Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Nie potrafię znaleźć informacji na temat mojego problemu więc zwracam się z prośbą o pomoc. A mianowicie zakupiłem samochód z kierownicą multifunkcyjna na pokładzie ale z tego co już wywnioskowałem była ona założona nie fabrycznie, poprzedni wlasciel ją dołożył. Zakupiłem taśmę pod multifunkcje, wymieniłem ale przyciski dalej nie działają ani nawet się nie podświetlają. Czy cos jeszcze trzeba dołożyć? Jakaś wiązka? Czy radio business miało w ogóle taka funkcję sterowania z kierownicy?

Będę wdzięczny za rady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/body/operation/multifunction-steering-wheel/


Podaj miesiąc i rok auta.

Podaj miesiąc i rok kierownicy


Kolego kupiłeś taśmę , co dalej zrobiłeś???

Czy w tych kości X01001 i X01006...???

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/2c3PGfm0

masz podłączone przewody do pinów....

X01001 , piny nr. 1,2,3,5

X01006 , piny nr. 1,2,3,4,5,6


Następnie w kości X10170 powinieneś mieć podłączone przewody do pinów 1,2,3,4,5,6

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/SCTvT0s

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CTDL4vED


Ostatnia kość do sprawdzenia to X1880

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/Aiztjb7w

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CTLKPe5m

Podpięte piny to 6,7,9,10,12


Podałem ci połączenie kierownicy multifunkcyjnej z datą -02/2006 a zasilanie przycisków dla -,08/2007.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 99% SZL do wymiany(przełącznik zespolony pod kierownicą). Następnie kodowanie, kalibracja czujnika kąta skrętu i zapewne będzie to działać.


W kilkunastu E8x, które robiłem, tylko tyle wystarczyło.



Jeśli nie masz tempomatu, to warto od razu kupić manetki z wersji z tempomatem

Opublikowano

Dzięki za rady, wtyczki, pająk itd. jest tak jak w schematach. ZSL nie wymieniłem, zakupie tak jak radzisz z tempomatem i podmienie. Teraz problem kalibracji, jest to konieczne? Z tego co mówił mi elektronik to jak odłączam akumulatory powinno być wszystko. Pytam bo nigdy tego nie robiłem.


Rok samochodu 2008.03

Rok kierownicy 2007

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za rady, wtyczki, pająk itd. jest tak jak w schematach. ZSL nie wymieniłem, zakupie tak jak radzisz z tempomatem i podmienie. Teraz problem kalibracji, jest to konieczne? Z tego co mówił mi elektronik to jak odłączam akumulatory powinno być wszystko. Pytam bo nigdy tego nie robiłem.


Rok samochodu 2008.03

Rok kierownicy 2007

W e90, inaczej niz np e46, pajak to integralna czesc dsc i oczywiscie trzeba kodowac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za rady, wtyczki, pająk itd. jest tak jak w schematach. ZSL nie wymieniłem, zakupie tak jak radzisz z tempomatem i podmienie. Teraz problem kalibracji, jest to konieczne? Z tego co mówił mi elektronik to jak odłączam akumulatory powinno być wszystko. Pytam bo nigdy tego nie robiłem.


Rok samochodu 2008.03

Rok kierownicy 2007

To zmień elektryka skoro tak twierdzi.

SZL w serii E8x, E9x nie jest osobno kodowanym modułem jak w E60/E65.

Aby go zakodować, należy ponownie dokodować DSC(jeśli dołożysz tempomat, to należy dodać odpowiedni klucz kodowy).

Następnie(zawsze) konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu, aby DSC wiedziało, gdzie jest środkowe położenie kierownicy



Zdejmij taśmę airbag i sprawdź czy w SZL są w ogóle piny we wtykach(niektóre SZL nie mają wszystkich pinów we wtyku do taśmy airbag)

Opublikowano
Dzięki za rady, wtyczki, pająk itd. jest tak jak w schematach. ZSL nie wymieniłem, zakupie tak jak radzisz z tempomatem i podmienie. Teraz problem kalibracji, jest to konieczne? Z tego co mówił mi elektronik to jak odłączam akumulatory powinno być wszystko. Pytam bo nigdy tego nie robiłem.


Rok samochodu 2008.03

Rok kierownicy 2007

To zmień elektryka skoro tak twierdzi.

SZL w serii E8x, E9x nie jest osobno kodowanym modułem jak w E60/E65.

Aby go zakodować, należy ponownie dokodować DSC(jeśli dołożysz tempomat, to należy dodać odpowiedni klucz kodowy).

Następnie(zawsze) konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu, aby DSC wiedziało, gdzie jest środkowe położenie kierownicy



Zdejmij taśmę airbag i sprawdź czy w SZL są w ogóle piny we wtykach(niektóre SZL nie mają wszystkich pinów we wtyku do taśmy airbag)

 


Ok mam wszystkie pony we wtyku do taśmy. Zamówiłem już moduł SZL i manetkę z tempomatem. W poniedziałek podzwonie po specach od kodowania i podmienie. Dam znać jak wyszło. Dzięki!

Opublikowano
A dobierałem manetki po numerze VIN? Pierwsza lepsza może nie działać..
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, bo czekam na wizyte u goscia od kodowania, z tego co mówił to żaden problem jak ma sie cały pająk z przełącznikiem zespolonym + kierownice, ale nurtuje mnie jedna rzecz, a mianowicie czy nie potrzeba jakiejś wiązki do radia nowej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, bo czekam na wizyte u goscia od kodowania, z tego co mówił to żaden problem jak ma sie cały pająk z przełącznikiem zespolonym + kierownice, ale nurtuje mnie jedna rzecz, a mianowicie czy nie potrzeba jakiejś wiązki do radia nowej?

Linia CAN pozwoliła na wyeliminowanie wielu dodatkowych przewodów ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.