, która dostaje na ssaniu ciecz zamiast gazu, a to nie jest dla niej zdrowe. To tak w dużym uproszczeniu. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, jego kalibracja trwa dłuższą chwilę
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą klimą w zimie to kiedyś tłumaczono w ten sposób, że jak długo nie pracuje to olej ścieka w sprężarce skutkiem czego uszczelnienie dławicy na wałku się pogarsza i czynnik ucieka. Dlatego zalecali czasem uruchomić dla przesmarowania. Natomiast zabezpieczenie przed uruchomieniem w niskich temperaturach jest po to, żeby nie uszkodzić sprężarki. Gdy czynnik nie może odparować, bo parownik nie jest w stanie się zagrzać od zimnego powietrza to zalewa sprężarkę, która dostaje na ssaniu ciecz zamiast gazu, a to nie jest dla niej zdrowe. To tak w dużym uproszczeniu. :)

Przez cały rok zima-lato jeżdżę z ustawieniem na AUTO (śnieżynka widoczna) temp. 20-22st.C i nigdy nie miałem problemów ze sprężarką w żadnym z aut, które posiadałem. E39 miałem z 8 lat i ani razu nie dobijałem czynnika, problem był tylko z wiatrakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą klimą w zimie to kiedyś tłumaczono w ten sposób, że jak długo nie pracuje to olej ścieka w sprężarce skutkiem czego uszczelnienie dławicy na wałku się pogarsza i czynnik ucieka. Dlatego zalecali czasem uruchomić dla przesmarowania. Natomiast zabezpieczenie przed uruchomieniem w niskich temperaturach jest po to, żeby nie uszkodzić sprężarki. Gdy czynnik nie może odparować, bo parownik nie jest w stanie się zagrzać od zimnego powietrza to zalewa sprężarkę, która dostaje na ssaniu ciecz zamiast gazu, a to nie jest dla niej zdrowe. To tak w dużym uproszczeniu. :)

Przez cały rok zima-lato jeżdżę z ustawieniem na AUTO (śnieżynka widoczna) temp. 20-22st.C i nigdy nie miałem problemów ze sprężarką w żadnym z aut, które posiadałem. E39 miałem z 8 lat i ani razu nie dobijałem czynnika, problem był tylko z wiatrakiem.

 

No to Ja podobnie, dobijałem czynnik w 2018r po 10 latach od pierwszego mojego uzupełnienia :D a w układzie nadal było go około 750g, tylko Ja klimę używam znacznie mniej tj. latem i na "mokrej" jesieni. Póki co zero problemów z nią związanych

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo takiego ustawienia zimą ( przy niskich temperaturach ) sprężarka rzadko się załączy, bo paląca się śnieżynka przy ustawieniu auto wcale nie oznacza, że sprężarka musi pracować. Natomiast w trybie manualnym przy pałącej się śnieżynce i nawet przy ustawieniu na max ogrzewania sprężarka musi pracować, to w trybie auto tak nie będzie. Dla poprawnego działania układu klimatyzacji wskazane jest ustawienie auto z włączoną śnieżynką na okrągło. Edytowane przez adamsaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem cały rok i 9 lat bez problemu. W tym czasie odessalem czynnik i mechanik na nowo nabił i tyle. Nie chciałem żeby sprężarka przy 2.0 jeszcze chodziła i go obciążała. Bezsensu. Używać trzeba tylko cały rok w miarę możliwości jeśli temp na to pozwala a nie tylko w temp 30+
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak kiedyś miałem, wszystko sprawne a niechciała ruszyć, sprężarkę można było inpą uruchomić i elegancko klima chłodziła a sama nie chciała wystartować. Spróbuj inpą ją ruszyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.