Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie. Doprowadzam auto do używalności po zakupie w aplikacji B-Tool wyświetla mi błędy DPF 244800 I 283400. Na desce nie mam jeszcze żadnych komunikatów. Czy to jakieś złe wieści na przyszłość?

Pacjent F34 2013 221400 przebieg. Chcę jutro wymienić olej i zapodać regenerację w aplikacji.

Image

https://wrzucplik.pl/pokaz/1878990---rwyb.html

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Popiołu nie przepalę. W aplikacji pokazuje dystans do wymiany DPF 238880 teraz około 225000. Domyślam się,że to odgórny limit nadany przez komputer. Czy reset DPF coś pomoże bez czyszczenia z takim popiołem jak jest? Czy błędy 283400 i 285200 sondy lambda za katalizatorem mają wpływ na wypalanie dpf?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Od wczoraj wysterowanie egr u mnie na 95% i stoi na jałowym rozgrzanym silniku. Jak dobrze pamiętam wcześniej na jałowym rozgrzanym wahało mi się pomiędzy 55-69% nadmieniam że przy normalnej jeździe pokazuje normalne odczyty czyli od 5 do 69%. Btool nie pokazuje zadnych błedów. Przykładowo jadąc autem wysterowanie powiedzmy jest w zakresie 60% a po zatrzymaniu pojazdu wysterowanie rośnie sobie płynnie z powiedzmy 60% do 95% i zatrzymuje na tym właśnie wskazaniu po czym nie zmienia wskazań wysterowania.Czyżby znowu coś nowego się zepsuło w tym aucie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie w tym momencie nie ma powodów do obaw, nawet jeśli to EGR to dość prosta sprawa. W niższych temperaturach komputer może inaczej wysterowywać ten komponent bo mieszanka jest zmniejsza.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Cześć,


Mam pytanie odnosnie DPF w 335D E90, które chce zakupić.

Obecnie mam E91 320D 163 km, rura czysta, nigdy nawet nie zorientowałem się, kiedy filtr się wypala, żadnych problemów. Autem zrobione 70tys km, obecnie 260tys przelotu.


335D , którą chce kupić posiada 320tys przelotu, wlasciciel upiera się że DPF na miejscu, ale widzę że w rurach jest sadza. Auto eksploatowane głównie po mieście przez ostatnie lata. Błędów DPF nie wyświetla, auto ma moc. Pytanie, czy sadza w wydechach jest możliwa przy sprawnym DPF? Czy po prostu mimo wszystko nadaje się on do czyszczenia? Dodam, że auto nie kopci po dodaniu gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może nie kopci na postoju a pod obciążeniem już tak, przy dpf końcówki powinny być czyste
Opublikowano
Witam. Od wczoraj wysterowanie egr u mnie na 95% i stoi na jałowym rozgrzanym silniku. Jak dobrze pamiętam wcześniej na jałowym rozgrzanym wahało mi się pomiędzy 55-69% nadmieniam że przy normalnej jeździe pokazuje normalne odczyty czyli od 5 do 69%. Btool nie pokazuje zadnych błedów. Przykładowo jadąc autem wysterowanie powiedzmy jest w zakresie 60% a po zatrzymaniu pojazdu wysterowanie rośnie sobie płynnie z powiedzmy 60% do 95% i zatrzymuje na tym właśnie wskazaniu po czym nie zmienia wskazań wysterowania.Czyżby znowu coś nowego się zepsuło w tym aucie?

 

Nie wiem czy to związane z wcześniejszymi obawami ze wskazaniami egr w programie BTool czy znowu nowa rzecz ale dzisiaj po wypaleniu dpf program wyrzucił błąd sondy lambda 447B. Dziwily mnie również odczyty ostatnio sondy w granicach 9.00 -14 na jałowym przy rozgrzanym silniku. Wcześniej jak pamiętam.miałem odczyty sondy w granicach 3-5 w parametrach aplikacji BTool. Samochód nie muli silnik chodzi równo nie kopci rura wydechowa czyściutka. Innych błędów brak. Korekcje wtrysków w normie inne parametry też. Może ktoś ma wiedzę i coś podpowie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Nie mogę wypalić dpf do końca, czy to przez bttool czy samoczynnie regeneracja trwa przez całą trasę, temp silnika 90, spalin 400-500 a regeneracja nie potrafi zakończyć się nawet po 200km. Na jałowym ciśnienie nie schodzi poniżej 28-30mbar, na 4tys rpm 230mbar. Po ponownym odpaleniu auta zawsze błąd 480A który muszę kasować bo z nim w ogóle regeneracja nie rusza.


Czujniki ciśnienia wymienione. Pomysły mi się skończyły.

Opublikowano
Witam,

Nie mogę wypalić dpf do końca, czy to przez bttool czy samoczynnie regeneracja trwa przez całą trasę, temp silnika 90, spalin 400-500 a regeneracja nie potrafi zakończyć się nawet po 200km. Na jałowym ciśnienie nie schodzi poniżej 28-30mbar, na 4tys rpm 230mbar. Po ponownym odpaleniu auta zawsze błąd 480A który muszę kasować bo z nim w ogóle regeneracja nie rusza.


