Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam przymierzam się do zakupu pierwszego BMW. Auto będzie brane w leasing na 60 miesiecy z późniejszym wykupem. Zastanawiam się nad BMW 330i, 320d, 520d i X3 2.0d. Autem będą jeździć dwie osoby, max roczny przebieg to 20 tyś km. Chciałbym dowiedzieć się czegoś o tych autach. Co polecacie czego nie i dlaczego. Jeździłem X3 w wersji Luxury Line 2.0d 190km auto fajne, zbiera się w miarę chociaż szału nie ma, ale silnik najbardziej opłacalny jeśli chodzi o moje finanse. 520d nie jeździłem tylko modelem F10 z tym samym silnikiem i to już trochę inna jazda auto trzyma się bardziej drogi siedzi się nisko już czuć, że to kawał auta to mi się podoba pytanie tylko jak ten silnik 190km 2.0d radzi sobie w tej budzie. Nie wiem nic na temat nowej 3 nie siedziałem w tym aucie. Czytałem, że wykonanie kokpitu jest średnie plastiki trzeszczą te listwy dekoracyjne, podoba mi się nawet wersja touring jeżeli chodzi o 3 i M pakiet pytanie tylko jak on sprawuje się w serii 3, bo widziałem że standardowo jest osadzany na 18 lub 19 kołach tylko ciekaw jestem jak to się sprawuje w codziennej jeździe. Ja jeżdżę 70% drogi krajowe, 120/140 a 30% małe miasta typu gliwice, tarnowskie góry a nie chce czuć na plecach każdej dziury. Na tą chwilę jeżdżę Kia Sportage z 2018r 1.6t 177km w automacie AWD i nie chciałbym kupić BMW które bedzie gorzej wykonane czy gorzej się zbierało. Kia naprawdę zrobiła niesamowity postęp jeżeli chodzi o materiały i silniki.
Opublikowano

Jeżeli 70% Twojego przebiegu to drogi krajowe to "raczej" (<- bez przekonania :lol: ->) nie brał bym SUV-a, na trasy wygodniejszy, szybszy, ekonomiczniejszy sedan lub kombi. Jeżeli nie potrzebny Ci prześwit i nie przeszkadza Ci to, że siedzisz niżej to 5-tka lub 3-ka.

Bardziej jednak 5-tka, lepszy komfort, ale z drugiej strony nowa trójka prowadzi się fantastycznie...., generalnie X3 może się okazać poręczniejsze i bardziej uniwersalne :lol:


Przewrotnie Ci doradziłem :norty:


Każdy ma swój gust i każdy będzie Ci doradzał co innego.


Ja niedawno odebrałem nowe X5..., ale to wielki kloc, wygodny i w ogóle... dlatego ja myślę o X4 M40d - bardziej poręczne, zwarte i szybsze auto i nie takie sztampowe, nie takie nudne jak X3 :8) a X5 dostanie żoncia :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Jak wiekszosc jazdy to trasa to na 100% bierz 3 lub 5. Zacznij od wizyty w salonie i to najlepiej nie jednym , posiedz , pomacaj , pojezdzij - i to najlepiej po swoijej stalej trasie a nie po trasie handlowca z salonu.

Wybor szybko okaze sie dla Ciebie oczywisty.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
eździłem 330 bez xdrive w sedanie i ciągnie faktycznie nieźle, przejechałem się też 520d xdrive 190km z placu. Bmw 5 to zupełnie inna liga, auto wyraźnie szersze dłuższe, całkiem inna jazda taka 530d xdrive byłaby idealna ale 520d bardziej przemawia pod wzgledem finansowym, co mnie zdziwiło,że do 5 wchodzi się przyjemniej niż do 3. 3 w M pakiecie naprawdę jest nisko osadzona. W kręgu zainteresowań została 5 i X3. Pytanie czy użytkuje ktoś X3 z silnikiem 2.0 252km? jak to jeździ i ile pali w stostunku do X3 2.0d 190km
Opublikowano
eździłem 330 bez xdrive w sedanie i ciągnie faktycznie nieźle, przejechałem się też 520d xdrive 190km z placu. Bmw 5 to zupełnie inna liga, auto wyraźnie szersze dłuższe, całkiem inna jazda taka 530d xdrive byłaby idealna ale 520d bardziej przemawia pod wzgledem finansowym, co mnie zdziwiło,że do 5 wchodzi się przyjemniej niż do 3. 3 w M pakiecie naprawdę jest nisko osadzona. W kręgu zainteresowań została 5 i X3. Pytanie czy użytkuje ktoś X3 z silnikiem 2.0 252km? jak to jeździ i ile pali w stostunku do X3 2.0d 190km

