Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

posiadam bmw e90 318i 129KM silnik N46B20. Od sierpnia 2019r. jeżdzę od mechanika do mechanika. Na rozgrzanym silniku po kilku minutach pracy na biegu jałowym i przegazowaniu puszczał dym śmierdzący spalonym olejem i tak samo śmierdziało w kabinie. Mechanik wymienił uszczelkę pokrywy, uszczelniacze zaworów, świece i odmę. Nie znalazł więcej wycieków z silnika. Dzięki temu silnik był już suchy, a pod maską nie śmierdziało olejem tylko zwykłym rozgrzanym silnikiem. Po kilku tygodniach problem wrócił. Na rozgrzanym silniku czasami puszcza dużo dymu (przy ruszaniu ze świateł gdzie chwilę samochód stał na biegu jałowym) dodatkowo znowu śmierdzi w kabinie i czasami w słoneczny dzień widać jak dym się unosi w środku samochodu. Samochód pali cały czas olej ostatnio zrobiłem trasę ok. 200 km i spalił niecały litr oleju. Mechanik już rozkłada ręce nie bardzo wiedząc co z tym robić. Ja też już mam dosyć tego samochodu no ale nie sprzedam go w takim stanie.. Macie jeszcze jakieś rady ? Myślałem, że pierścienie są do wymiany ale z 2 strony gdyby to były pierścienie to kopcił by cały czas a nie tylko po krótkiej pracy na "luzie" na rozgrzanym motorze.. Samochód nie traci mocy, ani nie szarpie podczas jazdy, nie ma żadnych problemów z odpalaniem ani nie dymi podczas rozruchu.

W piątek mam znowu przyjechać do mechanika na rozgrzanym silniku będzie wykręcał świece.. może coś wyjdzie, ale nie chce znowu zostawiać samochodu na tydzień czy dwa później go odebrać i znowu umawiać kolejną wizytę bo nie mam poprawy.. temat się ciągnie już dłuuuugo do tego stopnia, że mechanik nie bierze kasy za wizyty pewnie rozliczenie będzie na koniec o ile nastąpi...


Ogólnie samochód wyszykowałem sobie żeby służył latami:

- nowe sprzęgło i dwumasa,

- odma,

- uszczelniacze zaworów,

- uszczelka pokrywy,

- uszczelki pompy vacum,

- świece,

- klocki hamulcowe + czujniki,

- łożyska w moście,

- rolki paska klinowego.


Ale tak mnie już denerwuje, że chce go doprowadzić do stanu używalności i jak najszybciej sprzedać..

Edytowane przez dudekk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszczelka vacuum pompy.

Jaka kompresja cylindrów?

3A0jS9b.png
Opublikowano

Nie jestem w stanie odpowiedzieć, ale jak w piątek pojadę do mechanika to zapytam czy sprawdzał kompresję cylindrów i czy zaglądał do tej pompy. Jakby jeszcze się nasunęły jakieś pomysły to proszę pisać zrobię sobie listę co jest do sprawdzenia itp.


Dzięki za szybką odpowiedź !

Jak będę miał jeszcze jakiekolwiek info z warsztatu to tu wrzucę mam nadzieję, że w końcu uda się ten samochód zrobić..

Opublikowano

Uszczelka/i pompy vacum były wymienione, a kompresja na cylindrach:

1. 9 bar

2. 9 bar

3. 6 bar

4. 9 bar


Samochód został i czekam na telefon.

Opublikowano

To chyba trochę lipa.. Duże koszty związane z wymianą pierścieni ?

Oczywiście pytam orientacyjnie żeby mieć punkt odniesienia jak mi rzuci jakąś kwotę.

I jaka powinna być optymalna kompresja na cylindrach ? Nie mogę w necie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi bo piszą, że od 9 do nawet 18 bar.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Troche to nie pasuje. Od poczatku, jak on zmierzyl cisnienie jak silnik ma vvt?. Przeciez tam zawsze ucieka. Dwa, jesli to pierscienie to dlaczego kopci po chwili? Nie kopci caly czas? Po trzecie, aby n46 zjadl pierscienie musialby miec z 500tys przebiegu. Dla mnie, zle wykonana wymiana uszczelniaczy zaworowych. Gdzies je uszkodzil albo wcale nie wymienil tylko srodka jakiegos dolal....
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany. Wymienione uszczelki popychaczy zaworów i jak ręką odjął.