Czujniki ciśnienia wymienione. Pomysły mi się skończyły.

 

Masz zawalony DPF, 30mbar na jałowym to bardzo dużo, choć też zależy ile masz sadzy. Po całkowitym wypaleniu ciśnienie wsteczne powinno pokazywac od 1-8 mbar zależy od kondycji DPF, u mnie np. pokazuje przy 0 sadzy 2mbar, ale juz przy 25g sadzy pokaże około 18-20mbar.


U ciebie wyjąć DPF, oddać do czyszczenia, zrobić adaptacje DPF i jeździć.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj - czy da się bez większych problemów wymienić od góry vband mocujący DPF - numer 2 na schemacie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WD11-EUR-05-2007-E92-BMW-320d&diagId=18_0731 ?

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że tak ale zabierając się za to na parkingu wolałbym mieć pewność :)

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano

W 163KM da się ale ciężko, najlepiej od dołu, a i nie wsadzaj tam żadnych uszczelek, a jak masz zamiar wymieniać na zamiennik to sobie daruj, trzeba kupić nowy oem, ja użyłem wahler i buczało, wróciłem do starej opaski i wszystko gra. Gdzie w którymś temacie opisywałem sytuacje u mnie.


masz - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=367615

Opublikowano
W 163KM da się ale ciężko, najlepiej od dołu, a i nie wsadzaj tam żadnych uszczelek, a jak masz zamiar wymieniać na zamiennik to sobie daruj, trzeba kupić nowy oem, ja użyłem wahler i buczało, wróciłem do starej opaski i wszystko gra. Gdzie w którymś temacie opisywałem sytuacje u mnie.


masz - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=367615

Dzięki, wydaje mi się, że w twoim silniku jest to rozwiązane trochę inaczej - dla n47 realoem wskazuje, że vband występuje razem z uszczelką. Ostatnio wymieniano mi vband w f10 520d n47 i uszczelka też była z tego co mówił mój ojciec, który to ogarniał. Tak czy inaczej dzięki za sugestię z tą wymianą z dołu.

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
W 163KM da się ale ciężko, najlepiej od dołu, a i nie wsadzaj tam żadnych uszczelek, a jak masz zamiar wymieniać na zamiennik to sobie daruj, trzeba kupić nowy oem, ja użyłem wahler i buczało, wróciłem do starej opaski i wszystko gra. Gdzie w którymś temacie opisywałem sytuacje u mnie.


masz - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=367615

Dzięki, wydaje mi się, że w twoim silniku jest to rozwiązane trochę inaczej - dla n47 realoem wskazuje, że vband występuje razem z uszczelką. Ostatnio wymieniano mi vband w f10 520d n47 i uszczelka też była z tego co mówił mój ojciec, który to ogarniał. Tak czy inaczej dzięki za sugestię z tą wymianą z dołu.

 

Na realoem, dla silnika m47n2 też pokazuje że występuje tylko z uszczelką, jak się okazało fabrycznie nie było uszczelki.

Jeśli oryginalnie była, to zakładaj nową, jeśli nie było, to nie. :cool2:

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wygląda wpływ dodatków do paliwa na wypalanie dpf? To samo lepsze pozornie paliwo premium?

Jeżeli faktycznie poprawiają działanie układu wtryskowego, to wpływ na DPF też jest pozytywny.

 

Super temat a ile czujników do badania ciśnienia ma bmw e 61 3.0d 231km 1 tak?

Jeden.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Z dodatkami ok, myślałem że ktoś ma podparte dane. Głównie chodziło o to czy np. polepszenie warunków w komorze spalania o ile w ogóle mają one to na celu w ON nie powoduje np. odkładania się jakichś rzeczy na DPF których nie powinno być,.
Opublikowano

Cześć koledzy

Jestem tutaj nowy ale mimo wszystko postaram sie zrobić wszystko okej. Wszedłem w posiadanie takiego oto pojazdu jak 3er z 2006r i moje auto posida filtr dpf, który to przez rażące zaniedbania (przebieg 300000 km) został zatkany- ciśnienie wsteczne na ista wynosi 900mbar w szczytowym momencie. Póki sytuacja jest jaka jest ogarniam sobie auto we własnych warunkach, wywaliłem klapeczki zawirowań, czyszczenie egr, kolektora, zmiana świec i sterownika (dzieki bogu, ze firmy kurierskie działają).

Wracając, mam plan na usunięcie filtra fizycznie i programowo ale dopiero gdy cała sytuacja wirusa w naszym kraju minie, póki co nie chciałbym katować sprzętu i pomyślałem o doraźnym rozwiązaniu polegającym na zdemontowaniu puchy filtra, otwarciu jej i czyszenie filtra przy użyciu wody i myjki ciśnieniowej, lecz żeby zapobiec ewentualnemu nawrotowi kłopotu zastanawiam się nad zrobieniem w nim póki co otworu lub otworów. Teraz pytanie jakiej wielkości i ile otworów zrobić żeby jakiś przepływ tam był ale żeby nie wywalało błędu niskiego ciśnienia wstecznego? Czy ktoś z forum ma takie doświadczenia?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc

Opublikowano
I co z tymi spalinami z dziur? Do filtra kabinowego s później do kabiny?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.