Skocz do zawartości

Xenon a modul i dodatkowe przewody


kzielinskik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam e91 z 2007r przed liftem. Oryginalnie były zamontowane bixenony (wedlug vinu S522A - XENON LIGHTS ).Po stłuczce założone zostały bixenony skrętne. Czy wystarczy programowanie czy wymiana modułu świateł plus jakieś zamienianie pinami we wtyczkach? Czytałem na forum już trochę tematów ale się pogubiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Schemat połączeń (SSP) Automatyczne sterowanie celowaniem pionowym reflektorów ....... P522 .....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/automatic-headlight-beam-throw-adjustment/pf9cQN2

Schemat połączeń (SSP) światła mijania i drogowe ...... P522 ..... bixenon....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/cornering-light/1Vnbjhm1YR

Schemat połączeń (SSP) Automatyczne sterowanie światłami jazdy......P522 ...... ksenon + światła długie.....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/automatic-driving-lights-control/u8MV7IW






Schemat połączeń (SSP) Adaptacyjny reflektor ..... P524......

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/adaptive-headlight-headlight-beam-throw-adjustment/hyMHMzy

Informacje......P524.......

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/adaptive-headlight-headlight-beam-throw-adjustment/1tGGc18

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/cornering-light/XYtJ4J2




Według schematu należy posiadać czujniki B42b i B64a

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/KZOzrx8i

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/S0bLG4F......... rozumiem ,że one już są...????

Musisz pociągnąć dodatkowe przewody od lamp E126...... i ......E127 do modułu przestrzeni na nogi A4011

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/L0a2MYWT

a dokładniej od kości w lampie X13420 ....i ........13421 do kości przy module X14260

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/1VnXZionJR

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/CTMXsPp3

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/1VnXj4E6KW

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/CTCNrnyT

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/CTU7wiOn

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/AioqZS49


X13420 ______________ X14260

pin nr. 10 ___________ pin nr. 25 ( 0,35mm2 )

pin nr. 9 ___________ pin nr. 42 (0,5mm2 )

pin nr. 11 to masa ( 0,75mm2 ) i idzie do punktu X1108

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/1VnXucB25c

Nie wiem czy nie lepiej będzie tą masę podłączyć do punktu X165

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/1VnXZionJR


X13421 _______________ X14260

pin nr. 10 ____________ pin nr. 24 ( 0,35mm2 )

pin nr. 9 ____________ pin nr. 42 ( 0,5mm2 )

pin nr. 11 to masa ( 0,75mm2 ) i idzie do punktu X10012

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/FZ8VyJCH

Jak dobrze widziałem to masę też można znaleźć bliżej, chyba obok zbiorniczka wyrównawczego do płynu chłodzącego.



Jest jeszcze jeden przewód do przeciągnięcia. Z modułu przestrzeni na nogi A4011 do kości X78

A dokładnie od kości modułu X14261 do kości X78

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/AioqZS49

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/CT8cjuV2

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/RX0ZJqy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/CTF3lYS9


X14261 __________X78

pin nr. 21 _________ pin nr. 4 ( 0,35mm2 )




Jednostka sterująca AHL jest identycznym elementem we wszystkich modelach pojazdów z opcją 524:

Jednostka sterująca AHL jest zakodowana dla danego modelu na końcu linii montażowej.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/adaptive-headlight-headlight-beam-throw-adjustment/2AaCOkk

Moim zdaniem będziesz musiał zakodować te nowe światła.





Modernizacja AHL na podstawie reflektorów biksenonowych i EHC

Czujnik wysokości jazdy (do automatycznej regulacji zasięgu świateł) jest już zamontowany na przedniej osi (reflektory biksenonowe są dostępne tylko z automatyczną regulacją zasięgu świateł).

Na tylnej osi należy zamontować podwójny czujnik zamiast czujnika wysokości jazdy EHC. Podwójny czujnik dostarcza sygnały zarówno do jednostki sterującej adaptacyjnych reflektorów, jak i jednostki sterującej EHC.



Ostateczne operacje dla wszystkich pojazdów


Ważne: Zakoduj jednostki sterujące po pracy w systemie oświetleniowym

Po naprawach lub modernizacjach należy zawsze wykonać następujące prace:

Zakoduj moduł świetlny (E70, E81, E87, E90, E91, E92, E93: moduł na nogi)

Zakodować jednostkę sterującą dla reflektorów adaptacyjnych

Zakoduj sterowniki silników krokowych (SMC, za pomocą jednostki sterującej adaptacyjnych reflektorów, za pomocą Progman)

Regulacja reflektorów


Ważne: Test działania AHL tylko przy zakrytym czujniku światła deszczowego

Jeśli adaptacyjne reflektory sprawdzane są w świetle dziennym, czujnik światła deszczowego musi być zasłonięty.

Adaptacyjne reflektory włączają się tylko wtedy, gdy czujnik światła deszczu wykrywa ciemność.


Ważne: zakoduj reflektory po pracy przy systemie oświetlenia.

Prawidłowe ustawienie podstawowe reflektorów ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego działania reflektorów adaptacyjnych.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/adaptive-headlight-headlight-beam-throw-adjustment/29epYYP

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/lighting/adaptive-headlight-headlight-beam-throw-adjustment/2ObJE70

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Burza1234 odpowiedzial na moje pytanie tak profesjonalnie i rzeczowo ze az mi kopara odpalda. Wielki szacun. Tylko jest jeden maly problem sam tego nie ogarne to na pewno. Jedno tylko pytanie mam
Jesli tak, Zmiana fa i kodowanie
- moza jasniej wyjasnic co to jest to "fa"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie kolego jest to na razie teoria oparta na źródłach z internetu.

U kolegi kkx5 , co najistotniejsze, praktyka...

Ja również nie do końca rozumiem co kolega powyżej napisał. Na pewno jest to zrozumiałe ale dla tych co są na wyższym levelu.....

Ja też się cały czas uczę ,tak więc jestem w stanie zrozumieć osoby ,które praktycznie nie znają się na różnych aspektach auta i tłumacze im jakby od zera. Tak jak ja bym sobie tego życzył.

Pozdrawiam i powodzenia...... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Juz tlumacze. Zmiana fa/vo to zmiana zamowienia auta czyli wyposazenia z jakim wyszlo. Jesli cos dokladamy co nie bylo jak wyszlo auto w fabryce, musimy to samochodowi "powiedziec" czyli zmienic fa. Zmieniamy z xnenon na dynamic i wtedy systemy auta to zobacza i bedziemy mogli to zakodowac. Mozna tez bez zmiany fa ale recznie nalezy grzebac w frm aby dynamic odpalil a tego jest bardzo duzo i trzeba wiedziec gdzie i co ustawic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.