Skocz do zawartości

BMW E34 520 czy 525 benz


mart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

W najbliższym czasie planuję zakupić BMW E34 najlepiej rok 1995 lub 96 i zastanawiam się jaki silnik wybrać. 2000 czy 2500 ccm3 w benzynie ? Chcę kupić auto w kombi gdyż mam rodzinę i patrzę na to z praktycznego punktu widzenia. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje o tym samochodzie, wskazanie jego zalet i wad oraz wskazania rzeczy na które nalezy zwrócic uwagę podczas zakupu samochodu. Nigdy nie jeździłem jeszce BMW i dlatego nie wiem nic na temat tego samochodu. Bedę wdzięczny za wszelką pomoc w obiektywnej ocenie tego auta i wskazanie czy jest ono warte zakupu. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie szukaj czegos z motorem 2.5, spalanie bedzie praktycznie takie samo jak w 2.0 (nie musisz wkrecac tak jak 2.0 zeby jechac), a i w koncu co 193 ogiery to nie 150 :D pamietaj ze touring ma jednak wieksza mase i potrzebuje troche mocy ;) ja bym ci proponowal rozejzec sie za 525ix

 

EDIT: np. cos takiego: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1611459 wyglada calkiem niezle, a i wyposazenie jest nawet ciekawe. albo takie (sedan) - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C631088 rowniez wyglada calkiem obiecujaco...

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... albo takie (sedan) - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C631088 rowniez wyglada calkiem obiecujaco...

 

Ten iX " wisi " już na allegro od dłuższego czasu, jak widać nie może znaleźć " szczęśliwego " nabywcy. :roll:

 

Wg mnie, iX to nie jest do konca dobry pomysl na pierwsze BMW. Drogi serwis w razie awarii, cześci eksploatacyjne zawieszenia również nie należą do najtańszych ..

 

Poszukaj informacji o " iX' ie " na FORUM, było już parę tematów, a sam się przekonasz o czym mówię.

 

Proponowałbym szukać bejki ze stałym napędem na tylnią oś, najlepiej jakby miał magiczną literkę " S " na tylnym moście. :D

 

Tyle ode mnie :wink:

pzdr,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo zastanawiałem się nad zakupem E34 touring i ... kupiłem e36 touring. Urodą model e36 nie grzeszy, ale z praktycznego punktu widzenia jest lepszy.

1. Mniejsza masa - zużycie paliwa, osiągi podobne z mniejszego silnika.

2. Trochę nowsza konsktrukcja.

3. Koszty utrzymania niższe, np zawieszenie przód jest proste jak dziecinny rowerek

4.Najlepsza wersja 323 i 328 - ogień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dorzucę swoje 3 grosze ....

Te silniki są praktycznie takie same, nie można mówić że jeden jest mniej czy bardziej usterkowy...

Spalaniem też się nie różnią za bardzo . Różnią się natomiast i to bardzo osiągami. Tak więc wydaje mi się że tu decyzja jest jedna słuszna ..... 2,5 litra. :D

Co do podwójnego szyberdachu, to ja bym sobie darował ten luksus. Po co coś takiego w samochodzie z klimatyzacją ? Auto już nie pierwszej młodości a takie rzeczy lubią się psuć czy przeciekać, o jakiś nieplanowanych dźwiękach nie wspominając .

No i czy seria E36 jest lepsza od E34 to bym miał poważne wątpliwości

:shock:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie E36 to nie BMW dla mnie totalna wpadka ale pominmy ta kwestie :wink: Wiadomo ze jak kombi z poczatku lat 90 to tylko E34 i napewno 525 w kombi bedzie dobra opcja a z podwojnym szyberdachem nie ma zadnych problemow a szyberdach musi byc bez wzgledu na to czy jest klima czy nie dla mnie szyberdach jest obowiazkowym wyposazeniem kazdego auta nie wyobrazam sobie miec auta bez tego wynalazku :wink:
moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i czy seria E36 jest lepsza od E34 to bym miał poważne wątpliwości

:shock:

 

Ja również ..

