Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do rozpoznawania foteli służy kabel masowy(pin2 we wtyczce pod fotelem)Pewnie musisz go odpiąć w fotelu kierowcy,a dodać w fotelu pasażera skoro to uk auto.
Opublikowano

przekladalem swoja f10 na eu i zmienialem fotele ze sport na komfort klimatyzowany, w moim przypadku wciaz nie ogarnienta mata pasazera ze wzgledu na rocznik foteli, auto jest z 03/12 a fotele 01/11, w 09/11 zmienila sie wiazka poduszek powietrznych wraz z mata wykrywania pasazera i mam problem

w moich sportach nie bylo sterownikow i grzanie bylo na osobnych kablach ktore wylecialy ale doszly zasilanie i can + dorobienie wiazki drzwi pod przyciski, co do stron prawa lewa to zmieniasz to modyfikujac vin,

po montazu foteli trzeba je zakodowac, dodajesz opcje do fa,wlasciwy rocznik, w opcji kodowania pojawia sie 2 nowe pozycje SM, biezesz detect cafd dla obu i code

odpalasz iste i robisz normalizacje foteli, jesli sa poprawnie zakodowane to fotel bedzie sie poruszal w rozne strony, jesli zle to nie dygnie ale ista stwierdzi ze wszystko poszlo poprawnie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie siedzeń był błąd zagłówków i foteli, wymieniłem zagłówki, wykasowałem błędy i z zagłówków błąd nie powrócił tylko foteli zostały. Mam jeszcze poduszki od tych foteli co zagłówki wiec spróbuje je podłączyć i zobaczymy może znikną błędy ale dopiero w Niedziele mam czas wiec dam znać czy pomogło. Dziękuje za poradę :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdziliśmy moduły foteli i okazało się ze sprzedawca nie dał oryginalnych modułów do tych foteli każdy z innej parafi 2010 i 2012 trzeba flash zrobić i kodowanie. Poduszki zamieniłem od f01 tego samego co zagłówki ale błąd zostaje.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Orientujecie się czy fotele z F01 2011r komforty będą pasować do F11 przed liftem z 2012 roku. Mam do kupienia same fotele. Obecnie mam zwykłe skórzane, grzane z elektryczną regulacją i chciałbym zmienić same przednie fotele, bo akurat są w tym samym kolorze. 

Opublikowano

elektrycznie tak, wymiarami też powinno, szyny z f11 i f01 są takie same:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9168753-szyna-fotela-komfortowego-z-lewej-str/i52581/kL/sN/r2012/m01

aczkolwiek dobrze jak by ktoś jeszcze potwierdził

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Wymiarami to samo. Sprawdź ilość wtyczek. Może się różnić instalacja fotela. 

Opublikowano

Byłem dzisiaj po te fotele. Na szybko przymierzyłem fotel pasażera i mechanicznie na mocowanie pasuje, wtyczka również siedzi, po podłączeniu jednak nie działa, podejrzewam, że jednak u mnie fotel pasażera przez brak pamięci, nie posiada instalacji CAN, więc przeciągnięcie powinno załatwić sprawę. Fotela kierowcy jeszcze nie sprawdzałem, bo przy przymiarce do demontażu, napotkałem pasy z napinaczami. Tutaj mam pytanie, czy mogę je normalnie odłączyć i podłączyć, bez ryzyka, że wystrzelą? wiązka przy tym będzie do przedłużenia, bo na oko widać, że jest za krótka, no chyba, że jak będę miał fotel luzem, to sobie przełożę ze swojego fotela.

Opublikowano

myślałem, że masz z pamięcią. Jak masz bez pamięci to trzeba ciągnąć CAN, żeby działały. Chociaż po włączeniu zapłonu powinny działaś kilka sekund nawet bez CANu.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

wychodzi na to, że nie dość, że trzeba ciągnąć Can, to jeszcze trzeba dać zasilanie na pin numer 1, bo u mnie nie było. Mam pytanie - czy mogę je wziąć z pinu numer 15 (czyli zasilania które już jest w wiązce fotela)? W schemacie mają taki sam opis „supply terminal 30b), więc w teorii to samo. Fabrycznie są podpięte w innym miejscu, ale podejrzewam, że są po prostu zabezpieczone innym bezpiecznikiem, bo pin 15 jest zdecydowanie grubszy od 1, więc na upartego można wrzucić pomiędzy oprawę bezpiecznika na kablu, jeśli byłaby taka konieczność.

Opublikowano

zasadniczo rolą bezpiecznika jest chronić kable. Jak dasz większy bezpiecznik w jakikolwiek obwód to w wypadku zwarcia zamiast bezpiecznika będzie palił się przewód. Więc jeżeli ten kabelek od pin1 gdzieś się przetrze i będzie zwarcie to zamiast spalenia się bezpiecznika tego głównego od foteli (bo jest chyba 30A) zacznie palić się przewód. Jak z jakiegoś powodu dalej nie chcesz ciągnąć przewodów to daj chociaż oprawkę z bezpiecznikiem gdzieś w miejscu gdzie będziesz się wpinał (podejrzewam, że pod fotelem.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

to właśnie wyżej pisałem, że chciałbym dać pod fotelem dodatkową oprawę bezpiecznika i wrzucić tam bezpiecznik powiedzmy 5A lub 7,5A (do sprawdzenia) oszczędziłoby to dość dużo pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.