Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Miesiąc temu nabyłem E91 2005 r. M47 163 konie.

Auto miało wyciek z pompy wody - przy jej wymianie była okazja zajrzeć do turbo. Nie dawało żadnych objawów, ale miało straszne luzy, więc wypadało się zregenerować.

Turbo zostało zregenerowane w AB Turbo Modlińska w Warszawie.

Niestety mimo regeneracji jest problem z doładowaniem. Mianowicie turbo ładuje późno, kop jest dopiero około 2500 RPM. Btool pokazuje błąd "4530 Kontrola ładunku powietrza, odstępstwo od normy".

Przepływka, przepustnica, EGR wyczyszczone. Klapki z kolektora wywalone. DPF drożny (mało sadzy i niskie ciśnienie wsteczne).

Widziałem identyczny problem na forum i tam pomogło zaślepienie wężyka od EGR, u mnie bez zmian.

Przepływka chyba działa poprawnie, masa powietrza nie rozjeżdża się z oczekiwaną masą. Doładowanie maksymalne prawidłowe. Jedynie wydaje mi się że za wolno osiąga wartości oczekiwane.

Proszę o porady lub namiary na speców, którzy się podejmą tej zagadki.

Poniżej załączam błędy, mapę z hamowni (wielki ubytek niutonometrów) i pomiar ciśnienia wstecznego z DPF.


3375b6ee0f55e.jpg

beb6ea32b974a.jpg

bc450cc8e1bce.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obstawiam standardowo problem z nastawnikiem geometrii turbiny.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Kto jest mi to w stanie ogarnąć? Firma w której robiłem turbo powiedziala że mogą zajrzeć ale muszą mieć ją wyjętą..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kto jest mi to w stanie ogarnąć? Firma w której robiłem turbo powiedziala że mogą zajrzeć ale muszą mieć ją wyjętą..

większość firm może to zrobić na samochodzie np. urządzeniem ATD-1

Opublikowano
Kto jest mi to w stanie ogarnąć? Firma w której robiłem turbo powiedziala że mogą zajrzeć ale muszą mieć ją wyjętą..

większość firm może to zrobić na samochodzie np. urządzeniem ATD-1

 

No słyszałem o tym urządzeniu, nie mniej tak jak pisałem - w AB Turbo powiedzieli że muszą mieć turbo na stole :|

Jakaś godna polecenia firma z Warszawy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skoro je regenerowali to ustawienie nastawnika to podstawa, może zmienna geometria już nie domaga?
Opublikowano
skoro je regenerowali to ustawienie nastawnika to podstawa, może zmienna geometria już nie domaga?

 

A jestem to w stanie jakoś zweryfikować?

Opublikowano

Jutro zamawiam nowy filtr paliwa i sprawdzę kapturek na turbinie, podobno na zgaszonym silniku nie powinien dać się unieść w górę?

Jest sens w ciemno kupować i wymieniać czujnik ciśnienia? 150 zł najtańszy na czescidobmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma sensu. Jeśli sam to instalowałeś to wystarczy przekręcić kapturek o jeden obrót i już będzie źle.


Ten film był już tutaj wiele razy:

3A0jS9b.png
Opublikowano
Nie ma sensu. Jeśli sam to instalowałeś to wystarczy przekręcić kapturek o jeden obrót i już będzie źle.


Ten film był już tutaj wiele razy:

 

Nie, sam turbiny nie montowałem.

Chciałbym skorzystać z tego testera ale firma która regenerowała turbo upiera się że na aucie nie są w stanie nic sprawdzić :mad2:

Opublikowano

Z turbiną będę w kombinował w weekend, a co z resztą błędów?

Błąd słownika klapy gaszącej oraz błąd sterownika klapy gaszącej to uszkodzona przepustnica? Warto kupić w ciemno używkę? Bo DPF mi się przez to nie wypala.

Błąd świec to pewnie sterownik? Też można używkę?

Opublikowano

Rozmawiałem z Roger Nysa - mówił że turbiny Mitsu są nietrwałe i pewnie to kwestia źle działającej geometrii i że warto wsadzić turbo z 120d Garreta.

Czy turbo Garreta pasuje bez żadnych przeróbek jeden do jednego?

Opublikowano
Ale wykluczyłem już wszystkie opcje - EGR, DPF, przepływkę, szczelność dolotu, drożność wydechu. Turbina osiąga doładowanie 2500-2600 ale z opóźnieniem, więc obstawiam że geometria niedomaga, może jej nie sprawdzili
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wolisz wywalić to turbo i kupić nowe jeszcze nie od tego samochodu?


Te turbiny normalnie robią 160 tkm tak jak wszystkie inne tylko trzeba je dobrze wyregulować i tyle.

3A0jS9b.png
Opublikowano
To wolisz wywalić to turbo i kupić nowe jeszcze nie od tego samochodu?


Te turbiny normalnie robią 160 tkm tak jak wszystkie inne tylko trzeba je dobrze wyregulować i tyle.

 

No bo już szczerze nie wiem gdzie zaglądać.

Przesyłam film z btoola ze sprintu 0-145 km/h.

