Skocz do zawartości

Automat nie wrzuca 4 i 5 biegu 523i E39


Bobbybimmer5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jest to mój pierwszy post. Po dniach przeszukiwania forum, googli i tygodni działań z mechanikiem zwracam się do was z prośbą, o tak de facto ratunek, bo nasze pomysły się kończą.


W ostatnim miesiącu robiliśmy kilka napraw w układzie jezdnym - łożyska, hamulce, nowe czujniki abs przód lewy, tył prawy, tylna prawa zwrotnica, wahacz. Oprócz tego wymieniliśmy dyferencjał - z 3.15 na 3.23, z auta o tym samym silniku, roczniku, skrzyni, lecz z wersji Touring, stąd też różnica przełożenia.

Po wszystkich naprawach pojawił się problem - auto załączało ABS przy każdym hamowaniu - wymiana sterownika, kodowanie i problem naprawiony. Gdy tylko odebrałem auto od mechanika zauważyłem problem, który jest sednem mojego wątku.

Auto płynnie rusza, jeździ żwawiej, płynniej, ciszej niż wcześniej, zmienia biegi gładko 1,2,3 i wtedy pojawia się problem - by zmienił na 4 trzeba go dociągnąć do 3k obrotów, a czasem i wyżej oraz dość długo zajmuje mu namysł by bieg ten zmienić. 5 natomiast wrzuca dopiero przy odcince. Inaczej ma się sprawa, gdy przejdę na manualny tryb - gładko można wrzucić każdy bieg. Jednakże oprócz tego na 4 i 5 biegu przy obrotach 3k dla 4 i 2k dla 5, pojawia się kontrolka trakcji, auto zdaje się czytać jakby wpadało w poślizg.

Znalazłem w przeszłym wątkach wiele takich usterek, każda o innym podłożu. Kierując się nimi : robiliśmy adaptację skrzyni i silnika, sprawdziliśmy rozmiary opon - równe, sprawdziliśmy czujniki ABS i pierścienie - bez usterek, geometria 3d kół, ponowne kodownie sterownika ABS, jutro regulowana będzie linka asb. Wszystko bez zmian, komputer nie widzi błędów.


Proszę was o pomoc - czy problem może być związany ze zmianą przełożenia, czy też leży po stronie skrzyni, czy może elektroniki ABS. Liczę na was! :pray:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiej firmy masz te czujniki abs? Jeździj z podglądem na prędkość poszczególnych kół, jak tu nie będzie różnić to pewnie przyczyną jest dyfer.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy masz te czujniki abs? Jeździj z podglądem na prędkość poszczególnych kół, jak tu nie będzie różnić to pewnie przyczyną jest dyfer.

 


Czujniki siemens. Test z podglądem prędkości kół też był wykonywany, prędkości się zgadzają. Myśleliśmy o tym, bo auto po wymianie opon, ale wszystkie 4 równe Crossclimate 225/55/16.

Spotkałeś się kiedyś z tym, że dyfer tak wpływa na pracę automatu? Jest to nasza następna "poszlaka", ale nie chcieliśmy rozbierać nowego dyfra na darmo, bo jednak jest to trochę roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mało kto miesza przełożenia dyfra przy automacie, więc to nie jest powszechny temat. Z tego co piszesz to innej opcji raczej brak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana przełożenia dyfra wpływa na pracę automatu, chyba musisz wrócić do oryginału lub zmienić program sterownika skrzyni. Trochę dziwi mnie tylko to, że zmiana przełożenia jest niewielka bo to tylko 2,5%. Możesz też zrobić taki eksperyment mało kosztowny, ponieważ założyłeś wolniejszy dyfer o 2,5%, to załóż na próbę z tyłu koła o większej średnicy opon, o tyle większej żeby zniwelować te 2,5%. Wzór na obwód koła chyba znasz. A może masz dostęp do sterownika skrzyni auta z którego pochodzi dyfer? Dodam, że na tym przełożeniu twoje auto jest wolniejsze o te 2,5% jeżeli chodzi o prędkość maksymalną i może minimalnie więcej palić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg ETK. Program w sterowniku skrzyni jest taki sami dla kombi i sedana po 9/98 roku(M52TU).

