Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ponad pół roku temu miałem problem, że po jakims czasie spadał mi wąż ten górny tuż przy korku od chłodnicy, to takie kolanko. Zawsze spadało w tym samym miejscu. Wymieniłem wtedy korek od chłodnicy na oryginalny, odpowietrzniki też oryginał kupiłem, wąż wymieniłem, odpowietrzyłem. pompe wody niby mechanik sprawdzał i dobra była, termostat się otwiera. Po tym wszystkim przez ponad pół roku był spokój, aż do dnia dzisiejszego. Znowu spadł w tym miejscu co wtedy, odpowietrzyłem, zalałem itd. Ale temp w czasie jazdy była 98, pod domem postałem chwile żeby zobaczyć do ilu dojdzie i doszła do 101, dalej już nie czekałem. Ogrzewanie działa normalnie z odpowietrzników leci płyn. Co to jeszcze może być, że tak się stało? dodam, że jak mam ogrzewanie włączone to nie ma mowy żeby temp była wysoka i od razu można ją zbić w ten sposób. Robiłem wtedy też ten tester co2 i wyszło dobrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...dodam, że jak mam ogrzewanie włączone to nie ma mowy żeby temp była wysoka i od razu można ją zbić w ten sposób.

Czyli chłodnica nie odbiera wystarczająco nadmiaru ciepła. Nie jest zabita piachem ? Następnym razem jak będzie okazja to ją wyciągnij, wydmuchaj sprężarką (byle delikatnie), wymyj i znowu wydmuchaj. Również na aucie chłodnicę od klimy trzeba przedmuchać. W zeszłym tygodniu robiłem to u siebie to nie masz pojęcia ile tam siedzi kurzu po 20 latach. Wiatrak się kręci gdy potrzeba ? W ogóle chłodnica jest gorąca gdy temp jest wysoka ?

Opublikowano
Tak, chłodnica jest gorąca. A to, że nie działa mi ten wentylator przed wiskiem, Ten od klimy to ma coś z tym wspólnego? Ten wiatrak od klimy mam zatarty i wgl nie ruszy się.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak. Ten wentylator od klimy też się uruchamia jako awaryjny gdy silnik jest przegrzany choć w obecnych warunkach to nie wiem jak by trzeba katować auto, żeby on się załączył. Może wisko się nie zasprzęgla ? Co prawda ja jeżdżę M57, ale konstrukcja chłodzenia będzie zbliżona. Powinieneś się zająć tym elektrycznym, bo zabijesz silnik i klimę w lecie.
Opublikowano

Klima mi nie działa wgl przez ten wentylator. Jak dało się nim troche ruszyć ręką to jeszcze czasem działała. A teraz on ani drgnie prawie to już klima wgl nie trybi.

Jak sprawdzić czy wisko się zasprzęgla?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie użytkuj klimy z niesprawnym wiatrakiem, bo wywali czynnik.

Wisko powinno być słychać jak startujący odrzutowiec gdy jest zasprzęglone :D

Opublikowano

Tak normalnie raczej nie slychać, ale jak dodam gazu to łeb chce urwać tak szumi to wisko