 

E36 nalezy do serii " trójek " .. jest modelem nowszym od E34, ale " pięć " jest o klase wyżej. Więc nie ma nawet o czym mówić.

 

Komfor trójki zostawia wiele do zyczenia, o jakosci i uzytych materialach do wykonczenia tego auta - nie wspomne.

 

E34 z V8 ... no, no .. trojka lepsza .. :twisted2: :D

pzdr,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Zgadzam się z kolegami wyżej miałem e36 93 rok 2,5 cm ,póżniej kupiłem e 34 też 2,5cm z 94 roku auto o niebo lepsze wygoda,komfort jazdy ,bezpieczeństwo ,prowadzenie ,naprawdę świetny samochód bierz e34 2500 cm napewno bedziesz zadowolony gwarantuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfor trójki zostawia wiele do zyczenia, o jakosci i uzytych materialach do wykonczenia tego auta - nie wspomne.

 

E34 z V8 ... no, no .. trojka lepsza ..

 

Panowie czytajcie uważnie co napisałem

A napisałem, że trójka jest z praktycznego punktu widzenia lepsza od piątki.

A praktyczny punkt widzenia to przede wszystkim koszty utrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupcie silnik do 2,5 litra ja mam 525 i i już nigdy więcej przecież tam głowice strzelajajak diabli! teraz szukam silnima 2 litry! inaczej głowica skonstruowana...

Klonas nie rob zametu ty masz silnik M20 a my to mowimy o silnikach M50 :mrgreen:

no tak fakt :) sorki ale m20 b25 tak mnie wpieniło ,żę każdemu odradzam szczeglnie na gaźie :)

 

wiadomo E34 inna klasa ale E30 też pięknie jeździ ... Koszty hmmm chyba podobne... fakt zawiecha w E30 mocniejsza a reszta to prawie to samo... po za spalaniem :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno E34 520i, silnik m50. Bzdurą jest, jak piszą niektórzy, że trzeba go mocno kręcić żeby wogóle jechał. Oczywiście, 2,5l zrobi różnice, ale auta w takim roczniku kupuje się raczej patrząc na ich stan a moje trafiłem bardzo zadbane.

Przed kupnem zdążyłem obejrzeć kilka młodszych egzemplarzy i stwierdzam, że mimo iż mój jest z 1993 r. to jest w lepszym stanie niż "bezwypadkowe i zadbane" graty z 1995 i 1996.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do E36 to pierwszy raz po zajęciu miejsca w wersji coupe poczułem się, jakby ten samochód był zrobiony specjalnie "pode mnie."

 

Z kolei w E34: pozycja za kierownicą jest bardziej wyprostowana, jakość materiałów równie dobra, zawieszenie tak jak we wszystkich modelach idealnie zestrojone ale jadąc nim kierowca czuje, że prowadzi duże auto, mimo że nie widać tego, aż tak bardzo po przestrzeni dla pasażerów(takie odnoszę wrażenie). Prowadząc ten samochód niestety na każdym kroku czuć jego masę, jeśli jest to auto z silnikiem poniżej 170KM.

2.0 w m50b20 ze swoimi 150KM i słabsze silniki montowane w BMW pozwalają na normalną jazdę ale jeśli komuś zależy na jeździe dynamicznej, to niech wybierze 2.5 192KM.

 

Jak widać, o tym, który model jest lepszy, decydują indywidualne wymagania co do auta.

Najlepiej jest się przejechać i od razu wiadomo, w którym samochodzie czujemy się lepiej, mimo że mi bardziej odpowiada konstrukcynie młodsza trójka, to autorowi tematu seria 5 może bardziej przypaśc do gustu, jeśli preferuje większe auta.

 

 

Dla mnie E36 to nie BMW dla mnie totalna wpadka

??

 

Poprosty strasznie nie lubie/nie podobaja mi sie E36 :duh:

Zle zrobione i wogole bardzo kiepskie porazka jak dla mnie...

