Skocz do zawartości

E39 528 Spadający wąż


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ponad pół roku temu miałem problem, że po jakims czasie spadał mi wąż ten górny tuż przy korku od chłodnicy, to takie kolanko. Zawsze spadało w tym samym miejscu. Wymieniłem wtedy korek od chłodnicy na oryginalny, odpowietrzniki też oryginał kupiłem, wąż wymieniłem, odpowietrzyłem. pompe wody niby mechanik sprawdzał i dobra była, termostat się otwiera. Po tym wszystkim przez ponad pół roku był spokój, aż do dnia dzisiejszego. Znowu spadł w tym miejscu co wtedy, odpowietrzyłem, zalałem itd. Ale temp w czasie jazdy była 98, pod domem postałem chwile żeby zobaczyć do ilu dojdzie i doszła do 101, dalej już nie czekałem. Ogrzewanie działa normalnie z odpowietrzników leci płyn. Co to jeszcze może być, że tak się stało? dodam, że jak mam ogrzewanie włączone to nie ma mowy żeby temp była wysoka i od razu można ją zbić w ten sposób. Robiłem wtedy też ten tester co2 i wyszło dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...dodam, że jak mam ogrzewanie włączone to nie ma mowy żeby temp była wysoka i od razu można ją zbić w ten sposób.

Czyli chłodnica nie odbiera wystarczająco nadmiaru ciepła. Nie jest zabita piachem ? Następnym razem jak będzie okazja to ją wyciągnij, wydmuchaj sprężarką (byle delikatnie), wymyj i znowu wydmuchaj. Również na aucie chłodnicę od klimy trzeba przedmuchać. W zeszłym tygodniu robiłem to u siebie to nie masz pojęcia ile tam siedzi kurzu po 20 latach. Wiatrak się kręci gdy potrzeba ? W ogóle chłodnica jest gorąca gdy temp jest wysoka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak. Ten wentylator od klimy też się uruchamia jako awaryjny gdy silnik jest przegrzany choć w obecnych warunkach to nie wiem jak by trzeba katować auto, żeby on się załączył. Może wisko się nie zasprzęgla ? Co prawda ja jeżdżę M57, ale konstrukcja chłodzenia będzie zbliżona. Powinieneś się zająć tym elektrycznym, bo zabijesz silnik i klimę w lecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jakby ciśnienie było za duże to powinno korkiem puścić skoro nowy, a nie żeby wąż spadał.. Opaskę nową założyłem dla pewności i nic to nie dało. Do pewnego czasu miałem tak, że jak temp była np 98 st i dałem gaz do jakiś 4000 obrotów to spadła troche temp. Jak wąż mi spadł to zauważyłem, że ta szyjka platikowa co wąż na nią wchodzi jest jakby lekko wyszczerbiona, nie jest taka karbowana jak ta po drugiej stronie węża i lekko krótsza przez to, że wyszczerbiona, ale jest normalnie na tyle długa żeby wąż siedział i opaska też, zastanawiało mnie czy to nie ma coś z tym wspólnego, ale raczej nie skoro temp potrafi mi wyjść ponad 100 st jak auto stoi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyść z zewnątrz chłodnice i zrób plukanke. Kiedy wywala węża? Na postoju czy podczas jazdy pod obciążeniem?z 6 lat temu jeden forumowicz miał podobny problem. Wymienił cały układ chłodzenia. Nawet zrobił uszczelke. Okazał się pekniety blok który daje o sobie znać dopiero pod obciążeniem przy dłuższej czy szybszej jeździe. Już nie pamiętam. Ale póki nie wyeliminujesz wszystkiego to się nie dowiesz. Na obrotach robiłeś też test? Gazowałeś go? Przy upg korek nie zdąży puścić ciśnienia. Po odpaleniu szybko łapie ciśnienie? Przy 101 nie powinno zrzucać węża. Nawet przy 110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale weźcie to pod uwagę, że miałem na jakiś czas spokój z tym wężem, na ponad pół roku, a robiłem dalekie trasy, katowałem czasem i nic. A tu o znowu ten sam problem, spadł w czasie jazdy, i co najlepsze on nie spadł od temp raczej tylko temp dopiero zaczeła wzrastać jak on spadł. Przy teście upg trzymałem to ustrojstwo długo i gazowałem i nic się nie zmienił kolor. Po odpaleniu nie łapie tego ciśnienia jakoś szybko, raczej w normalnym tempie twardnieją te węże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jakby korek nie trzymał odpowiedniego ciśnienia i spada wąż, bo akurat w tym miejscu jest najsłabsze ogniwo w całym łańcuchu. Za bardzo wzrasta ciśnienie, bo korek tego nie reguluje. Tak to widzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wąż mi spadł to zauważyłem, że ta szyjka platikowa co wąż na nią wchodzi jest jakby lekko wyszczerbiona, nie jest taka karbowana jak ta po drugiej stronie węża i lekko krótsza przez to, że wyszczerbiona

Takie elementy należy wymieniać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95-nawet lekko ponad 100 st ale lekko. Te czujniki pokazują co do stopnia, ale nie pokrywa się co do stopnia z prawdą. Przetestowałem to na dwóch czujnikach temp oryginałach oraz widziałem kilka egzemplarzy z nowym układem chłodzenia gdzie temp normalna oscylowala blisko 100st. Gorzej jak masz 100 parę i non stop wisko chodzi a on zbic temp nie może. Wtedy masz gdzie problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.