Przełożenia różnią się, więc różnica będzie w kodowaniu ASC/DSC jak już


Inny program jest dla opcji "krótsze przełożenie tylnej osi", ale dyfer jest jeszcze krótszy niż masz obecnie założony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To już czary lekkie, zaraz po skasowaniu adaptacji i od razu ruszeniu tak samo nie wbija wyższych biegów? Byłeś przy tym kasowaniu i jeździe?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już czary lekkie, zaraz po skasowaniu adaptacji i od razu ruszeniu tak samo nie wbija wyższych biegów? Byłeś przy tym kasowaniu i jeździe?

 


Tak jest, siedziałem w aucie w trakcie, z komputerem na kolanach, po skasowaniu adaptacji nadal bez zmian, jakichkolwiek.

Zastanawiały mnie jednak dwie rzeczy:

1) Komputer tracił odczyt z prędkości kół powyżej 19 km/h (do tej prędkości były równe). Czytałem o podobnym przypadku na elektrodzie, że facet tracił odczyt, w trakcie jazdy kontrolka ASC, nie wrzucał biegów jak powinien - okazało się, że miał sprawne czujniki ABS ale jeden był za stary (była mowa, że w 98 się to zmieniło). Czy ktoś z was się orientuje, czy jeśli moje auto jest z 06/98 to mam 'stary' czy 'nowy' typ czujnika ABS?

2) Robienie adaptacji silnika chwilkę zajęło - loading trwał z minutkę. Natomiast adaptacja skrzyni była w mgnieniu oka, bez ukazania paska loading, po prostu 'skasuj adaptacji' i od razu 'gotowe'. Możliwe, że ona się tak de facto w ogóle nie odbyła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepustnica nic nie dała.

Okazało się, że mam wstawione czujniki Delphi :-x

Komputer nie pokazuje ich błędów, prędkości czyta dobrze.

Czy możliwe jest, że komputer czyta je dobrze, ale w stanie faktycznym to ten tylny prawy nie przekazuje właściwych prędkości do skrzyni?

Nie wiem czy kupować nowy ATE od razu, szkoda ryzykować 250 złotych bez pewności, ale auto już 2 miechy stoi i cholera bierze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo dobre pytanie :D

Widzisz ja nie jestem ekspertem od tych spraw, ale jest taka firma dextech co naprawia te sterowniki. Zwykle pękają połączenia, ale niekoniecznie. Nie reklamuję, ale wyczytałem tam, że gość zrobił specjalny tester i na stole po naprawie testuje wszystkie funkcje sterownika przed wysłaniem. Pisałeś na początku, że ABSy się włączały, kodowałeś, itd. natomiast nie wiesz czy faktycznie ten sterownik jest sprawny. Może warto zapytać ile by takie sprawdzenie kosztowało, jeśli nie są to jakieś duże pieniądze to może warto wysłać na sprawdzenie. Z opisu tam wynika, że sterownik wymontowujesz i możesz jeździć bez niego.

I teraz uwaga cytat: pompa ABS zostaje na miejscu, można normalnie jeździć autem. (auta ze skrzynia automatyczna; nie zaleca się jazdy długich tras, skrzynia przy innych obrotach silnika zmienia biegi) Może to jest właściwy trop ? Teoretycznie według mnie jeśli ten sterownik masz sprawny to coś się powinno zmienić w sposobie przełączania biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytanie :D

Widzisz ja nie jestem ekspertem od tych spraw, ale jest taka firma dextech co naprawia te sterowniki. Zwykle pękają połączenia, ale niekoniecznie. Nie reklamuję, ale wyczytałem tam, że gość zrobił specjalny tester i na stole po naprawie testuje wszystkie funkcje sterownika przed wysłaniem. Pisałeś na początku, że ABSy się włączały, kodowałeś, itd. natomiast nie wiesz czy faktycznie ten sterownik jest sprawny. Może warto zapytać ile by takie sprawdzenie kosztowało, jeśli nie są to jakieś duże pieniądze to może warto wysłać na sprawdzenie. Z opisu tam wynika, że sterownik wymontowujesz i możesz jeździć bez niego.