Wymiana bez zdejmowania głowicy.


Dzięki wszystkim za zainteresowanie i rady :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie uszczelki popychaczy zaworow? Co za bzdury piszesz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twoj mechanik wcisnal ci kit i skasowal za wymiane uszczelniaczy zaworowych czego nie zrobil, po radach z forum, pojechales i powiedziales mu co napisalismy, wtedy dopiero wymienil uszczelniacze zaworowe a tobie, z racji tego ze nie masz pojecia, wcisnal kolejny kit w postaci uszczelniaczy popychaczy, ktorych w tym silniku po prostu nie ma. Zmien mechanika kolego.
Opublikowano
Raczej mechanik nie wcisnął nikomu kitu...U mnie w tym samym silniku było to samo, co opisał kolega..doił litra na 1000 km, strasznie dymił. Zostały wymienione uszczelniacze zaworowe bez sciagania głowicy i prawie 2 lata jest spokoj. Więc zaden kit, norma w tym silniku.Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na samym początku było napisane, ze uszczelniacze zaworów zostały wymienione, więc wymienił jeszcze raz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kuzwia panowie, czy wy potraficie czytac kto cos pisze? Wyraznie napisal ze za drugim razem mechanik wymienil uszczelki popychaczy :duh:
Opublikowano

Tak za pierwszym razem prawdopodobnie przyciął w h.. i dopiero teraz wymienił te uszczelniacze jeszcze mam samochód na "testach" także nie płaciłem więc na pewno będę dopytywał co w końcu wymieniał bo dwa razy za to samo na pewno nie zapłacę.

Zrobiłem już prawie 1000 km i nie dymi ani oleju nie bierze ;D


Mam jeszcze pytanie na rozgrzanym silniku przy ostrym hamowaniu czasami czuć spalony olej w kabinie (widać mgiełkę dymu w środku z nawiewów) co może być powodem ? Silnik jest lekko "spocony".

Opublikowano
Nie no tragedii nie ma od pół roku mu nie płace i tak będzie aż nie skończy go robić na cacy jedyne czego szkoda to czasu, ale na szczęście mam druga fure i jest "git"
  • 4 miesiące temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

500 ml dolałem i za 120 km komunikat znów o dolewce.

Podjechałem do speców od BMW zrobili identyczny test, o którym pisał aaben w którymś z wątków o n46b20:

Kolego tematów jest tryliard i zrobiłeś przynajmniej to co jest na początku do sprawdzenia? Auto na wolnych obrotach 15 minut, później gaz ponad 3000 obr na postoju. Jeżeli z rury poleci dym to raczej są to tylko uszczelniacze. Znajdujesz wtedy warsztat który robi tylko uszczelniacze i problem powinien zniknąć. Mechanicy u których byłeś wolą zrobić weryfikację i remont główny bo to daje gwarancję rozwiązania problemu a nie tylko szansę, więc mają swoje racje.

15 min silnik sobie chodził, po tym czasie wsiadł majster i dodał gazu - niebieska chmura. Tam idzie pana olej.

Diagnoza wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy 1800 zł + wymiana na olej 5W50, taki polecają.

Jakby ktoś był ciekawy pacjent BMW e84 sDrive 18i.

Opublikowano

Diagnoza wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy 1800 zł + wymiana na olej 5W50, taki polecają.

 

Nie wiem czy jest jakaś różnica między Twoim silnikiem a N46B20 ale 1,8k to nie mało....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja jestem umówiony ze swoim mechanikiem na 7 stycznia. Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, koszt 1000 robocizna + 270 uszczelki które już kupiłem i ewentualnie koszty oleju. Dam znać po naprawie.
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.