Wydaje mi się że wszystko OK


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak już chcesz sprawdzić ciśnienie doładowania to musisz zlogować auto - w aplikacji zakładka aktualne/oczcekiwane odpalasz auto 3 bieg od 1500-4000rpm z gazem w podłodze i to zapisać do pliku *.csv (apka B-tool) a następnie wrzucasz ten plik na https://log.tunezilla.com/
Opublikowano
jak już chcesz sprawdzić ciśnienie doładowania to musisz zlogować auto - w aplikacji zakładka aktualne/oczcekiwane odpalasz auto 3 bieg od 1500-4000rpm z gazem w podłodze i to zapisać do pliku *.csv (apka B-tool) a następnie wrzucasz ten plik na https://log.tunezilla.com/

 

Dziękuję za instrukcję.

Choć wydaje mi się że już ogarnąłem. Zrobilem adaptację przepływki i auto ciągnie równomiernie od 2000 rpm :lol:

Opublikowano

Dokładnie, ja mam wykaz z ASO i przy 150 tys miałem wymieniana turbine, teraz przy 290 tys znów wymieniana. Coś trwałości 100-150 tys pożyje na pewno nawet po regeneracji

Mi powiedzieli że są wżery na zmiennej geometrii, wymieniali geometrie i turbo śmiga.


Jeśli byś obejrzal video, poczytał kilka wątków w których pisaliśmy dokładnie jak ustawić kapturek to już byś dawno to wyregulował....

Opublikowano

Piotr, mozesz wrzucic loga po regeneracji swojego turbo? Jestem ciekawy jak wyglada wykres oczekiwanych/aktualnych na zregenerowanej turbosprężarce.


U mnie wyglada to tak, ktos moze powiedziec czy mam sie czyms martwic? Pomiar od 50s, automatyczna skrzynia, tryb manual na 3 biegu. Auto ma chipa na 218km (pewnie to wplywa jakos na doladowanie)

https://log.tunezilla.com/chart/408206#H8KLCADDn07DgV4CA3XDjsOBDsOCIAwGw6B3w6nCuSTCsMONw4w9C8OhwoDDkjDCkm0sw4DCjMO6w7TDgsK4aCLDl8O/a8O/VkoIwrTDugcxwqPCk8KOwpQAOQrCrlDDgsOdwq83wrcRwrPDgR97w4x5DRcfw5zCm8OKGFjDmijDqERQRBvDg15MP108LTg7wqcTcsOpF8OIXMKPHcO2eMOBESfChSDDqsO2wpF8w5wXV8OvDyXCmsKdw7nDucKqw4MUDsO6J31TwobCpsKMTcK5NmVqCm/CisKowqI+KBgMwoRpAQAA

Opublikowano

Wszystko ok, troche małe doładowanie jak na chipa? 2698 max, ja mam po chipie doładowanie koło 2798


tymi początkowymi sie nie przejmuj, turbo nigdy nie wstaje w mili sekunde, ze oczekiwane ma 2500 a ty masz z 1700

Opublikowano
Masz inne turbo, porównywać M47 do N47 chyba nie ma co :wink: Mała turbo dziura jest, chciałem zobaczyć ile u Ciebie czasu wstaje turbo i czy po regeneracji jest przeładowanie.
Opublikowano

Jakoś kolosalnej różnic nie ma w tych turbinach, na pewno nie wielkościowe, sterowanie takie same, nie masz co patrzec na logo z btola bo straszne lagi ma j zaczytuje z przerwami, trzeba by kablem połączyć.


Każde turbo przeładuje troszkę to zależy od sytuacji.


EGR masz off??

Opublikowano
EGR ostatecznie został włączony, gdyż nie wypalał się DPF (temp. spalin nie mogła dojść do 600C, max 450C). Dobra, nie tykam tej turbiny, bo to szukanie problemów na siłę. Chciałem ją wyregulować, ale chyba nie ma to najmniejszego sensu, jeśli odczyty są ok. Dzięki za pomoc, pozdro :D
Opublikowano

Panowie podepnę się pod temat jeśli wolno :wink: Proszę zerknijcie w logi bo ja juz nie daje rady :/ Samochód raz jedzie raz nie i nie wiem gdzie szukać. Mechanik rozłożył ręce.

Turbo wolno wstaje lub nie wstaje w ogóle. Aktualne/oczekiwane w b-tool często pokazuje za mało powietrza i jednoczesnie doładowanie za małe. Jak juz złapie po 1500 obrotów to idzie jak szalony. Silnik to n47. EGR odpięty wężykiem. Na wpiętym nie ma zadnej różnicy :( Dodam tylko że często po wcisnięciu pedału gazu auto dosłownie się dusi. Dopiero po zwolnieniu i ponownym wcisnieciu idzie w miarę normalnie szarpiąc.


https://log.tunezilla.com/chart/409284#H8KLCAA7wrbDh14CA33DjsOLDsKCMBAFw5B/w6l6wppQwp7Dui0NwotKR2hSKGnCixHCv14owppow6LCuMK9Zx5XSsOmcXQ3w6RaRRUwMsOIw6DDnMKCZMKdGy9mQsOee8K3w4xhwovCj8OQOm8ewrhPwrEeJ8O0KiLDm0Vpw41Xwq7DriYkw7PCph9iwoLDrcOmB8OIDATDpFBABU0LTBzCu0t0YcK2Jj0XZXrCtHYWw59bezAYw73DlTHCg8OoF8O8JcKCwpTCnMKUwpLClMKCwpTChsKUEykVKcO1wp9uV2UDUcKOJEFTRVPDvcKiw7YJwoovbDIYAgAA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.