Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.




Otoz dostalem kiedys bardziej w formie zartu (chyba?) cos co ma w domysle przypominac polerke (lidlowe ULTIMATESPEED 120 W UPM 120). Poszlo do szafy i dzis przy porzadkach wyciagnalem to i przeszlo mi przez mysl uzyc tego sprzetu dla minimalnej o ile mozna tak to nazwac (nigdy tego nie robilem) odnowy lakieru. W zestawie sa 2 rodzaje nakladek : frotowy i syntetyczny. W garazu znalazlem takze 2 pasty menzerna: one step polish i 3800. Pytanie czy jest szansa osiagnac nawet minimalny efekt takim "zestawem", jesli tak to ktorej pasty uzyc i ktorej nakladki, czy moze narobie wiecej szkod niz pozytku? Lakier ma troche bardzo drobnych rysek, jest ciemny. Wielkie dzieki za pomoc

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zanim tego użyjesz, przygotuj lakier.

Piana aktywna

spłukujesz

mycie na dwa wiadra

spłukujesz

glinkowanie

spłukujesz

mycie

spłukujesz

Gdzieś możesz jeszcze jakiegoś tar n glue removera użyć.

Potem dopiero w garażu się baw polerką, bo możesz więcej szkody narobić jak piasek wejdzie w pad.

Opublikowano

prawie, ale nie do końca....zatem zaczynasz od umycia auta gdzieś na myjce, następnie:

-ściągasz robale np.: adbl beetle juice

-piana aktywna np.: shiny garage citrus oil , k2, adbl

-tar and glue czyli ściągasz asfalt,smołę -możesz spłukać i osuszyć np.: adbl albo koch jak masz dużo wlepionego syfu, ale koch śmierdzi na potęgę.

-deironizer, czyli ścigamy wbite tlenki, syf drogowy z klocków np. adbl wampirek i płuczesz

-glinkowanie -polecam tradycyjną glinkę.

-mycie na 2 wiadra i suszenie.


Zapewne już jesteś przerażony, a jeszcze nie doszliśmy do polerowania. Masz tzw. taboret czyli coś co wg forum kosmetykaaut nie nadaje się do polerowania, ale po drobnych zmianach nadaje się jako napęd do kuli dyskotekowej...ale spokojnie...coś tam da radę zrobić,z małym ale o czym za chwilę. Masz 2 pasty:

-manzerna 3in1, czyli tzw. AIO, czyli lekko poleruje i nanosi wosk więc tej nie odtłuszczamy, robimy raz i spokój- ogólnie fajny produkt.

-manzerna 3800 to pasta mocno finiszowa po manzernia 400 lub 2500, za dużej korekty nie zrobi więc w Twoim wypadku lepsza ta 3in1.


I teraz tak-futro służy to cięcia lakieru. Jedyna opcja żeby zrobić to dobrze to średnio miękka gąbka, którą pewnie masz zamontowaną na tej polerce. Zanim podejdziesz do tematu oglądnij parę filmików na YT MX Nowicki m.in o dekontaminacji lakieru oraz SWAGTV - m.in. polerowanie taboretem. Wiele Tobie to rozjaśni i nie popełnisz błędów.

Opublikowano
Water spoty to temat rzeka...lepiej przeciwdziałać niż walczyć. U siebie mam zmiękczacz na instalacji i twardość wody na poziomie 7-8dh więc problemu zbytnio nie ma. Zresztą zaraz po myciu i osuszeniu (oczywiście chłonnymi ręcznikami) idzie quickdetailer (obecnie Norton Liquid Ice) na lakier. Jak się zdarzy jechać na myjkę bezdotykową to zawsze spłukuje demi na koniec (czasami się to zwie program nabłyszczanie). Niestety kamień kamieniowi nie równy-wszystko zależy od lakieru i jak mocno siedzi kamień. Generalnie najtańszym jest....ocet. Sam używałem na wnękach i zbierał pięknie. Zawsze jednak warto zrobić próbę. Z ogólnie polecanych warte uwagi wsr-y to tenzi car stone, adbl, carprotect, 4detailer, shiny garage. Na polerkach ponoć dobry jest carpro essense (ale to taki cleaner lekko ścierny z powłoką kwarcową)- będę go testował pewnie w czerwcu. Widziałem na zdjęciach bmw e46 coupe w butelkowym kolorze po aplikacji tego carpro- wyglądało bardzo dobrze, piękna głębia koloru. Na szybach gdzie nalot z węglanu tez może się pojawić też ocet lub inne wsr-y. Na szybach forda gdzie mam jakieś dziwne zacieki będę testował shiny garage glass polish pro.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Mi pomaga mleczko np. pro polish PB. Ale użyłem tylko raz jak kupiłem poajzd używany. Teraz jak myję to zawsze wycieram auto plus kompressor do szczelin.

