Skocz do zawartości

Problem z elektryką bmw e91 320D.


m-carr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem bmw e91 i mam następujàce problemy z elektryką.

- zaczynają migać literki od biegów,skrzynia przestaje zmieniać biegi.

- wyskakują błędy od wspomagania i wtedy ono przestaje działać.

- błędy od tempomatu.

-wskazówki od licznika opadają na chwilę.


* Błędy sam w znikają po czym na nowo się pojawiają.


Co znalazłem to mam panoramiczny dach i były niedrożne odpływy i zalało podłogę od strony kierowcy oraz tył pasażer. Wszystko wysuszyłem ale nadal jakby coś robiło zwarcie.


Proszę o pomoc w zamierzeniu usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez komputera ciężko będzie, w pierwszej kolejności akumulator czy nie jest na wykończeniu, czy gdzieś kable w wodzie nie stoją nie daj Bóg... klema ibs, regulator napięcia na alternatorze, albo którys moduł uszkodzony. Postaraj się ogarnąć kogoś z INPA albo ISTA to będzie połowa sukcesu Edytowane przez mikolajit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zobacz kieszeń z akumulatorem. Tam może siedzieć woda.

Kabel plusowy a dokładnie jego przejście z kieszeni do podwozia może być do czyszczenia lub do wymiany...


Naladuj akumulator , następnie uruchom auto i sprawdź jakie napięcie ci się pokaże w ukrytym memu. Następnie odłącz plus od inteligentnej klemy , napięcie powinno wynosić ok 14,3 V

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest nowy. W sumie tam też woda była ale ogarnąłem to, wszystkie styki wyczyszczone. Komputer podpinałem i jest masa błedów. W module komfortu jest błąd od czujnika jakości powietrza i błąd wycieraczek,A w module od świateł jest błąd zwarcia. Odpinałem moduł od świateł i nadal to samo się dzieje. Zalany także był Sensor Cluster pod siedzeniem kierowcy i w Abs mam 6 błędów i jak odpinam i podpinam ten czujnik bez zmian. Jeszcze co ciekawego się dzieje to same wycieraczki przednie się załàczają i wyłączają i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przeczytaj mój post powyżej.

Ja również miałem takie skoki napięcia gdy odpaliłem auto a akumulator nie był w zbyt dobrym stanie. Po naładowaniu uspokoiło się ładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy w tym jest problem? Czytałem,że jak napięcie zbyt mocno skacze to mogą być takie objawy ale tak jak pisałem wcześniej,odłączyłem wzbudzenia od alternatora i problem pozostał. Czy takie rzeczy mogą się dziać przez uszkodzony moduł komfortu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od sprawdzenia błędów. Włącznie z analizą opisu i ramki zamrożonej.


Często takie objawy powoduje regulator napięcia w alternatorze


Po prawej stronie nad aku, montowany jest moduł PDC i kilka innych(moduł haka, dostęp komfortowy). Sprawdź czy z powodu zatkanego odpływu nie jest zielono we wtykach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak miałeś jeziorko po stronie kierowcy ,to przy lewej nodze kierowcy ,po zdemontowaniu oslony progu oraz wykladziny ,znajdziesz zasilanie napieciowe kilkunastu obwodów i kilku modułów-przeczyść połączenia a jeśli to nie pomoże to jeszcze trzeba przeczyścić punkty masy,bo jest tak samo ważna jak i zasilanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz brak zasilania. Gdzieś zła masa lub jakaś przerwa korozja na plusie lub zwarcie. Rozbierałeś te moduły do płyt i patrzyłeś, czy nie zgniły? Sam moduł takich uszkodzeń nie powoduje, ale jak zgnił to już może
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem moduł od świateł,nad nim też jest moduł który też demontowałem i zaglądałam do środka,sprawdziłem także moduł komfortu oraz moduły w bagażniku. Jeżeli chodzi o punkty masowe to czyściłem ten od klemy w bagażniku oraz są punkty masowe pod dywanikiem kierowcy dokładnie dwa się tam znajdują gdzie przychodzi na jeden punkt parę przewodów. Zaglądałam też pod dywaniki pasażera przód ale tam jest sucho ,przy okazji wyczyściłem punkty masowe też są tam dwa gdzie przychodzi wiązka kabli masowych. Gdzie mogę jeszcze zajrzeć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wrzuć listę błędów, bo tak na prawdę to wróżymy z fusów, a powodów może być cała masa.


W jednej E91 miałem przypadek gdzie górne gniazdo amora prawy tył rozsypało się i tłoczysko weszło do kabiny, uszkadzając przy tym instalację elektryczną i unieruchamiając samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ kierowniczy:


-Can bus układ napędowy.

- magistrala Can/ przewód danych pomiędzy sterownikiem wspomagania kierownicy A sterownikiem silnika.


- magistrala Can/ przewód danych pomiędzy sterownikiem wspomagania kierownicy A sterownikiem kontroli stabilizacji.


Can bus układ napędowy.

- magistrala Can/ przewód danych pomiędzy sterownikiem wspomagania kierownicy A sterownikiem immbilaizera.


- Sygnał prędkości jazdy.


Moduł świateł frn

- Błąd zwarcia.


Tych błędów jest bardzo dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć listę błędów, bo tak na prawdę to wróżymy z fusów, a powodów może być cała masa.


W jednej E91 miałem przypadek gdzie górne gniazdo amora prawy tył rozsypało się i tłoczysko weszło do kabiny, uszkadzając przy tym instalację elektryczną i unieruchamiając samochód

 


Ja też tak miałem, ale hałas jaki to powodowało sprawił, że przewody nie ucierpiały bo szybko to naprawiłem. Śmieszne są te blaszane kapturki co trzymią amora. Blacha jak na puszce z paprykarzem. Aż wstyd.

Powinno się to wymieniać za wczasu w każdej e90 bo to kwestia czasu....aż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pootwierać/porozkręcać wszystkie moduły, które były zalane i zobaczyć czy nie ma tam już śladów śniedzi/wilgoci. Druga sprawa, staraj się odpalać wskaźnik napięcia na zegarach i zobacz czy nie ma jakichś dziwnych skoków napięcia powyżej 15,5 i poniżej 11-10v. Regulator napięcia może powodować takie problemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.