Skocz do zawartości

filtr dpf


zelazo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Posiadam bmw x5 e70, 3.0 sd, 2009 rok. Jeszcze uczę się tego autka i mam parę pytań. Kupiłem program btool, okazało się, że auto się nie dogrzewa. Zmieniłem termostaty i wszystko wróciło do normy. Miałem jeszcze uszkodzoną jedną świecę, którą też zmieniłem na oryginał. Obserwuje wypalanie dpf za pomocą aplikacji, zauważyłem, że dpf wypala się co 150 km, czy to nie za często? Jeżdżę obecnie po takich drogach wojewódzkich i trochę miasta. Czy non stop muszę to kontrolować? Podobno po przerwaniu cyklu olej może rozrzedzić się z ON? Na wszelki wypadek zrobiłem test przelewowy wtrysków, wyszło idealnie, posprawdzałem wszystkie czujniki i sondy silnika i był otwarty filtr i podobno jest ładny. Aplikacja pokazuje 73000 tyś do wymiany filtra i 44g popiołu, 160 tyś przebiegu. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0sd-sav/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/EZjPC6cq

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0sd-sav/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/Xc0j6eQ

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0sd-sav/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/diesel-particulate-filter/XUfV1wh



150km i wypalanie.....to jeszcze bym zrozumiał gdybyś jeździł w mieście w koło komina.

Mi osobiście , jeżdżąc w koło komina wypalanie przypada co 250km.

Czy trzeba to obserwować, ja obserwuje to cały czas gdy zbliżam się do 200km od ostatniego wypalania jeżdżąc po mieście.

Ostatnio zrobiłem trasę , w sumie 1200km. Od ostatniego wypalania przejechałem 800 km . Wiedziałam , że zaraz wiadę do miasta gdzie są korki i światła , to sam zainicjowałem wypalanie DPF. Nie chciałem aby system w złych warunkach drogowych przerwał mi proces....

Czy ON dostaje się do oleju silnikowego....TAK ,jeśli przerwiesz proces wypalania.


Proponuję ci abyś bardzo często jeździł z aplikacją. Po roku powinieneś wyczuć swoje auto kiedy następuje wypalanie DPF. Dzięki temu również wydłużysz odcinki pomiędzy wypalaniem DPF.


Jeśli chodzi o świece żarowe..... przydałoby się wymienić komplet.

W silnikach M47/M57 świece nie wpływają na proces wypalania DPF.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko bardzo dziwi mnie to, że w aucie jest wszystko sprawne, samochód ma oryginalny przebieg, brak błędów, ma moc, tylko często przepala. Było to drugie wypalanie od wymiany świecy i termostatów. Dystans się zwiększył o 40 km więc wydaje mi się, że może w jakiś sposób się uczy i się to zwiększy. Nie zaszkodzi mu jak będę go często podpinał do aplikacji? Podobno każde wejście zostaje w sterowniku. Jeszcze jedna sprawa, ostatnie wypalanie sam wymusiłem bo chciałem sprawdzić jak się wypala po zmianie termostatów i świecy, a ostatnie włączył komputer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pewno po wymianie termostatu silnik jest bardziej dogrzany co za tym idzie ,jest wyższa temperatura spalin w czasie wypalania DPF. Moim zdanie dystans pomiędzy wypalaniami zwiększy ci się.

Jeśli wcześniej miałeś niedogrzany silnik to na pewno szybciej zapychał ci się filtr DPF.


Nic nie słyszałem o negatywnych skutkach częstego korzystania z aplikacji BToll


To jest filmik o Oplu Insignia ,zobacz do jakich wniosków doszedł autor filmiku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnych testach zaobserwowałem coś takiego.

Ostatnio zrobiłem 150 km, dojeżdżałem do domu i z 30 g szybko rosło do 40g, zaplanował regenerację, ale zdążyłem dojechać bo nie włączył. Dziś odpaliłem, miał zaplanowaną, ale nie włączał i jechałem autostradą dość szybko, nie włączał regeneracji, a sadza pewnie samozapłonem przez trase spadła o 15g do 25g. Potem zgasiłem go, jechałem i znów zaplanował i zaczęła rosnąć szybko do 40g, ale znowu zdążyłem dojechać do domu i nie włączył. Od ostatniego wypalania wyszło 310 km. Obecny stan sadzy 39 g zaplanowana regeneracja. Nie włączałem sam wypalania specjalnie by zobaczyć co się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.