Skocz do zawartości

[DIESLE] Diagnostyka filtrów DPF


aaben

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...

Panowie, mam takie combo błędów w n47 z przebiegiem ok 218kkm: 4CAE, 4501, 480A, 4D03.

Jak podejść do tego z głową - filtr planuję oddać do czyszczenia co po ponownym zakodowaniu go powinno rozwiązać problem błędu 480A ale co z pozostałymi? Niestety nie mam mechanika ogarniętego w BMW na tyle, żeby zdać się na niego

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, u mnie sytuacja wygląda tak, że filtr wypala mi się po ok.250km jazdy w mieście. Wszystko byłoby ok, gdyby nie dziwne wskazania sadzy. Raczej wolno przybywa i nigdy nie doszło do rzeczonych przez autora btoola 32g tylko zawsze wcześniej.(obserwacja od 2 wypaleń). Ciśnienia wsteczne ok (6-8), jazda w mieście z kapeluszem na głowie. Poziom popiołu z ostatniego wypalenia wzrósł z 14,1 do 14,2g. Auto ma 255tys., więc pewnie filtr był jakoś serwisowany, ale nie wiem, czy na resecie dpfa w kompie się nie skończyło. Auto użytkuję od 3000km. Wcześniej jeździło w Niemczech. Przyspieszenie, wtryski, praca silnika - ok. Czy ktoś miał albo ma podobnie?


Edycja 2.03. Przy poziomie sadzy ok 7g i przejechaniu ok.350km głównie w mieście monitorowałem ciągle dpf, aby uniknąć przerwania regeneracji. Problem taki, że nie chciała się aktywować pomimo prób przegonienia auta na ekspresówce, choć wcześniej, przez 3 cykle działo się to po ok.200-250km (miasto). Więc dojechałem do centrum Poznania, a tu reg. zaplanowana i od razu aktywna. Więc przejechawszy ok. 15 przecznic i zatrzymując się 12 razy, wyjechałem na drogę ekspresową. Wciskam spokojnie pedał, a tu koniec regeneracji. Poziom sadzy wcale nie spadł, a nawet po zakończeniu wzrósł do ok. chyba 12g (z 7 przed regeneracją). Wkurzony, zainicjowałem ją od nowa. Wypaliło się do 1g. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ponieważ odbyły się dwie regeneracje - jedna po drugiej. Pierwsza - nieefektywna z powodu braku możliwości i samoistnie zakończona, druga - wywołana "sztucznie" przeze mnie - efektywna.


Proszę o odpowiedź, czy dobrze zrobiłem, czy lepiej zostawiać to komputerowi auta, bo np. wysoka temperatura spalin podczas wypalania przez dłuższy czas (jedna po drugiej) może uszkodzić silnik. Dziękuję.

Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, u mnie sytuacja wygląda tak, że filtr wypala mi się po ok.250km jazdy w mieście. Wszystko byłoby ok, gdyby nie dziwne wskazania sadzy. Raczej wolno przybywa i nigdy nie doszło do rzeczonych przez autora btoola 32g tylko zawsze wcześniej.(obserwacja od 2 wypaleń). Ciśnienia wsteczne ok (6-8), jazda w mieście z kapeluszem na głowie. Poziom popiołu z ostatniego wypalenia wzrósł z 14,1 do 14,2g. Auto ma 255tys., więc pewnie filtr był jakoś serwisowany, ale nie wiem, czy na resecie dpfa w kompie się nie skończyło. Auto użytkuję od 3000km. Wcześniej jeździło w Niemczech. Przyspieszenie, wtryski, praca silnika - ok. Czy ktoś miał albo ma podobnie?


Edycja 2.03. Przy poziomie sadzy ok 7g i przejechaniu ok.350km głównie w mieście monitorowałem ciągle dpf, aby uniknąć przerwania regeneracji. Problem taki, że nie chciała się aktywować pomimo prób przegonienia auta na ekspresówce, choć wcześniej, przez 3 cykle działo się to po ok.200-250km (miasto). Więc dojechałem do centrum Poznania, a tu reg. zaplanowana i od razu aktywna. Więc przejechawszy ok. 15 przecznic i zatrzymując się 12 razy, wyjechałem na drogę ekspresową. Wciskam spokojnie pedał, a tu koniec regeneracji. Poziom sadzy wcale nie spadł, a nawet po zakończeniu wzrósł do ok. chyba 12g (z 7 przed regeneracją). Wkurzony, zainicjowałem ją od nowa. Wypaliło się do 1g. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ponieważ odbyły się dwie regeneracje - jedna po drugiej. Pierwsza - nieefektywna z powodu braku możliwości i samoistnie zakończona, druga - wywołana "sztucznie" przeze mnie - efektywna.


Proszę o odpowiedź, czy dobrze zrobiłem, czy lepiej zostawiać to komputerowi auta, bo np. wysoka temperatura spalin podczas wypalania przez dłuższy czas (jedna po drugiej) może uszkodzić silnik. Dziękuję.

 


Ja mam bardzo podobnie.

