Skocz do zawartości

E39 Brak połonczenia z gniazdem diagnostycznym 20pinowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam , mam problem

Nie mogę połonczyć z foxwell nt301 + przejściówka na okrągłe gniazdo , pinu 15 nie mam ,

Pacjent to m52b20 97r

Prąd jest w gnieździe, jakieś porady ?

Ps. Sterownik abs odpinałem , licznik i klime , bez rezultatu

Edytowane przez radekx662
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brak komunikacji ani z silnikiem, ani abs, ani licznikiem?


Przejściówka to standardowa przejściówka z ADS na OBD?

Opublikowano

Brak zaplonu

Pin 1 0.06V

Pin 7 0.00V

Pin 8 0.00V

Pin16 12.55


Zaplon 1

Pin 1 0.00V

Pin 7 10.57V

Pin 8 0.00V

Pin 16 12.44V


Zapłon 2 klima na max bo bylo goronco w samochodzie a jest na auto ustawione

Pin 1 0.00V

Pin 7 10.50

Pin 8 0.00

Pin 16 11.91


Rozebralem przejściówka i pin 17 i 20 są zmostkowane i do nich podłączony jest brązowy kabel napiecie na zaplonie 1 i 2 takie same czyli 10,45V, jest na pin 15 kabel ale brak reakcji bo nie mam pinu 15 , na 19 masa i na 14 plus


Ciekawostka od ponad 1 roku swieci mi kontrola trakcji i abs , podobno sterownik abs-u , po odpieciu abs-u dalej zero reakcji , to samo tez po odpieciu licznika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie nie masz pinu 15 ? Bez niego się się nie połączysz bo to pin RXD do przesyłu danych. Ten foxwell w ogóle obsługuje twoje auto?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
W gniezdzie pod maską nie mam pinu 15 a co do urządzenia to nawet co kolwiek powinień pokazac a nawet nie chce sie łączyć , mialem kiedyś Elm 327 i bylo to samo , czyli nic zero połonczenia z samochodem , wiec odpuscilem bo 60 zl ma prawo nie działać, teraz 400zł i co dalej nie dziala
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale co ma pokazać jak nie ma pinu od połączenia, fabrycznie go brakuje w gnieździe bo aż mi się wierzyć nie chce. Może źle liczysz te piny. Albo wpinasz się nie do tego gniazda bo u ciebie chyba są dwa.

Zerknij w linki

https://boyanmilushev.wordpress.com/2013/09/18/bmw-20-pin-to-obd-ii-pinout/


http://diagnosticportlocation.blogspot.com/2016/03/bmw-e36-e34-e32-diagnostic-obd2-location.html

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale co ma pokazać jak nie ma pinu od połączenia, fabrycznie go brakuje w gnieździe bo aż mi się wierzyć nie chce. Może źle liczysz te piny. Albo wpinasz się nie do tego gniazda bo u ciebie chyba są dwa.

Zerknij w linki

https://boyanmilushev.wordpress.com/2013/09/18/bmw-20-pin-to-obd-ii-pinout/


http://diagnosticportlocation.blogspot.com/2016/03/bmw-e36-e34-e32-diagnostic-obd2-location.html

RxD to linia L, która w nowszych modelach nie występuje. Diagnostyka idzie po linii K





Czy ten tester działa w innym aucie?


Możliwe, że brak plusa po zapłonie na pierwszym pinie powoduje, że coś w testerze nie włącza się

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie cursor ma rację, patrzę na schemat i ms41 ma tylko pin TxD, brak pinu 15 RxD.

Co do napięcia na pinie 1 też pewnie dobrze trafił. Wystarczy że zmostkujesz pin 1 i 2 w prostokątnym złączu i może się połączy.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Wątpię żeby to co dało ponieważ plus po zapłonie idzie pinem 16 z gniazda okragłego do obd2 na pin 1,2 , a problem w tym ze przejściówka nie ma kabla z pinu 16


https://m.fotosik.pl/zdjecie/2881b428421b8ee0


Ma tylko z 14,15,19,(17-20 zmostkowane )


Czyli jak sie nie myle pasowało by dodac jeden kabel od okrągłego pinu 16 do prostokątnego pinu 1

Zgadza sie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy że w przejściówce w prostokątnym złączu połączysz pin 1 i 2. Masz napięcie na pinie 1 albo 2 z okrągłego złącza z pinu 14 i wystarczy je połączyć. Jak chcesz mieć, to jak fabryka przykazał, to tak jak piszesz dołóż kawałek przewodu z pinu 16 okrągłego złącza do pinu 1 albo 2 w zależności gdzie brakuje napięcia.


Warto by ten interfejs sprawdzić na aucie ze złączem OBD2 czy faktycznie działa.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Połonczylem pin 16 z okragłej wtyczki do pinu 1i2 prostokątnej i tak :

Zaplon 1

0.03V skacze

Zaplon 2

11,70V

Ale nadal nie widzi samochodu

A co do komputera to wadpie żeby juz drugi nawet nie widział samochodu, zrozumiałym żeby niektorych podzespołów nie widział czy cos ale wogle nie widzi samochodu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten foxwell ma wybór protokołu po jakim się ma łączyć, nie wiem czy działa to automatycznie że sprawdza wszystkie po kolei czy po prostu trzeba wybrać ręcznie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź ten sprzęt na aucie ze złączem OBD2.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy jest przejście między 88 pinem sterownika silnika a 17 i 20 pinem złącza diagnostycznego. Nie masz w okolicy nikogo z INPĄ ?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik silnika jest pod prawym filtrem kabinowym powietrza. Odepnij akumulator i wypnij złącze ze sterownika silnika. Na złączu masz opisane końcowe i początkowe piny. Sprawdź ciągłość miedzy 88 pinem sterownika a gniazdem diagnostycznym 17 i 20 pin. Musi być ciągłość przynajmniej z jednym z nich.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.