Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam przymierzam się do zakupu pierwszego BMW. Auto będzie brane w leasing na 60 miesiecy z późniejszym wykupem. Zastanawiam się nad BMW 330i, 320d, 520d i X3 2.0d. Autem będą jeździć dwie osoby, max roczny przebieg to 20 tyś km. Chciałbym dowiedzieć się czegoś o tych autach. Co polecacie czego nie i dlaczego. Jeździłem X3 w wersji Luxury Line 2.0d 190km auto fajne, zbiera się w miarę chociaż szału nie ma, ale silnik najbardziej opłacalny jeśli chodzi o moje finanse. 520d nie jeździłem tylko modelem F10 z tym samym silnikiem i to już trochę inna jazda auto trzyma się bardziej drogi siedzi się nisko już czuć, że to kawał auta to mi się podoba pytanie tylko jak ten silnik 190km 2.0d radzi sobie w tej budzie. Nie wiem nic na temat nowej 3 nie siedziałem w tym aucie. Czytałem, że wykonanie kokpitu jest średnie plastiki trzeszczą te listwy dekoracyjne, podoba mi się nawet wersja touring jeżeli chodzi o 3 i M pakiet pytanie tylko jak on sprawuje się w serii 3, bo widziałem że standardowo jest osadzany na 18 lub 19 kołach tylko ciekaw jestem jak to się sprawuje w codziennej jeździe. Ja jeżdżę 70% drogi krajowe, 120/140 a 30% małe miasta typu gliwice, tarnowskie góry a nie chce czuć na plecach każdej dziury. Na tą chwilę jeżdżę Kia Sportage z 2018r 1.6t 177km w automacie AWD i nie chciałbym kupić BMW które bedzie gorzej wykonane czy gorzej się zbierało. Kia naprawdę zrobiła niesamowity postęp jeżeli chodzi o materiały i silniki.
Opublikowano

Wybierasz pomiędzy trzema zupełnie różnymi samochodami z różnych segmentów. Do tego dwoma nawet się nie przejechałeś.

Każdy jest z innej bajki. Chcesz wysoko siedzieć weź SUVa, chcesz komfortu, weź 5er, przyjemności z jazdy da Ci najwięcej 330i.


M-sport standardowo jest na 18 calach, z adaptacyjnym zawieszeniem nie mam zastrzeżeń do komfortu. Ale to jest kwestia subiektywna, jak się nie przejedziesz sam to się nie przekonasz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To też zależy , czy wypowiedzi Clarksona mają dla Ciebie znaczenie przy wyborze auta czy nie ? :wink: :D
Opublikowano

Cześć,


Sam długo wachałem się między X3 20d, a 330i G20 (kombi nigdy mnie nie interesowało)

Mam dwòjkę maluchów i serduchem wzialem 330i. Najwyżej dokupie box dachowy, a i tak będę cierpial :D

Jezeli jesteś ok z kombi to moim zdaniem 330i G21 polaczysz ogien z woda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dopóki maluchy same nie wsiadają i same nie zapinają się we własnych fotelach , to osobiście mocno rekomenduję wyższe auto typu SUV . ból pleców o połowy mniejszy :D
Opublikowano
Dopóki maluchy same nie wsiadają i same nie zapinają się we własnych fotelach , to osobiście mocno rekomenduję wyższe auto typu SUV

do SUVa będziesz musiał je wsadzać do 8 roku życia, bo same tak wysoko nie wejdą, podczas gdy do sedana wsiadałyby już od 5 roku życia same.

ból pleców o połowy mniejszy :D

ból pleców?!? Myślałem, że to forum BMW, a nie miercedesa :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do SUVa będziesz musiał je wsadzać do 8 roku życia

 

ból pleców?!? Myślałem, że to forum BMW, a nie miercedesa :lol:

 

nie żartuj , widocznie za mało jedzenia im dajesz :mrgreen:

na zapinanie dwóch urwisów w fotelach nie ma mocnych , nawet w Bentleyu :P

Opublikowano

Trzylatek sam wsiądzie i do sedana i do suva, chyba, ze dzieciaki na smyczy, lub "jakieś mało ruchliwe".


Co do zapinania i bólu pleców - jeszcze nie słyszałem, żeby zbyt niskie auto było przyczyną bólu pleców, proponuję zadbać o zdrowie - nigdy nie jest za późno :D


Ja też rozważałem X3 i bogu dzięki nie kupilem. SUVy kojarzą mi się z butami na koturnie - modne ale jak w tym chodzic?


Jak potrzebujesz miejsca to box na dach i żadne wakacje nie są straszne. Pakowalem sie do twingo z żoną, synami w fotelikach i psem lub wózkiem z gondolą. Śmieszy mnie jak ktoś pisze, że potrzebuje suva żeby dwa raz w roku spakowac narty i dwa razy w roku 3 duze walizki na lotnisko.


