Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem taki ze piję mi płyn chłodniczy i auto szybko się nagrzewa. Czasami ciśnienie wyrzuca mi wąż icaly płyn mi wylewa. Zbiorniczek szczelny. Uszczelka to to nie jest. Rozumiem że termostat ale który mam wymienic bo są dwa. W zimę auto się nie nagrzewa w środku. Zauważyłem też że w tamtym roku jak było ciepło to problem znikl. Niepil mi płynu ani nie przegrzewał się a przecież powinno być na, odwrót. Czy rozwalony temostat to przyczyna niedogrzania silnika czy przegrzania też? I czy w ukrytum menu będę to widział?


Jezeli układ jest zapowietrzony to jak go odpowietrzyc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw musisz dać znać jaki to konkretnie silnik, ale odpowietrzanie ogólnie polega na rozgrzaniu silnika, dolewaniu płynu i wypuszczaniu powietrza odpowietrznikami do momentu, aż osiągnie temperaturę roboczą, czyli termostat się otworzy, wtedy zalewa cały układ chłodzenia łącznie z wymiennikiem ciepła do grzania kabiny. Jak grzeje znaczy, że powinien być w pełni odpowietrzony.


Nie ma ogrzewania = zapowietrzony - brak płynu w nagrzewnicy.

Wywala płyn - również zapowetrzony - po zagrzaniu powietrze z układu wypycha płyn przez korek.


Więc podstawa to dobrze odpowietrzyć, i dopiero wtedy sprawdzać co dalej.

Może termostat się nie otwiera, może pompa się wykończyła.

Masz LPG? Może reduktor puszcza gaz w obieg.

"Uszczelka to to nie jest" - na jakiej podstawie? Test był robiony?


Doprecyzuj co już zrobiłem w kierunku rozwiązania problemu oraz jaki masz silnik i czy jest LPG.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinieneś mieć el. termostat wiedz sprawdź najpierw czy nie ma błędu na kompie

Następnie odpowietrzyć (nawiew min temp. Max) i wymiana korku

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano (edytowane)
Najpierw musisz dać znać jaki to konkretnie silnik
m54. Nie mam gazu. Nie było żadnego testu ale mazi nie ma, na, korku. Ani nie dymi na, niebiesko. A wiecie może dlaczego w lato problemu nie było? Edytowane przez Lebron8711
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź najpierw czy masz jakieś błędy , odpowietrz go względem procedury https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60-520i-lim/repair-manuals/17-cooling/17-11-engine-oil-cooler-mounting-parts/BU6Z2Bt


Termostat otwiera się przy 97°C to też sprawdź w ukrytym menu

Często wywala Płyn bo korek od zbiornika nie spełnia swojej funkcji lub jest nieszczelnosc w zbiorniku

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Termostat otwiera się przy 97°C to też sprawdź w ukrytym menu

Często wywala Płyn bo korek od zbiornika nie spełnia swojej funkcji lub jest nieszczelnosc w zbiorniku

 

Jak mam stwierdzić czy termostat się otworzył i który termostat bo są dwa. Zbiotkik jest suchy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Włącz ukryte menu :mrgreen:

Jak temp. Zatrzyma się na 97 to termostat się otworzy i chodzi mi o główny.

Nie wiem jak jest z egr bo go nimom

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
To co wkleiłes w linku to termostat z grzałką. Ale nie wiem o jakim innym termostacie piszesz. W m54 jest jeden termostat.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to nie czasem od automatu

A tak poza tym to udało Ci się już coś sprawdzić?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jak nie masz automatu to nie masz dwóch termostatów tylko jeden z grzałką. Ja mam ten sam silnik i tam żadnego drugiego na chłodnicy nie ma termostatu. Jest jedynie wąż na górze i na dole. Te króćce przy chłodnicy też z czasem się kruszą. Jak Ci coś leci to będzie lecieć w różnych miejscach z czasem. Najlepiej wymieniać wszystkie węże i inne elementy chłodzenia za wczasu. Mi korek rozerwał węże, wymieniłem węże to rozerwał inne węże i zbiornik. Dopiero jak wymieniłem zbiornik i korek to zaczęło się uspokajać. Ostatni wyciek jaki mam to z korka spustowego na chłodnicy ale jeszcze tego nie robiłem. Poczytaj mój temat.
Opublikowano
I m54 2.2 nie ma odpowietrznikow. Jest procedura jak to zrobić ale aby dobrze to wyszło musi działać dodatkowa pompka wody - mało kto o tym pamięta. Jak już odpowietrzysz i pojeździsz to sprawdź na zimnym silniku poziom płynu. Trzeba będzie trochę dolać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodatkowa pompa wody wspomaga rozgrzewanie się silnika ale do odpowietrzania nie jest chyba konieczna

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
I m54 2.2 nie ma odpowietrznikow. Jest procedura jak to zrobić ale aby dobrze to wyszło musi działać dodatkowa pompka wody - mało kto o tym pamięta. Jak już odpowietrzysz i pojeździsz to sprawdź na zimnym silniku poziom płynu. Trzeba będzie trochę dolać.

A gdzie znajdę ta procedure

Opublikowano
Włącz ukryte menu :mrgreen:

Jak temp. Zatrzyma się na 97 to termostat się otworzy i chodzi mi o główny.

