Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Mam założony LPG ale aktualnie jeżdżę tylko na PB. Na gazie zrobiłem jakieś 17 000 km.

Wcześniej miałem problemy z gazem(reduktor nie miał odpowiedniej temperatury co było powodem złego obiegu wody)


Co jakiś czas a ostatnio po zrobieniu trasy 260 km na PB pojawił się błąd DME 0000E9 Catalic-converter efficinency , bank 1 P0420. i pojawił Check Engine na desce.

Silnik to M54 2.5L 193km.

Obawiam się że to jakieś problemy z Katalizatorem ponieważ mam min.

- problem z osiągami auto szczególnie słabo się zbiera z dołu i tak do około 100km/h. (nowa oryginalna przepływomierz, DISa, czujnik wałka od strony dolotowej, filtr powietrza, świece BKR6EQUP - zmienione jakieś 15.000 tyś km temu ale pracowały przy źle wyregulowanej instalacji,korekty w mojej ocenie ok )

- przy przyśpieszaniu słychać lekkie pierdzenie/bucznie




można ewentualnie jeszcze sprawdzić świece. ale wydaje mi się że te problemy że kończy się powoli katalizator.


Oczywiście nie chcę wydawać milionów monet na katalizator to jakie mam wyjścia aby uzyskać:


- przejść przegląd

- ma być cicho

- ma być pod LPG


na razie znalazłem kata zmienik firmy polskiej firmy JMJ JMJ1090985 tylko trochę drogo i nie wiem jak z jakością.



załączyłem zrzuty z ISTA D


https://ibb.co/nbgcvDk

https://ibb.co/68WNZ0d

https://ibb.co/WPGTMkG

Opublikowano

żeby nie robić dwa razy - sprzedać wszystkie i kupić dwa zamienniki bo mi się wydaje ze drugi to pewnie kwestia czasu w tak starym autem, zważywszy ze jest lpg.

Ktos poleca tego JMJ piszą ze maja jakaś technologie do LPG. albo możne ktoś ostatnio wymieniał i poleca jakiś zamiennik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Osobiście zrobiłbym dwa od razu, jak wygląda pobór oleju? W moim m52tu kolektory były wymieniane w aso w okolicy 250 tys. km (w jakimś tam odstępie czasu) a silnik nie pobiera oleju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Pobiera ale tak na oko jakieś 500-700ml na 15.000 km. Nigdy mi się kontrolka nie świeciła z powodu niskiego poziomu oleju. Sugerujesz że możliwe że przez spalony olej w kat. mógł się zatkać ?

Zauważyłem że zawsze błąd P0420 występuje w okolicach lekko ponad 2 tyś obrotów. i na trasie.

To jak miałeś wymieniony w ASO to na bogato :)

Ktoś poleci katalizator ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie zużycie to żadne zużycie, tylko pogratulować tego w m54 :cool2: przy takich ilościach to raczej po prostu wypalił się. W Niemczech auto jeździło do aso przez 16 lat i trochę zostało wymienione :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.