I teraz uwaga cytat: pompa ABS zostaje na miejscu, można normalnie jeździć autem. (auta ze skrzynia automatyczna; nie zaleca się jazdy długich tras, skrzynia przy innych obrotach silnika zmienia biegi) Może to jest właściwy trop ? Teoretycznie według mnie jeśli ten sterownik masz sprawny to coś się powinno zmienić w sposobie przełączania biegów.

 

Dziękuję za wyjaśnienie, trop brzmi jak najbardziej logicznie.

Jednakże myśleliśmy o tym, że może być problem po stronie sterownika i podmienialismy go nawet na inny, sprawny, kodowalismy i nic się nie zmieniło, działał dokładnie jak ten, który mam.

Jutro spróbujemy odpiąć, pojeździć bez, zobaczymy czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w ostatnich dniach, sama z siebie zaczęła wrzucać 4, ale 5 cały czas nie.

Na INPA pokazało błąd 38 position controller (ads-part).

Czy awaria czujnika pozycji przepustnicy, może wpływać na pracę automatu? Dodam, że na tych felernych 4 i 5 biegu, momentami miga kontrolka ASC, odcinając możliwość dodawania gazu.

Obroty są równe, nie falują. Tempomat działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem trochę autem, obserwowałem jego zachowania.

4 bieg wrzuca zazwyczaj, ale nie zawsze. (90% przypadków). 5 tylko manualnie.

Kontrolka ASC załącza się przy prędkościach ~60 ~90 ~105 km/h. Za każdym razem gdy dodaję gazu będąc na tych prędkościach. Wówczas szarpie autem, przy 60,90 minimalnie, ledwo co, przy 105 mocniej.

Przy niektórych hamowaniach, już przy niskich prędkościach niepotrzebnie załącza się abs.

Moja uwaga znów jest kierowana w kierunku czujników i koronek abs.

Może zna ktoś taki przypadek poszarpywania na pewnych prędkościach z manuala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź zrób porządek z tymi czujnikami ABS.. Jeżdżenie i obserwowanie nic nie da i samo się nie naprawi. Ma nie być żadnych kontrolek na desce podczas jazdy, ABS nie może soe załączać przy normalnym hamowaniu

Cenna uwaga. Gdybym na to nie wpadł to nie próbowałbym tego naprawić i nie zakładałbym tematu.

Bezmyślnie mógłbym wymienić wszystko co się da, ale nie mam ochoty marnować na to pieniędzy. Wolałbym wiedzieć co muszę wymienić. Sprawdzić który czujnik lub koronka kuleje, ale nie wiem jak to zrobić jak mi komputer nie chce w tym pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może zbierzmy wszystko w jedno miejsce.


1. Rozmiary kół prawidłowe dla tego modelu?

2. Ciśnienia w oponach prawidłowe, zgodnie z tabliczką znamionową?

3. Pisałeś, że czujniki z tyłu masz w zamienniku, sprawdzałeś jak wygląda pierścień magnetyczny z którego czujnik czyta?. Z tego co kojarzę to przez otwór na czujnik, da się go podejrzeć

Próbowałeś czujnik podmienić na inny używany, ale oryginalny?

4. DSC prawidłowo dokodowane do samochodu?

5. Dyferencjał w tej chwili jakie ma przełożenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź zrób porządek z tymi czujnikami ABS.. Jeżdżenie i obserwowanie nic nie da i samo się nie naprawi. Ma nie być żadnych kontrolek na desce podczas jazdy, ABS nie może soe załączać przy normalnym hamowaniu

Cenna uwaga. Gdybym na to nie wpadł to nie próbowałbym tego naprawić i nie zakładałbym tematu.