Autoglym też ma mleczko do szyb.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uzupełniając post nossy, należy dodać, że preparaty typu tar& glue romover oraz deironizery nakładamy na suchy lakier.
Opublikowano
Z waterspotami na lakierze radzę sobie dobrze, ale mam cholerny problem z szybami :shock: Nie wiem od czego to jest zależne, ale za cholerę nie mogę się ich pozbyć :mad2:

Płyn do szyb, apc, spirytus, ocet, roztwór sody oczyszczonej nic nie pomaga :nienie:

 

Mleczko może być dobrym pomysłem podobnie jak jakiś dedykowany wsr. Jak wspomniałem będę testować shiny garage glass polish pro bo mam jakieś zacieki od płynu do odmrażania szyb. Niby czyści i lekko poleruje (na tlenku ceru). Kontaktowałem się z SG i odpisali mi, że można go stosować ręcznie oraz na maszynach dual action na lekko zwilżonym padzie cutingowym...więc spróbuje podziałać i dam znać co wyszło. Patrzyłeś na forum kosmetykaaut.pl?

Opublikowano

Tak, szukałem po forach i wstępnie dobrałem sobie taki zestaw:

- KOCH CHEMIE Speed Glass Cleaner - https://detailingstore.pl/plyny-do-szyb/2315-koch-chemie-speed-glass-cleaner-750ml-4260188680036.html

- FX Protect Water Spot Remover - https://detailingstore.pl/water-spoty/3586-fx-protect-water-spot-remover-500ml.html


Jutro to zamówię i również dam znać jak się sprawdziło ;)

Opublikowano

Ponta, w efekcie zamówiłem taki oto zestaw na http://www.detalingstore.pl , dziś przyszła paczka :wink:

Ten żel na waterspoty postaram się przetestować jak tylko znajdę chwilę na to...najpewniej w sobotę.

Troszkę rozczarował mnie zapach nowej skóry od Poorboys. Myślałem, że da podobną woń do kosmetyków gliptone których niedawno używałem, ale niestety nie dał - śmierdzi mówiąc wprost. Być może do jutra coś się zmieni bo zaraz po zaaplikowaniu daje tanim glanem :lol:

IMG-20200527-183519.jpg

Bez-tytu-u.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Fajny zestawik. Ja kupuje california scents, tylko niektóre trzymają tydzień...

Kilka lat temu na autopii i autogeeku prym wiódł CG strip scent, ale zmienili recepturę, rozcieńczyli i w ogóle nie jest trwały.

Ktoś porównał przed i po i różnią się kolorem, muszę potestować.

Opublikowano
Uzupełniając post nossy, należy dodać, że preparaty typu tar& glue romover oraz deironizery nakładamy na suchy lakier.

 

dokładnie tak...choć widziałem na YT chyba MX Nowicki, że deironem lub tar and glue w żelu lecą chyba na mokry lakier, mało tego z racji że poślizg to jeszcze glinką po tym jadą. Trzeba spróbować...a wcześniej odkopać filmik.

Opublikowano

Troszkę rozczarował mnie zapach nowej skóry od Poorboys. Myślałem, że da podobną woń do kosmetyków gliptone których niedawno używałem, ale niestety nie dał - śmierdzi mówiąc wprost. Być może do jutra coś się zmieni bo zaraz po zaaplikowaniu daje tanim glanem :lol:

Zmieniło się...rano zapachu praktycznie nie czuć w ogóle. Zdecydowanie nie polecam, zmarnowane 50 zł.