Nowy wiatrak do klimy już mam upatrzony, ale to akurat najmniejszy problem teraz

Opublikowano
Umyj chłodnice od zewnątrz, i kup plukanke do chłodnic żeby wypłukać układ od środka. Potem obserwuj. Upewnij się ze opaska od węża nie jest przekręcona i dobrze trzyma. Bo może to wina tylko opaski.
Opublikowano
Teoretycznie jakby ciśnienie było za duże to powinno korkiem puścić skoro nowy, a nie żeby wąż spadał.. Opaskę nową założyłem dla pewności i nic to nie dało. Do pewnego czasu miałem tak, że jak temp była np 98 st i dałem gaz do jakiś 4000 obrotów to spadła troche temp. Jak wąż mi spadł to zauważyłem, że ta szyjka platikowa co wąż na nią wchodzi jest jakby lekko wyszczerbiona, nie jest taka karbowana jak ta po drugiej stronie węża i lekko krótsza przez to, że wyszczerbiona, ale jest normalnie na tyle długa żeby wąż siedział i opaska też, zastanawiało mnie czy to nie ma coś z tym wspólnego, ale raczej nie skoro temp potrafi mi wyjść ponad 100 st jak auto stoi
Opublikowano
Czyść z zewnątrz chłodnice i zrób plukanke. Kiedy wywala węża? Na postoju czy podczas jazdy pod obciążeniem?z 6 lat temu jeden forumowicz miał podobny problem. Wymienił cały układ chłodzenia. Nawet zrobił uszczelke. Okazał się pekniety blok który daje o sobie znać dopiero pod obciążeniem przy dłuższej czy szybszej jeździe. Już nie pamiętam. Ale póki nie wyeliminujesz wszystkiego to się nie dowiesz. Na obrotach robiłeś też test? Gazowałeś go? Przy upg korek nie zdąży puścić ciśnienia. Po odpaleniu szybko łapie ciśnienie? Przy 101 nie powinno zrzucać węża. Nawet przy 110
Opublikowano
Ale weźcie to pod uwagę, że miałem na jakiś czas spokój z tym wężem, na ponad pół roku, a robiłem dalekie trasy, katowałem czasem i nic. A tu o znowu ten sam problem, spadł w czasie jazdy, i co najlepsze on nie spadł od temp raczej tylko temp dopiero zaczeła wzrastać jak on spadł. Przy teście upg trzymałem to ustrojstwo długo i gazowałem i nic się nie zmienił kolor. Po odpaleniu nie łapie tego ciśnienia jakoś szybko, raczej w normalnym tempie twardnieją te węże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jakby korek nie trzymał odpowiedniego ciśnienia i spada wąż, bo akurat w tym miejscu jest najsłabsze ogniwo w całym łańcuchu. Za bardzo wzrasta ciśnienie, bo korek tego nie reguluje. Tak to widzę.
Opublikowano
Korek kupiłem na czescidobmw.pl , nie dokręcam jakoś mega mocno. Chłodnica nie wiem czy oryginał , ale wydaje mi się ,że tak. Sprawdze, ale gdzie jest jakieś oznaczenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wąż mi spadł to zauważyłem, że ta szyjka platikowa co wąż na nią wchodzi jest jakby lekko wyszczerbiona, nie jest taka karbowana jak ta po drugiej stronie węża i lekko krótsza przez to, że wyszczerbiona

Takie elementy należy wymieniać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tylko ten element nie jest wymienny i musiałbym całą chłodnice wymieniać, a nie mam pewności czy z nią jest coś nie tak. Ogólnie to ile powinna wynosić temperatura podczas jazdy? Jakiej granicy nie powinna przekraczać?
Opublikowano
95-nawet lekko ponad 100 st ale lekko. Te czujniki pokazują co do stopnia, ale nie pokrywa się co do stopnia z prawdą. Przetestowałem to na dwóch czujnikach temp oryginałach oraz widziałem kilka egzemplarzy z nowym układem chłodzenia gdzie temp normalna oscylowala blisko 100st. Gorzej jak masz 100 parę i non stop wisko chodzi a on zbic temp nie może. Wtedy masz gdzie problem
Opublikowano
Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Teraz zszedlem do auta i jakiś pacjent mi drzwi zarysowal.. Jak można sobie poradzić z drobnymi rysami ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak można sobie poradzić z drobnymi rysami ?

Poszukaj na kanale M4K. Był taki odcinek.

Opublikowano
Dzięki. Dziś przejechałem pare km, temp utrzymywała się na poziomie 97-98 st, bardziej 98, normalna powolna jazda, ale jak zaparkuje i potrzymam chwile odpalone to potrafi dojść do 100, czasem ponad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.