 

X3/X4 jeździłem różnymi silnikami - 20d, 25d, 30i


miałem na weekend X4 30i, zawias sportowy koła 20"

30i - cicho, bardzo płynne przyśpieszanie - nie odczuwa się za bardzo dynamiki, bardziej widać na prędkościomierzu niż czuć, spalanie po ok 150 km po mieście (Poznań) średnio 9,5l/100km, wyjazd na ekspresówkę do Gniezna i spalanie spadło do 8,5

w poniedziałek troszkę korka rano i jak oddawałem auto do dealera po ok 250 km to spalanie pokazało 8,8 l/100 km. Styl jazdy normalny bez specjalnego deptania - jakbym jeździł na co dzień.


miałem na weekend X3 20d, zawias standardowy koła 20"

20d - całkiem fajnie działa ten silnik, mimo mniejszej mocy dynamika jest jako tako odczuwalna i w miarę przyjemnie się tym jeździ, spalanie nawet nie resetowałem, łącznie przebieg auta był prawie 4 tys km

i spalanie średnie z całego przebiegu pokazało 9,1 zrobiłem prawie 300 km przez weekend i spalanie spadło na 9,0 - także ile spaliło pod moją nogą to nie wiem, ale tu chętniej deptałem auto :wink:


X3 25d, zawias standardowy koła 20",

test w ciągu dnia zrobiłem ok 150 km, różnica dynamiki w stosunku do 20d w zasadzie prawie nieodczuwalna, także jak się wyrwie w porównywalnej cenie 25 d to można brać, ale nie specjalnie będzie lepiej - na pewno nie będzie gorzej :mrgreen:


Z zawiasów najbardziej mi przypadł do gustu sportowy, sztywniejszy niż standard i na progach zwalniających tak nie kolebie jak standard.


Wiadomo najlepiej brać 30d lub nawet M40d ( M40d ma już dużo w standardzie także różnica w cenie do 30d nie jest taka jak wynika z różnicy ceny podstawy), ale to zupełnie inny budżet - jak wszystko się poukłada jak trzeba to łyknę X4 M40d na jesieni dla siebie, a X5-tką żoncia będzie śmigać - bo to wielka kobyła... oczywiście X5 nie żoncia :lol:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przekopiowałem z działu serii 3 moją wypowiedź, jako już raczej długoletniego użytkownika suva . Fakt, teraz X3 F25 2,0d 190 KM, nie GO1, ale w planach X4.

Kompletnie różne auta porównujesz, wielkościowo, silnikowo i prześwitowo. Kompletnie różne segmenty.

Ja dużo jeździłem niskimi autami, łącznie z S6 i M3, ale odkąd trzeba polną drogą dojeżdżać do domku nad jezioro, a główny dom wybudowany na górce na Podbeskidziu i problem zimą, mam suva z powodu prześwitu i parkowania byle gdzie oraz oczywiście xdrive. Dwójka synów również pomogła w wyborze suva (już drugie X3 u mnie) i nie mam kompleksów, ani problemów, że mam X3, a nie teoretycznie "sportową" trójkę z napędem na tył.Takie auto bardziej mi się sprawdza, a nie jestem fanem dużych sedanów jak np. seria 5. Też sobie odpowiedz, co ci się bardziej sprawdzi w codziennym użytkowaniu, abyś przesiadając się z wyższej Sportage, nie narzekał na prześwit.

Jak sprzedałem pierwsze X3, kupiłem F30 M pakiet xdrive plus wszystkie dodatki M performance i nagle dojazd do domku nad jezioro bardzo wolny, mega ostrożny, szukanie na mieście miejsc do parkowania no i mniej miejsca w środku. Sprzedałem i kupiłem X3 F25, bo bardziej mi się sprawdza w codziennym życiu.

Jak chce poszaleć, jest gokart Polo 6R GTI po programie w Comsporcie 200+ koni żonki :mrgreen:

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.