Opublikowano

-manzerna 3in1, czyli tzw. AIO, czyli lekko poleruje i nanosi wosk więc tej nie odtłuszczamy, robimy raz i spokój- ogólnie fajny produkt.

nossy, a gdybym zaraz po pracy z tą Menzerną 3in1 chciał nałożyć swój wosk FK1000p, muszę odtłuszczać karoserię?

Piszą , że wosk zawarty w Menzernie nie jest zbytnio trwały więc pewnie zaraz po całym szeregu tych prac chciałbym nałożyć coś co da zabezpieczenie na dłużej.

Opublikowano
Generalnie mówią, że jeśli chcesz coś nałożyć na tą 3in1 to należałoby odtłuścić. Poza oczywiście jakimś quickdetailerem. Problem tylko taki, że to jest taka pasta ściemniacz- sporo ukrywa (zresztą po to została stworzona). U mnie na średnim padzie efekt był ładny, ale po odtłuszczeniu okazało się, że coś tam zostawiła. Nie wiem jak wygląda Twój lakier , ale zrobiłem próbę na manzerna 400 i średnim padzie i wyszedł nawet ciekawy one step mimo,że opisują tą pastę jako mocno tnącą.
Opublikowano

Mówiąc szczerze to polerki jeszcze nigdy nie robiłem, więc boję się na pierwszy raz mocnego cięcia. Chciałbym choć trochę obyć się z tematem na czymś delikatnym żeby nie narobić sobie ewentualnych szkód.

Czy po tej 3in1 jest coś bardziej agresywnego aczkolwiek w dalszym ciągu dość bezpiecznego dla nowicjusza?


Co powiesz na takie combo?

Menzerna Medium Cut Polish 2500 + Menzerna Super Finish 3500

Opublikowano
Tutaj jak to mówią dużo bardziej doświadczeni trzeba próbować. Wszystko zależy od maszyny jaką masz, padów, lakieru. Jak weźmiesz rotację i m400 to możesz narobić bałaganu i hologramów. Mi na maszynce DA15mm wyszedł fajny one step i wielu ludzi tak robi. M2500 będzie miała dużo mniejsza siłę cięcia. Pytanie jeszcze jaki masz lakier i co chcesz z nim zrobić. Pamiętaj, że bmw ma ori dość twardy lakier. Jak masz jakiś element lakierowany powtórnie to lakier zapewne będzie bardziej miękki więc dana kombinacja będzie inaczej działać. Jak chcesz usunąć jakieś tam swirle to 2500 da radę przy odpowiednim padzie, większe rysy trzeba ciąć mocniejszą pastą. Jak masz tą 2500 to zacznij od niej, jak zobaczysz, że brakuje to dokupisz coś mocniejszego z Menzerny, Sonaxa czy Kocha. W manzernie akurat podoba mi się to, że jest dość tłusta (co dla zawodowców jest wadą), można dzięki temu dłużej na niej pracować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat Menzerna HCC400 ma jeden z najlepszych stosunków moc cięcia/połysk. Naprawdę trzeba się bardzo starać, aby tą pastą narobić bałaganu.
Opublikowano

I dlatego właśnie uważam ją za dobry produkt, ale też dlatego napisałem:

TJak weźmiesz rotację i m400 to możesz narobić bałaganu i hologramów. Mi na maszynce DA15mm wyszedł fajny one step i wielu ludzi tak robi.
Opublikowano
Tutaj jak to mówią dużo bardziej doświadczeni trzeba próbować. Wszystko zależy od maszyny jaką masz, padów, lakieru.

Na początek taki zestaw sobie skompletowałem. Co sądzisz?


xxx.jpg

 

ROYAL PADS Pro Air Heavy Cut Pad for DA 130mm

ROYAL PADS Pro Air Hard Pad for DA 130mm

ROYAL PADS Pro Air Medium Pad for DA 130mm

ROYAL PADS Pro Air Soft Pad for DA 130mm

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kup coś do poślizgu pod glinkę, może być apc rozcieńczone.

Pędzelki kup w 3 rozmiarach i z włosiem a nie plastikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.