Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Właśnie starm się pozbyć się swojego karła(VW Polo 6n2) i noszę się z zamiarem zakupu E-39 z tym że mam dylemat co wybrać. Pod uwagę biorę dwa silniki 2.8 193KM i 2.5 tds 143KM. Z tego co wyczytałem o silniku 2.8 to jest to ponoć swietny kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem no a 2.5 tds to gorsze osiagi ale spalanie ponoć nie przekracza 9L w mieście no i gdzieś też było napisane że to jedna z lepszych jednostek diesla jesli chodzi o kulturę pracy. Z tym że znajomy mi mówił że występuja w 2.5 tds problemy z głowicami. I czy ewentualnie 2.5 tds nadaje się do chiptuningu bo niektóre firmy piszą ze da sie z tego silnika wyciągnac coś około 180KM.

Prosze o jakąś porade każde informacje będą bardzo cenne bo jestem zielony jeśli chodzi o BMW.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nigdy nie miałem tds-a więc nie mam też mandatu do wypowiadania sie na jego temat, ale często odwiedzam warsztat kolegi specjalizującego się w naprawach BMW i usterki jakie obserwuję w tds-ach mroża krew w żyłach. Co innego 530d, ale to już inna bajka.

Odpowiadając na Twoje pytanie - oczywiście 528i

Opublikowano
Też długo myślałęm nad TDSem ale kupiłem benzynę, co prawda nie 2,8 a 2,5 i wcale nie żałuję. Czytając opinie na temat TDsa trochę się wystraszyłem ewentualnymi wymianami turbiny, wtrysków itp. a i o przegrzewaniu też często była mowa. Benzyna może jest trochę droższa ale ewentualne naprawy na pewno bedą mniejsze niż w przypadku diesla. A biorąc pod uwagę założenie sekwencji to na pewno diesel odpada.
Opublikowano
otoz ja moge ci cosik napisac o tds,jest wspanialym autem pali 7,3l na 100 do 120km/godz z glowicami byl problem przed 1995r od 96r wszystko jest w porzadku ja mam przejechane 220tys i jeszcze nic nie robilem poza sprawami eksplatacyjnymi,auto slychac tylko przy rozruchu ze to disel podczas jazdy cichutko.A propo jak ktos nie posiadal tds coz moze o nim powiedziec.Naprawde warto kupic.polecam
moje e39 525
Opublikowano

bierz 528i ja mam tds-a i jestem zadowolony, ale jak bym miał taki wybór to brałbym 2.8 chyba ze chcesz go zagazować jakimś badziewiem :nienie:

u mnie wchodził w grę tylko diesel

Opublikowano
-ach mroża krew w żyłach. Co innego 530d, ale to już inna bajka.

 

ja bardzoie chetnie poslucgham tej bajki bo mam dylemat.. i chetnie wyslucham + i - 530d :)

E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Opublikowano

Skoro doradzacie 2.8 to nawet mnie to cieszy bo R6 BMW ma niepodrabialny dzwięk silnika:)

A jak wygląda kwestia spalania w mieście silnika 2.8 w sedanie 528 bo taki mam zamiar kupić bo mój kolega ma E46 328 coupe i przy w miare normalnej jeździ ten silnik mu pali około 10L !!! więc jestem zaszokowany bo moje Polo spala w tej chwili około 8,5 a ma 60KM :D a osiągów zero !!!

I jeszcze jedno jak wygląda eksploatacja tego silnika tzn. wymiany jakiś pasków rozrządów itp. i do jakich przebiegów te silniki są w stanie wytrzymać. Średnie przebiegie z tego co widze dla roczników 98 to około 200 tys km. więc nie wiem czy to nie jest już za dużo?

Opublikowano
-ach mroża krew w żyłach. Co innego 530d, ale to już inna bajka.

 

ja bardzoie chetnie poslucgham tej bajki bo mam dylemat.. i chetnie wyslucham + i - 530d :)

 

Inna bajka bo silnik zupełnie innej generacji. Wtrysk bezpośredni daje osiągi i umiarkowane zużycie paliwa. Ogólnie same suprlatywy. Jeśli dbamy o turbinę i jakość paliwa (bardzo ważne) wszystko powinno być ok.