Auto użytkuję od 3 lat ( 182kkm kiedyś , teraz 218kkm ).


W mieście też miałem bardzo podobna sytuację. Proces rozpoczął mi się w czasie jazdy po mieście. Korki + światła spowodowały ,że wypalanie skończyło się na ok. 10g . ( Wypaliło niecałe 10g. )

Po tym wszystkim wyskoczyłem na ekspresówkę i wymusiłem BTool-em proces wypalania DPF.

Wypalił mi standardowo, do 1,4g.

Sadzy przybywa bardzo szybko na samym początku. Po ok 10km mam już 3 - 4 gramy.

Kolejne kilometry to dużo wolniejsze zapychanie się filtra.


Zauważyłem taką oto zależność, bynajmniej u mnie.....jeśli chodzi o wypalanie filtra DPF & ilość sadzy


- zima ( 14% - 18%)

- wiosna , jesień ( 18% - 26%)

- lato ( 26% - 38% )


Oczywiście te wartości sadzy przy których rozpoczyna się proces wypalania DPF jest przybliżony. Chodziło mi o to abyś zrozumiał co miałem na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u was wyglada koncowka wydechu? Ja mam dpf, a na koncowe zbiera sie sadza, dodam ze czesto sie wypala.

 

Jesli masz okopcony wydech, to oznacza, że z Twoim dpf dzieje sie źle. Mozliwe że masz w nim wypalona dziure.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć. Kupiłem niedawno 320dX F34. Spec od bmw który zmieniał mi oleje twierdzi, ze trzeba wyciągnąć i wyprać DPF. Myślałem nad jego usunięciem i zrobieniem mapy od razu, ale nie wiem czy to dobry ruch.

Informacje które mam z wydruku ista:

wartości ciśnienie wydechowego spalin:

Bieg jałowy: max zmierzony 11,99mbar, max dopuszczalna 35mbar

2000 obrotów: max zmierzony 62,98mbar, max dopuszczalna 75mbar


Dodatkowo błąd 245700: filtr cząstek stałych za mocno naładowany (ciśnienie wydechowe spalin wysokie)


Faktycznie trzeba go wyciągać? Nie ma sensu wymuszenie wypalania na postoju z kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Kupiłem niedawno 320dX F34. Spec od bmw który zmieniał mi oleje twierdzi, ze trzeba wyciągnąć i wyprać DPF. Myślałem nad jego usunięciem i zrobieniem mapy od razu, ale nie wiem czy to dobry ruch.

Informacje które mam z wydruku ista:

wartości ciśnienie wydechowego spalin:

Bieg jałowy: max zmierzony 11,99mbar, max dopuszczalna 35mbar

2000 obrotów: max zmierzony 62,98mbar, max dopuszczalna 75mbar


Dodatkowo błąd 245700: filtr cząstek stałych za mocno naładowany (ciśnienie wydechowe spalin wysokie)


Faktycznie trzeba go wyciągać? Nie ma sensu wymuszenie wypalania na postoju z kompa?

 

Ja bym go zostawil. Usun bledy, wymus wypalanie (i oczywiscie go wypal) i sprawdz cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Popieram, próbować wypalić samemu nawet kilka razy jak nie pomoże to oddać do czyszczenia i zresetować w aucie wymianę filtra. Jak to zawiedzie dopiero wtedy można myśleć o wywalaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram, próbować wypalić samemu nawet kilka razy jak nie pomoże to oddać do czyszczenia i zresetować w aucie wymianę filtra. Jak to zawiedzie dopiero wtedy można myśleć o wywalaniu.

Dzięki panowie. Czyli organizuje sobie btool i będę działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Mam problem ze swoim e60 m47. Ostatnio po sprawdzeniu w aplikacji okazalo się że wypalanie dpf w moim aucie odbywa się nie do końca tzn nie do wartości 0 a do 30g sadzy po czym kończy wypalanie, zeruje licznik od ostatniego wypalenia po czym po ok. 50-70 km. Ponownie sobie wypala. I tak w kółko. Poza tym żadnych innych problemów. Jedynym błędem jest kod o częstym wypalaniu. Filtr wczoraj w praniu jak stwierdzono w dobrej kondycji. Nie ma zastrzeżeń. Rura wydechowa czysta jak ze sklepu.Ciśnienie na wolnych mieści się w granicach 5.9-7.9 hPa. czasami dochodzi do 10 ale to max. Korekty wtryskiwaczy w normie jak i inne odczyty. Oleju nie bierze i nie przybywa. Nawet wymuszenie wypalania nic nie daje wypala do 25-30 i koniec. Jakieś sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam przejechane około 190kkm przebiegu w N47, podczas diagnostyki Bimmer Toolem wyskoczył mi błąd:

244800 Informacja układu filtra cząstek stałych: Dostępny ograniczony pozostały przebieg filtra cząstek stałych


filtr wypala się średnio co 300km, ciśnienie wsteczne sprawdzone i mieści się w dopuszczalnych np. na jałowym ~10hPa

Czy już trzeba czyścić go chemicznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.