Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzien dobry.

Chodzi o bmw E34 525i M50B25. Przegrzewa się silnik.

Pierwszym objawem było długie dochodzenie wskazówki temperatury do pionu. Chyba już wtedy ogrzewanie nie dmuchało ciepłym powietrzem.

Wtedy było jeszcze chłodniej, a poza tym codziennie jeździłem tylko na krótkich odcinkach ok 3 kilometrowych więc nie zauważałem wyraźnych objawów przegrzewania.

Któregoś dnia po przejechaniu 6 czy 7 kilometrów wskazówka minęła pion i zaczęła dochodzić do czerwonego pola.

Zgasiłem silnik, poczekałem aż ostygł i jakoś dojechałem do domu.

Objawy wskazywały na uszkodzony termostat, więc go wymieniłem.

Po zalaniu płynem chłodniczym przy odpowietrzaniu które trwało około 45 minut sytuacja była taka:

- wiatrak chłodnicy kręcił się wolno cały czas przy odpowietrzaniu, ale nie włączyły się wysokie obroty

- dmuchawa dmuchała tylko zimnym powietrzem

- wskazówka temperatury osiągnęła pion i nie poszła dalej

Od wymiany termostatu w czasie jazdy samochodem wskazówka podnosiła się już raczej z normalną szybkością, (kilka razy przejechałem się na trasach

2-3 kilometry i temperatura rosła normalnie, choć dmuchawa nie dmuchała nadal ciepłym powietrzem).

Spróbowałem pojechać dalej i po przejechaniu ok 4 kilometrów wskazówka minęła pion i szła dalej w stronę czerwonego pola.

Po ostygnięciu jeszcze raz odpowietrzałem układ, ale znowu wiatrak, dmuchawa i wskazówka temperatury zachowywały się podobnie jak za pierwszym razem.

Może ktoś podpowie co to może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test na obecność CO2 w płynie wiele wyjaśni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłeś już? Jak odpowietrzałeś to samochód stał na płasko czy przód uniesiony? Gdzieś tu na forum była fajna instrukcja, musisz poszukać. A wcześniej było wszystko w porządku? Przy kablach nie było grzebane? Kiedyś się tak męczyłem z 2 tygodnie - odpowietrzanie, wymiana termostatu, czujników itp., a przyczyną był słaby styk na przewodzie masy i wszystko wariowało...


Znalazłem: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=101732&sid=87c6e4931b165d2024af0ca48e262502

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.