Nie wiem jak jest z egr bo go nimom



Włączyłem ukryte menu rozgrzałem auto i najwyższa temperatura to była 100. Teraz na postoju balansuje między 97 a 99. Ogólnie gdzieś czytałem coś o wężach że jeden musi być zimny a drugi gorący no i u mnie górny jest gorący a dolny zimny. Czyli termostat ok? Sorki wąż dolny jednak też jest gorący. Letni był po jeździe. Na postoju się nagrzal

Opublikowano
Dodatkowa pompa wody wspomaga rozgrzewanie się silnika ale do odpowietrzania nie jest chyba konieczna

 

Dokładnie do wspomagania ogrzewania na postoju przy wolnych obrotach. W książce serwisu technicznego BMW jest opisana procedura a także informacja o dodatkowej pompce wody. Po włączeniu zapłonu, ustawieniu max temperatury oraz włączeniu najniższego biegu wentylatora otwiera się obieg wody na nagrzewnice a dodatkowa pompka wody powinna zacząć działać. https://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_m54_sal/2_repair_instructions/17__cooling_system_(m54)/0__coolant_checking_cooling_system/5_ra__venting_cooling_system_and_checking_for_leaks_(m54)/


Działa to ma podobnej zasadzie co w seri N z elektryczną pompą wody :) U mnie nie działała więc zrobiłem to wszystko zgodnie z tym manualem i po jakimś czasie sprawdziłem poziom płynu. Dodałem i chodzi wszystko dobrze.

Opublikowano
Włącz ukryte menu :mrgreen:

Jak temp. Zatrzyma się na 97 to termostat się otworzy i chodzi mi o główny.

Nie wiem jak jest z egr bo go nimom



Włączyłem ukryte menu rozgrzałem auto i najwyższa temperatura to była 100. Teraz na postoju balansuje między 97 a 99. Ogólnie gdzieś czytałem coś o wężach że jeden musi być zimny a drugi gorący no i u mnie górny jest gorący a dolny zimny. Czyli termostat ok? Sorki wąż dolny jednak też jest gorący. Letni był po jeździe. Na postoju się nagrzal

 

Jeżeli maksymalna temperatura to 100 to nie powinno być problemu z termostatem - moim zdaniem. U mnie na nowym jest między 96-99 ale to bywa różnie. Jak miałem wyciek płynu to faktycznie w zimę dobijał do nawet 105 i wentylator szybko pracował. Po naprawie wycieków temperatura się uspokoiła.


Jeśli Ci znika płyn chłodniczy to szukaj wycieku dokładnie gdzie leci. Wszystkie węże, termostat, pompa wody, zbiorniczek wyrównawczy. Szukaj i znajdziesz. Wymień część i wymień też korek zbiorniczka a jeśli nie ustąpi to wtedy się martw i szukaj dalej.

Opublikowano

Nie cytuj bezpośrednio pod postem


Bo u mnie, ten problem ze znikającym płynem i późniejszym przegrzewaniem silnika występuje tylko w zime. Jak, zaczyna się robić ciepłej to wszystko jest ok. Jak są upały po 30 stopni to nic się nie grzal i płyn nie ubywal. Wiem bo to się zaczęło jakoś w zimę 2019 roku pozniej od kwietnia do jakiegoś listopada był spokój więc uznałem że wszystko ok. Przysla, kolejna zima to zaczęło się na nowo a że nim ostatnio prawie nie jezdxe to stał w garazu. W zimę tez auto nie grzało w w środku ale jak jest minium plus 5 na, dworzu to wszystko ładnie grzeje. Teraz jak, chce naprawić to jest ciepło i auto chodzi bez zarzutu jak na, złość.... Powie tylko ze w zimę potrafil zniknąć 5 litrów w ciągu jakiś 50 km poznirj komunikat niski poziom wejście na wyzsse obroty powodowało wyrzucanie węża potem silnik przegrzany proszę wyłączyć auto. W zimę też po każdej jedzie i 1yjeciu z auta było czuć zapach płynu. Dziś go prxepilowalem ostro i nic płynu nie ubyło węża nie wutzuvilo płynu czuć nie było.

Opublikowano

To jak Ci ubywa 5l płynu na 50km to nie widzisz skąd leci? U mnie ubywalo 1l na jakieś 5.000km i znalazłem przyczynę.


Wyciek może być np. spod obudowy termostatu. Wszystkie problemy z układem chłodzenia w BMW najczęściej pojawiają się w zimę. U mnie też w zimę było najgorzej. Prawdopodobnie zmęczenie materiału lub zasyfiony zawór upustowy korka na zbiorniczku wyrównawczym. Kiedyś znalazłem speca na YouTube od BMW w Australii i pokazywał jak czyścić w zimę ten korek. Oczywiście jeśli nie był dłuższy czas wymieniany. Korek zachodzi mazią i nie przepuszcza nadmiaru ciśnienia. Korek tylko z ASO. Ale na początku sprawdź skąd to leci bo jak czuć płyn to musi być wyciek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo u mnie, ten problem ze znikającym płynem i

No to czekamy do zimy :mrgreen:


Stawiam na obieg grzewczy kabiny ale wyciek może być i tak wszędzie.

Szukaj zielonych zacieków na połączeniach. Na pewno coś znajdziesz

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.