Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zakładam nowy temat, ponieważ nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytania.

Około 1,5 miesiąca temu zakupiłem BMW E87 120d N47D20A. Zrobiłem nim około 1500km głównie po mieście.

Wczoraj zapaliła mi się kontrolka DPF.

I teraz chciałbym się dowiedzieć czy proces wypalania może aktywować się przy palącej się kontrolka DPF u i czy w ogóle po spełnieniu określonych warunków jest on w stanie załączyć się automatycznie, rozmawiałem z mechanikiem i mówił że w tym modelu jedynie można go wymusić komputerowo.

Druga sprawa to, to że rozważam oddanie filtra na czyszczenie chemiczne czytałem, że jest z tym potem spokój na około 50-60 tys km. Mechanik twierdzi że jeżeli teraz mi się to zapycha to po czyszczeniu też się zapcha, pytanie czy po 50k czy po 1k ?

Nie wiem dokładnie jak to było u poprzedniego właściciela ale zrobił nią około 40 tys km i mówił że kontrola się mu nie zapalała. Obecny przebieg to 219 tys.

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Opublikowano

odkąd skończył mi się problemy z DPF'em to sprawdzam ile km temu nastąpiło wypalanie :D


wracając do tematu:

ja czyściłem dwa razy, za 2 razem mechanik sprawdził wszystko dookoła i okazało się że czujnik ciśnienia spalin i sonda lambda/nox(w dieslach to jakaś inna nazwa chyba jest ).

u mnie czujnik na włączonym zapłonie pokazywał jakieś wartości, dlatego poleciał od razu do wymiany.

znajomy który ma sprzęt do czyszczenia filtrów dpf, mówił że wiele firm wykonujących tą usługę podpina filtr tylko z jednej strony, a po podłączeniu z drugiej jeszcze trochę tej sadzy wyleci.

Opublikowano

Witam ponownie już po testach aplikacji.

Otóż temperatury chyba w porządku utrzymuje się od 86 do 89 stopni.

Poziom zanieczyszczenia miałem 90 % - popiół około 24g, sadza przed wypaleniem 51g.

Więc wymusiłem to wypalanie z poziomu aplikacji i zauważyłem że raz się aktywuje raz się dezaktywuje podczas jednostajnej jazdy dwupasem obroty około 2,5-3k. Koniec końców udało się wypalić do około 34g sadzy. Ale problem w tym że proces jakby nie mógł się zakończyć po około 40 minutach jazdy. Kilometry od ostatniego wypalania pokazuje 500 mimo że było ono przeprowadzane więc wykonałem pomiar ciśnienia wstecznego. Wyniki następujące.

838 rmp - 26hPa

1817 rmp - 48 hPa

2737 rmp - 147 hPa

3807 rmp - 287 hPa

Z instrukcji w apce wychodzi że są dużo za duże. Czy to przez to że czujnik może być zepsuty DPF nie chce się wypalić do końca ? Pokazuje błąd 480a



//Przed wypalaniem pojawiały się błędy 480a i 481a - usunąłem je i teraz błąd 481a nie pojawia się, został tylko 480a

Opublikowano
jaco222 Ciśnienie wsteczne z aplikacji traktuj z dystansem, dzisiaj byłem czyścić DPF i na komputerze bosch wartości jak najbardziej ok, a na aplikacji skakały o około 8hpa i wskakują nawet na wartości minusowe, także warto to potwierdzić np. z INPA. :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odkopuje temat po trochę szerszych testach...

Otóż udaje się wypalić DPD praktycznie do końca, ale od razu po wypaleniu sadza skacze spowrotem raz na 20g raz na 14g


Aktualnie po wypaleniu, które nie przebiegło do 0g sadzy wciąż świeci się błąd za wysokiego ciśnienia mimo że DPF ma 14 g sadzy czyli w sumie nie tak źle...


I teraz moje pytanie czy on może tak wariować przez uszkodzony czujnik ciśnienia ? I czy czujnik może być uszkodzony a komputer tego nie wykrywa ?

Na zgaszonym silniku ciśnienie skacze od 6-11 ...

Jeżeli czujnik jest uszkodzony to pranie dpf chyba nic nie zmieni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.