Bezmyślnie mógłbym wymienić wszystko co się da, ale nie mam ochoty marnować na to pieniędzy. Wolałbym wiedzieć co muszę wymienić. Sprawdzić który czujnik lub koronka kuleje, ale nie wiem jak to zrobić jak mi komputer nie chce w tym pomóc.

Zrobiłeś co mówiłem? Zamieniles czujniki miejscami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zbierzmy wszystko w jedno miejsce.


1. Rozmiary kół prawidłowe dla tego modelu?

2. Ciśnienia w oponach prawidłowe, zgodnie z tabliczką znamionową?

3. Pisałeś, że czujniki z tyłu masz w zamienniku, sprawdzałeś jak wygląda pierścień magnetyczny z którego czujnik czyta?. Z tego co kojarzę to przez otwór na czujnik, da się go podejrzeć

Próbowałeś czujnik podmienić na inny używany, ale oryginalny?

4. DSC prawidłowo dokodowane do samochodu?

5. Dyferencjał w tej chwili jakie ma przełożenie?

 

Cześć,

1. Tak, jeżdżę już któryś sezon na r16 225/55. Obecnie tylko wymieniłem opony, na ten sam rozmiar, tył trochę bardziej zużyty (ok 5mm, przód 8mm).

2. Cisnienie zgodne z tabliczką.

3. Nie mogę dostać nigdzie oryginalnej używki. Zamówiłem nawet od prywaciarza, jeden typ przysłał mi zepsuty, z uciętą końcówką.

Dziś zgłosiłem się do dużego warsztatu, powiedzieli mi, że nie są w stanie sprawdzić który czujnik myli odczyt, jeśli wyrzuci komputer diagnostyczny powyżej 20 km/h (działo się tak na na delphi I inpie). Mówią, że będą musieli zamówić czujnik i na ślepo wymieniać, aż się uda, a jak wiadomo - stare się pewnie połamią i po prostu będę musiał mieć nowe czujniki - dlatego też nie zamieniałem ich miejscami, póki nie miałem oryginałem używanych, bo bym został po prostu bez nich.

4. Zakodowany prawidłowo (ASC). DSC jeśli się nie mylę był w nowszych modelach.

5. Dyfer jest wstawiony spowrotem fabryczny 3,17, z wymienionym olejem i uszczelkami.


Próbowałem jeździć na odpiętym sterowniku ABS - asc się nie załączalo, no bo wyłączone, ale skrzynia i tak nie zmieniala na 5. Psikalem na czujniki benzyną ekstrakcyjna pod ciśnieniem, żeby wyczyścić, wymieniłem olej i filtr w skrzyni, dyfer na poprzedni, wyczyściłem przepustnicę, podmieniłem sterownik ABS, regulowałem ciegienko skrzyni. Wszystko bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Tak, jeżdżę już któryś sezon na r16 225/55. Obecnie tylko wymieniłem opony, na ten sam rozmiar, tył trochę bardziej zużyty (ok 5mm, przód 8mm).

Próbowałeś zamienić przód z tyłem?

 

3. Nie mogę dostać nigdzie oryginalnej używki. Zamówiłem nawet od prywaciarza, jeden typ przysłał mi zepsuty, z uciętą końcówką.

Dziś zgłosiłem się do dużego warsztatu, powiedzieli mi, że nie są w stanie sprawdzić który czujnik myli odczyt, jeśli wyrzuci komputer diagnostyczny powyżej 20 km/h (działo się tak na na delphi I inpie). Mówią, że będą musieli zamówić czujnik i na ślepo wymieniać, aż się uda, a jak wiadomo - stare się pewnie połamią i po prostu będę musiał mieć nowe czujniki - dlatego też nie zamieniałem ich miejscami, póki nie miałem oryginałem używanych, bo bym został po prostu bez nich.

Czujnik z szarą czy niebieską wtyczką?


 

5. Dyfer jest wstawiony spowrotem fabryczny 3,17, z wymienionym olejem i uszczelkami.

Podeślij VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.