Ale to tylko moje zdanie i nie musicie sie ze mna zgodzic

 

:shock: Dixi czy mógłbyś bardziej rozwinąć swoją wypowiedź i napisać dlaczego tak uważasz, bo w tej chwili to wygląda jak zdanie:

-Dlaczego??

-No bo dlatego.

 

Ktoś kto nie miał styczności z tym modelem mógłby uwierzyć, że on rzeczywiście jest taki, jak go opisałeś, a według mnie (i chyba nie tylko) jest to bardzo udane auto. Rozumiem, że może Ci się nie podobać ale nie pisz, że jest on wpadką BMW i nie podawaj za argument tego, że jest "źle zrobiony i w ogóle kiepski", bo jest to kompletną bzdurą.

 

Jeśli taki jest, to dlaczego temat o jego wadach na forum ma zaledwie jedną stronę i chyba już wygasa mimo, że nie znaleziono konkretnych wad, a analogiczny temat

o IV gen. Hondy Prelude na ich forum zajął 5 stron i jest w nim "zaledwie" 164 odpowiedzi w którym znaleźli mnóstwo drobnych niedociągnięć fabryki, o których nie miałem pojęcia, przez co trochę zmienił mi się pogląd na japońskie samochody z tamtych lat składane przez małe i jak też błędnie myślałem bardzo precyzyjne, żółte rączki Azjatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupcie silnik do 2,5 litra ja mam 525 i i już nigdy więcej przecież tam głowice strzelajajak diabli! teraz szukam silnima 2 litry! inaczej głowica skonstruowana...

 

w m50 strzelaja? czy to prawda?

Nie. Kolega miał tu na mysli M20 ....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie to mialem napisac. M20b25 to standard pekajaca glowiaca ale rozmowa idzie w strone m50b20 vs. m50b25. Piszecie ze roznica w spalaniu jest niewielka - zalozmy ze jest to np. 2 litry / 100km. Przy obecnych cenach benzyny jest to 7,5zl roznicy na 100km. Jedziesz trase 500km i masz roznice 35zl. Robisz 1000 i jest 75zl roznicy w kosztach. Niech ktos mi powie ze to "mała" roznica to nie zostawie suchej nitki. Owszem jest to mała rożnica jesli wezmiemy 42 konie i troszke momentu pod uwage. Finansowo juz jest zupelnie inaczej.

 

Wlasnie sam stoje przed takim samym wyborem - na pewno e34 i na pewno m50 ale nie wiem czy z b20 czy b25 ? Wiem jak jezdzi m50b25 bo ma moj bliski znajomy ale tez dzieki temu wiem ile pali ... Poradzcie wlasciciele m50-tek w e34 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wybral tylko i wylacznie m50b25. Pojechalem w wakacje z mazur w gory po motor. Wzialem przyczepke z orlenu i 3 osoby na pokladzie. Srednia predkosc 100 - 120 + czasami 140 przy wyprzedzaniu kolumny tirow. Srednio spalil mi 10 l na 100 . czy to tak duzo biorac pod uwage trase, gory przyczepke itp? mysle ze 2.0 spalilby w tych warunkach wiecej.

Kiedys robilem sobie traske do wroclawia po felgi, potem slubice po 2 samochod. Do wroclawia emerycka jazda ,czyli do 100 na godzine i patrzylem na ekeonomizer. Srednio spalil mi okolo 8 litrow. I to nie sa bujdy wyysane z palca. W miescie wiadomo spali wiecej. A ofcoz nie mam LPG

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji obsługi BMW E34 pali :

520i

Przy 90km/h : 6,9

Przy 120km/h : 8,3

jazda miejska : 11,6

przeciętnie : 8,9

 

525i

Przy 90km/h : 6,8

Przy 120km/h : 8,2

jazda miejska : 12,1

przeciętnie : 9,0

 

Oczywiście mowa tu jest o silnikach M50

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.