Wez 330i i przestaniesz marzyć. W x3 20d bedziesz jak w 318d.

330i pali litr wiecej niz 318d 8,5l vs 7,5 - 318d palila mi 7,5 czyli wiecej o litr niz innym.

330i jest duża, za kółkiem usiądziesz na glebie z prostymi nogami a dzieciaki nadal beda mialy miejsce na nogi.

No i to jest auto prawdziwego faceta, bo iksy to auta dla facetow, u ktorych rządzi szyja (lub plecy), a nie głowa :)

Ja w glowie mialem 330i od zawsze :)

Opublikowano
Jeździłem 330 bez xdrive w sedanie i ciągnie faktycznie nieźle, przejechałem się też 520d xdrive 190km z placu. Bmw 5 to zupełnie inna liga, auto wyraźnie szersze dłuższe, całkiem inna jazda taka 530d xdrive byłaby idealna ale 520d bardziej przemawia pod wzgledem finansowym, co mnie zdziwiło,że do 5 wchodzi się przyjemniej niż do 3. 3 w M pakiecie naprawdę jest nisko osadzona. W kręgu zainteresowań została 5 i X3. Pytanie czy użytkuje ktoś X3 z silnikiem 2.0 252km? jak to jeździ i ile pali w stostunku do X3 2.0d 190km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kompletnie różne auta porównujesz, wielkościowo, silnikowo i prześwitowo. Kompletnie różne segmenty.

Ja dużo jeździłem niskimi autami, łącznie z S6 i M3, ale odkąd trzeba polną drogą dojeżdżać do domku nad jezioro, a główny dom wybudowany na górce na Podbeskidziu i problem zimą, mam suva z powodu prześwitu i parkowania byle gdzie oraz oczywiście xdrive. Dwójka synów również pomogła w wyborze suva (już drugie X3 u mnie) i nie mam kompleksów, ani problemów, że mam X3, a nie teoretycznie "sportową" trójkę z napędem na tył.Takie auto bardziej mi się sprawdza, a nie jestem fanem dużych sedanów jak np. seria 5. Też sobie odpowiedz, co ci się bardziej sprawdzi w codziennym użytkowaniu, abyś przesiadając się z wyższej Sportage, nie narzekał na prześwit.

Jak sprzedałem pierwsze X3, kupiłem F30 M pakiet xdrive plus wszystkie dodatki M performance i nagle dojazd do domku nad jezioro bardzo wolny, mega ostrożny, szukanie na mieście miejsc do parkowania no i mniej miejsca w środku. Sprzedałem i kupiłem X3 F25, bo bardziej mi się sprawdza w codziennym życiu.

Jak chce poszaleć, jest gokart Polo 6R GTI po programie w Comsporcie 200+ koni żonki :mrgreen:

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do zapinania i bólu pleców - jeszcze nie słyszałem, żeby zbyt niskie auto było przyczyną bólu pleców, proponuję zadbać o zdrowie - nigdy nie jest za późno :D

będę częściej oglądać program sportowy.. obiecuję :D

co do 520d , po 2000 km nim przejechanych , to mogę powiedzieć że to coś w rodzaju mały ośrodek SPA a nie zwykłe fajne auto jak np 320GT , ale ponieważ to nie ten dział to nie będę rozwijał temat

X3 jak kolega wyżej napisał , to kompromis na dzień dobry pomiędzy przyjemnością z jazdy a uniwersalnością pojazdu . jak dla mnie to kolejny powód żeby nigdy nie kupić dom w górach z kiepskim dojazdem :wink:

Opublikowano
. jak dla mnie to kolejny powód żeby nigdy nie kupić dom w górach z kiepskim dojazdem :wink:

 

Haha piekne podsumowanie. Na działeczkę nad jeziorem 3er w mpaku spokojnie dojedzie :) poza tym 3er w sedanie i w góry na narty pojedzie w 4 dorosłe osoby bez trumny - sprawdzone.


Nie no X3 to super auto, wiadomo, żonie też bym kupil x3 20d bo z rodziną i tak się szybko nie jeździ. Ale żona nie chce (wystarcza jej 218d) więc kupiłem auto sobie i polecam takie podejście każdemu. Jednak oczywiście nie każdy wie, czego chce i od tego też jest to forum.

Jak lubisz szutrem jezdzic 70 km/h to kup x3 ale ja szutrem jezdze 20-30 te 900 metrów dwa razy dziennie, akurat zeby silnik rozgrzac/schlodzic przed wyjazdem na asfalt!


Z pewnością X3 w porównaniu do Sportage będzie dawało 3x wiecej funu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.