Skocz do zawartości

E90 LCI - brak wspomagania


Przemek 1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie - pacjent BMW E90 LCI z elektrycznym wspomaganiem kierownicy.


Od kilku dni pojawia się problem z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Zaczęło się od tego ze dojechalem do pracy, zgasiłem auto i poszedłem do pracy. Po powrocie odpaliłem i niespodzianka - nie ma wspomagania. :x

Pojechałem do domu, podpiąłem kompa i pojawiły się następujące błędy:

CD-87 - nieznany kod usterki (błąd komunikacji CAN)

3F62 - prędkość pojazdu (z magistralii CAN), nieciągły


Tego dnia już sobie odpuściłem, poszedłem spać. Teraz najlepsze - następnego dnia rano wsiadam, odpalam i wspomaganie działało bez problemu, do czasu aż nie zgasiłem auta. Po ponownym odpaleniu już nie działało.


Sytuacja powtarza się od kilku dni - już teraz to w sumie loteria czy zadziała czy nie.


Sprawdziłem wiązke od maglownicy czy nie jest przetarta, ale wszystko jest ok. Wykluczyłem też uszkodzoną maglownice, bo skoro raz działa, raz nie to problem jest gdzieś indziej.


Miał ktoś z Was z podobną sytuacją? Może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę?


Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podaj siedem ostatnich znaków nr Vin






CD87


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Komunikacja z magistralą PT-CAN jest zakłócona i sygnały nie są już odbierane. Jednostka sterująca wyłączyła się z magistrali PT-CAN (magistrala wyłączona)

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie działa w sposób ciągły.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): od 300 ms do 400 ms (zależnie od wersji).

Plan serwisowy

- Przeprowadzić analizę systemu magistrali CAN / FlexRay.

Sprawdź przewody i połączenia wtykowe pod kątem zwarcia lub przerwy w obwodzie.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes




3F62



Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd ustala się, gdy prędkość jazdy wysyłana przez magistralę CAN jest nieprawidłowa.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Prędkość jazdy odbierana jest za pośrednictwem magistrali CAN. Częstotliwość kontroli zależy od kontroli procesu.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 1500 ms

Plan serwisowy

Rozwiązywanie problemów w transmisji jednostki sterującej.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jednostką sterującą wysyłania jest jednostka sterująca DSC lub jednostka sterująca ICM

© 2020 - BMWFaultCodes




Ja na twoim miejscu skupił bym się na dokładnym sprawdzeniu przewodów , pinów i konektorów w kościach.

Wszystkie te elementy umiejscowione są w zawilgoconych miejscach.

Zobacz kość X13718.......X13719

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/SIs69D1

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CTFoOnE2

Zwróć szczególną uwagę na przewód w pinie nr. 5 ( biało - żółty ) i nr 6 ( biało - niebieski )


Następne miejce to kość X14036.......11335

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/S9Kn6gJ


No i kości przy samej maglownicy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/SPCQXzq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Wydaje mi się że w załączonych linkach przedstawiony jest aktywny układ kierowniczy.

U mnie wszystko jest zupełnie inaczej, do silnika maglownicy wpinane są dwie kostki. Jedna 2-pin (dwa grube przewody) oraz druga 6-pinowa (trzy piny zostają wolne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Linki sa do auta pre-lci wiec zupelnie nie pasuja. Obstawiam na magiel. Silnik wspomagania jest zarazem ecu calego systemu. W tej malej kostce jest wlasnie linia can.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.