Opublikowano

polecam 530d ma swietne osiagi i przyzwoite spalanie. Tds jest super w E36 moc do masy idealnie pasuje, w E39 to nie jezdzi . . . w szczegolnosci aut. :)

 

 

ps. przy 528 nie licz na 10l w miescie :) zima w ruchu miejskim to moze byc 18l :) a latem na klimie ok. 14-15l przy dynamicznej jezdzie

Opublikowano
Witam wszystkich

Właśnie starm się pozbyć się swojego karła(VW Polo 6n2) i noszę się z zamiarem zakupu E-39 z tym że mam dylemat co wybrać. Pod uwagę biorę dwa silniki 2.8 193KM i 2.5 tds 143KM. Z tego co wyczytałem o silniku 2.8 to jest to ponoć swietny kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem no a 2.5 tds to gorsze osiagi ale spalanie ponoć nie przekracza 9L w mieście no i gdzieś też było napisane że to jedna z lepszych jednostek diesla jesli chodzi o kulturę pracy. Z tym że znajomy mi mówił że występuja w 2.5 tds problemy z głowicami. I czy ewentualnie 2.5 tds nadaje się do chiptuningu bo niektóre firmy piszą ze da sie z tego silnika wyciągnac coś około 180KM.

Prosze o jakąś porade każde informacje będą bardzo cenne bo jestem zielony jeśli chodzi o BMW.

Pozdrawiam

 

Ja wybrałem 2.5 tds co wynikało z faktu że codziennie do pracy i z powrotem mam ponad 100 km, a po wcześniejszych doświadczeniach nie miałem ochoty użerac się z intalacją gazową. W moim mniemaniu jest ona jeszcze jednym elementem będącym potencjalnym źródłem usterek w aucie. Jesli chodzi o silnik 2.5tds w E-39 to nie jest tak źle z mocą jak pisza koledzy powyżej, jak na polskie warunki jego osiągi może nie są oszałamiające ale całkiem przyzwoite, a utrzymanie na trasie prędkości podróżnej 150-170 km/h nie nastręcza żadnego problemu, z przyspieszaniem tez nie jest najgorzej i w tłumie aut dominujących na naszych drogach niemal zawsze sobie poradzi. Co do usterkowowsci tego silnika, to nie wiem skąd są czerpane informacje iż jest ona przerażająca, jeśli kupisz auto z przebiegiem poniżej 200 tys co można łatwo zwerykować w warsztacie,a auto nie było katowane, nie powinieneś mieć z nim najmniejszych problemów. 2.5 tds to klasyczny diesel i chodzi jak taki silnik, a wiesz chyba że stare diesle były nie do zarżnięcia, 530-tka e-39 ma już silnik common-rail i w tym przypadku naprawdę już bałbym się cen w serwisie no i na jakośc paliwa trzeba bardzo uważać, o czym boleśnie przekonał się mój znajomy wlewając opału. Co do spalania to Twoje dane są nieco zaniżone ale może dlatego że ja mam automat i nie za lekką nogę. Mój pali w trasie 7-8 a w mieście skopci i 12 (masa robi swoje). Podsumowując ja ze swojego jestem bardzo zadowolony, chociaż gdybym miał do wyboru w takim stanie jak mój (ks serwisowa, kupno u dealera BMW) ale 530d drożej nie zastanwiałbym się ani chwili. Co do spalania 2.8 to mój znajomy na coupe w wawie potrafi wejść na ponad 20l, ale generalnie z silnika też jest zadowolony i mówi że poza spalaniem jest ok.

Opublikowano
Skoro doradzacie 2.8 to nawet mnie to cieszy bo R6 BMW ma niepodrabialny dzwięk silnika:)

A jak wygląda kwestia spalania w mieście silnika 2.8 w sedanie 528 bo taki mam zamiar kupić bo mój kolega ma E46 328 coupe i przy w miare normalnej jeździ ten silnik mu pali około 10L !!! więc jestem zaszokowany bo moje Polo spala w tej chwili około 8,5 a ma 60KM :D a osiągów zero !!!

I jeszcze jedno jak wygląda eksploatacja tego silnika tzn. wymiany jakiś pasków rozrządów itp. i do jakich przebiegów te silniki są w stanie wytrzymać. Średnie przebiegie z tego co widze dla roczników 98 to około 200 tys km. więc nie wiem czy to nie jest już za dużo?

 

Moja pali:

7.4-7.6 trasa, 11.5 - 12.4 miasto.

Średni wynik z całego mięsiąca (trzy trasy po 150Km + 2tyś po mieście): 10.5

 

edit: 528 e39 :]

Wyniki powtarzalne, nie jeżdzę ślamazarnie.

Wartości wręcz katalogowe :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.