Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Ostatnio bawiłem się troszkę aplikacją B-Tool i robiłem pomiar od 0-100 (F11 525d xDrive).


Od dawna twierdzę, że to auto nie jedzie, ale wynik obiecany przez producenta to 7,3 sekundy, a w moim przypadku jest to około 10 sekund, co nie ukrywam jest bardzo słabym wynikiem...

Czy ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny?


Kolektor dolotowy? Klapki? Ile razy byłem w ASO słyszałem, że mój silnik jest poprawiony i nie ma klapek.. Zdarzały się w ogóle takie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BTollem sprawdzałeś błędy????


Podaj siedem ostatnich znaków nr. Vin.

Zobaczę czy ich nie masz.

Mim zadaniem powinny być.

Opublikowano
A w jaki sposób przyspieszasz? Po prostu puszczasz hamulec i naciskasz gaz do końca? W ten sposób nigdy nie osiągniesz czasu w okolicy katalogu. Niestety, ale automat musi chwilę pomyśleć na starcie. Ja mam 520D, z początku też czasy +/- 10 sekund. Jednak przy odpowiednim operowaniu pedałami udało się zejść do +/- 8,5s w serii (według bimmer-tool).
ad®ian™
Opublikowano

Tak, tak.. Regularnie sprawdzam błędy Btoolem, nawet DeepOBD for BMW.

Niby czysto, nic nie widać...


VIN: DX39390


Adrian - ale mówisz o przytrzymaniu hamulca? U mnie nie ma Launch Control, nie widzę jakichś szczególnych różnic w stosunku do normalnego wystartowania... :cry2:

Opublikowano
Jeśli sprawdzasz adapterem bluetooth to możesz mieć opóźnienia nawet 1 sek. Tutaj daje radę kabelek. Wtedy czasy będą realne i lepsze. Miałem to samo smutne spostrzeżenie, że auto niby wolne.
Opublikowano

Firmowa F10 525xd 218KM zmierzona Dragy pokazała 9,6s/100 .

Później takie krzaczki wyszły :


- klapek brak, coś je zjadło, jedna odnaleziona w głowicy ;


9fd2d216878f25de.jpg

56bc9669790b4758.jpg


- pęknięte dwa tłoki


e36ba41801c517c2.jpg


Obecnie auto śmiga na nowym silniku, po dotarciu zmierzę znowu i podam co wyszło .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6.8 to ma 530d w serii te czasy to chyba z górki były mierzone z dobrym wiatrem..

Też miałem coś 6.2-6.3 w 525xD po chipie 2.0d - wyszło ok. 273km i 580 nm jesli dobrze pamietam.


Pamietaj o przezlozeniu dyfra, masie, przebiegu mocy i momentu zanim porównasz 245KM do 245KM.

Opublikowano
6.8 to ma 530d w serii te czasy to chyba z górki były mierzone z dobrym wiatrem..

 

Zanim następnym razem będziesz chciał być śmieszny sprawdź tabele.

Opublikowano

Adrian - ale mówisz o przytrzymaniu hamulca? U mnie nie ma Launch Control, nie widzę jakichś szczególnych różnic w stosunku do normalnego wystartowania... :cry2:

 

Tak. Ja też nie mam LC, ale jak się dobrze wyczuje moment puszczenia hamulca to auto startuje bez "myślenia", idzie jak z procy :p kwestia wprawy.

ad®ian™
Opublikowano
Moją mierzyłem wczoraj i najlepszy czas z 3 startów na lekkim przytrzymaniu hamulca to 7.68 s. Wiec jak na 255kkm i serię to nie najgorzej bo katalogowe chyba 7.4 s.
Opublikowano
Moją F11 525dxA mierzyłem wczoraj i najlepszy czas z 3 startów na lekkim przytrzymaniu hamulca to 7.68 s. Wiec jak na 255kkm i serię to nie najgorzej bo katalogowe chyba 7.4 s.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, jak czyścicie kolektor dolotowy to wymieniacie jakieś uszczelki oprócz tej głównej z klapkami? Zdarza się, że po rozmontowaniu potrafi gdzieś puszczać? Czy śmiało można rozebrać i skręcić na starych? Planuje się powoli za to wziąć, dlatego pytam, co kupić! :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie chcę nowego tematu zakładać....


Czy ktoś wgrywał u magików stage 1,2 lub 3 do skrzyni poprzez

Flashtool xhp ?


warto ? Auto bez czipa... ale chciałbym żeby działała szybciej... mniej topornie.

Opublikowano

Z tego co pytałem gdzieś na którejś grupie to pisali, że w przypadku tego silnika naszego różnice są znikome...

Coś lepiej jest, ale cudów nie oczekuj :P

Opublikowano

To Mnie nie pocieszyłeś :(, chciałem sobie wgrać soft i liczyłem za jakąś poprawę bo ze startu i przy wolnych dojazdach do np lewoskrętów ta skrzynia fatalnie pracuje.

Co do pomiarów b-toolem udało mi się zrobić 6,81 z mocnego strzału z hamulca ale te wyniki są chyba raczej mało miarodajne :)

Opublikowano

Tyle, że masz aktywację Launch Control.. więc teoretycznie zawsze ten strzał na starcie powinien być lepszy :D


W ogóle udało się komuś zarzucić tyłem przy tym silniku? :D Oprócz śniegu i lodowiska? Albo, żeby koła zapiszczały? Nieosiągalne xd


Szkoda, że BMW nie pozostało przy R6 w 525d....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle, że masz aktywację Launch Control.. więc teoretycznie zawsze ten strzał na starcie powinien być lepszy :D


W ogóle udało się komuś zarzucić tyłem przy tym silniku? :D Oprócz śniegu i lodowiska? Albo, żeby koła zapiszczały? Nieosiągalne xd


Szkoda, że BMW nie pozostało przy R6 w 525d....

 

A może wynika to z charakterystyki momentu i biturbo? Że nie ma strzału tylko moc równo się rozkłada?

Nie wiem. Miałem 525 xDrive z chipsem na 273km i dosc fajnie to jezdzilo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.