Skocz do zawartości

Tryby jazdy a adaptive


TUSIO1

Rekomendowane odpowiedzi

Moi mądrzejsi koledzy,


Mam na konsoli środkowej tryb sport, comfort, eco i adaptive.

Sport wiadomo wszystko na sportowo, comfort zbalansowane ustawienia i eco to oszczednosc.

Ale nie mogę zrozumieć przycisku adaptive. Co się wtedy dzieje? Okey, zawieszenie dostosowuje sie do nawierzchni. Ale co z resztą parametrów?


Czy ktoś może to objaśnić jak krowie na granicy ? :)


:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podobno dostosowują się do stylu jazdy, ale sam nie zauważyłem różnicy między trybem adaptive a comfort. W instrukcji też brak informacji o tym trybie, jedynie ogólna informacja na temat ich wszystkich, że oddziałują na charakterystykę silnika, skrzynię biegów, zawieszenie, układ kierowniczy, wskaźniki i regulator prędkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ogólnie jedna z większych zagadek BMW :roll: Nikt nie ma żadnych konkretów jak to działa... Zauważyłem, że w mieście na złej nawierzchni jest minimalnie bardziej miękko. Jak się depnie to zbiera się chyba lepiej niż na comfort.

Jedyne co tam kiedyś gdzieś wyczytałem, że Adaptive w przypadku prowadzenia przez navi analizuje trasę i potrafi usztywniać zawieszenie w ciasnych zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak zawsze wraca do Comfort po wyłączeniu zapłonu. Mam za każdym razem włączać jak wchodzę do samochodu?

Zanim ruszysz : adres do nawigacji, tryb jazdy na adaptive, wyłączenie start/stop, odpalenie Yanosika, - powoli się robi jak checklista B737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Zdaje mi się, że gdzieś czytałem, że zbiera też info z tego radaru w zderzaku w celu wykorzystania w trybie adaptive.

Korzystam z tego trybu ostatnio sporo, i mam wrażenie że zawias lepiej ogarnia szczególnie te garby i leżących policjantów na osiedlach. Nie jest to duża różnica ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu przejechałem trasę ok. 350 km, większość w trybie adaptive. Jedyna różnica jaką zauważyłem była taka, że czasami przy mocniejszym wciśnięciu gazu czy szybszym pokonywaniu zakrętów utwardzał mi się układ kierowniczy. Żadnych innych zmian nie zauważyłem. Wydaje mi się, że ten tryb to dopiero pierwsze podejście BMW do tematu i wymaga jeszcze dopracowania. Dla porównania tryb Auto w Audi drive select zmienia charakter samochodu w o wiele większym stopniu, tj. można wyczuć np. zmianę charakterystyki skrzyni, czułości pedału gazu czy też układu kierowniczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.