Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ciekawe czy ktoś z forum miał podobny przypadek co ja z Dpf? W sumie po to jest te forum by sobie pomagać :D więc jak ktoś miał podobny problem proszę o radę

Ja mam to samo jak tylko z tą różnicą że wypalanie dpf w okresie zimowym następuje co ok. 150-200 km latem natomiast 100-150 km. Pewnie dlatego że egr rzadziej się otwiera. Jazda 80% miasto 20% trasa. Zrobiłem w lato trasę ok. 600 km x2 i bez zmian. Myślałem że trasa coś zmieni ale nie. Tak samo jakby był zaprogramowany na 200 km. Już o tym pisałem wielokrotnie i nic konkretnej odpowiedzi nie dał. Odwiedziłem w pobliżu miejsca zamieszkania wiele warsztatów i nic. Sprawdzono turbo, wtryski, egr czujniki wszystko ok. Dolot szczelny. Dpf po demontażu czysciutki co mnie nie dziwi przy takiej częstotliwości wypaleń ale i tak sie uparlem i wypralem ze sprawdzeniem ciśnień wszystko ok. Stwierdzono że jak nowy. Zero błędów. Wypalania przebiegają praktycznie do zera sadzy. Końcówka rury wydechowej czyściutka że moze zawstydzic niektórych wlascicieli innych nowoczesnych dieseli. Jeden mankament wypalanie co 150-200 km i tyle. Chyba trzeba z tym żyć. Nadmieniam że mam tak od ok. 2 lat i nic się złego z silnikiem nie dzieje. Nadmienię że po każdym wypaleniu do 0 po przejechaniu ok. 10 km mam już sadzy ok. 20 g. Która z początku szybko rośnie a następnie przy 150 km mam jej ok. 42g i następuje kolejne wypalanie.

Tutaj też jest na ten temat

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=354145


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=132750&start=15

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzicie, u mnie nalatane 204 000 a wypalanie odbywa się po uzyskaniu 30g sadzy a wczoraj przy poziomie 17g. Dystans jaki przejechałem to 250km (60% miasto ).

Bez apki BTool pilnowanie wypaleń filtra jest niemożliwy jeśli robimy krótkie odcinki. Auto trzymam w garażu w temperaturze ok. 15°C,tak więc nagrzewanie oleju czy płynu chłodzącego jest dużo szybsze.Ja wczoraj pokonałem 2,5 km. Podczas jazdy odpaliłem apke . Parkując wyskoczyła mi ikonka ,że zostało zaplanowane wypalanie DPF właśnie przy 17g sadzy.

Temperatura spalin 410°C

Temperatura spalin przed filtrem DPF 460°C

Nie zastanawiając się zbyt długo ,pojechałem zrobić wypalanie filtra odkładając zakupy na późniejszą porę. W czasie wypalania

Temperatura spalin 580-620°C

Temperatura spalin przed filtrem DPF 680-720°C

Odcinek jaki przejechałem od momentu pojawienia się aktywnej ikony regeneracja zaplanowana , to 20km


Jest jedno ale......którego nie rozumiem lub na tym się nie znam....

Pojawia mi się aktywna ikona regeneracja zaplanowana. Przejeżdżam z tą ikona ok 17km po czym pokazuje się dodatkowo aktywna ikona regeneracja aktywna. I tak jeszcze przejeżdżam do końca procedury wypalania DPF 3km. Poziom popiołu po wypaleniu to 1,3g.

Trochę to dla mnie dziwne bo podczas regeneracji zaplanowanej uzyskiwane temperatury powietrza wynosiły powyżej 550°C. Myslem że ten etap to będzie przygotowywanie wszystkiego pod wypalanie. Czyli temperatura spalin będzie oscylowała w granicach 400°C.


Teraz kwestia świec , żarowych.

One działają po każdym uruchomieniu silnika dopuki płyn chłodniczy nie uzyska 75°C. Wartość jaką uzyskują w moim przypadku to 150-220W. Czas działania jest różny ,tego nie mam zmierzonego.

Świece napewno wspomagają wypalanie DPF-a , pomimo tego ,że płyn chłodniczy ma temperaturę powyżej 75°C.

Wartości uzyskane podczas regeneracji zaplanowanej to 420W. Nie wiem jak długo to trwało ponieważ musiałem skupić się na drodze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest jedno ale......którego nie rozumiem lub na tym się nie znam....

Pojawia mi się aktywna ikona regeneracja zaplanowana. Przejeżdżam z tą ikona ok 17km po czym pokazuje się dodatkowo aktywna ikona regeneracja aktywna. I tak jeszcze przejeżdżam do końca procedury wypalania DPF 3km. Poziom popiołu po wypaleniu to 1,3g.

Trochę to dla mnie dziwne bo podczas regeneracji zaplanowanej uzyskiwane temperatury powietrza wynosiły powyżej 550°C. Myslem że ten etap to będzie przygotowywanie wszystkiego pod wypalanie. Czyli temperatura spalin będzie oscylowała w granicach 400°C.

Wszystkie te wartości popiołów, sadzy, "ptaszki" przy regeneracji to są pomysły komputera. Jak zauważyłeś, wypalanie zaczęło się zanim pojawił się ptaszek przy regeneracji aktywnej, poprzez zwiększenie temperatury spalania, i jest to normalne.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Witam

Jestem od tygodnia posiadaczem E87D20 i próbuję uporać się z wypaleniem DPF bo poprzedni właściciel jeździł tylko po mieście i stwierdził że prawodopodobnie jest zapchany.

Usunąłem wszystkie błędy od nieszczelności w rurach dolotowych do turbiny i przepustnicy, poprzez wymianę sterownika świeć , przepływomierza i na razie czysto.

Odpaliłem dzisiaj Btool i oto

https://nfhost.me/image/U8Frh


oraz test

https://nfhost.me/image/U8vZr

Po kliknięciu wymuszenia regeneracji nadal mam dwa "x". Nie zmienia się na 0. Poza tym popiól 0 g. Czytałem że tak jest po resecie DPF-u, natomiast ja nic takiego nie robiłem.

Zdjęcia robione już na zimnym silniku, ale przy temp ok 300 stopni objaw taki sam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź w pierwszym poście jakie są kryteria wypalania, m.in. widzę u Ciebie tylko 70 stopni temperatury płynu.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/particulate-filter-system/EZjPC6cq


Ja u szwagra w E91 2.0d M47N przy pomocy aplikacji robiłem wypalanie. Oczywiście błędy wykasowałem ale co najgorsze to aplikacja nie mogła odczytać najważniejszego, motoru. Dopiero w połowie drogi aplikacja widziała błędy silnika a wtedy wyszło ,że jest błąd czterech świec. Oprócz tego stwierdziliśmy ,że jest problem z termostatem/termostatami ( temperatura w czasie jazdy wahała się w przedziale 65-70°C ).


A teraz sam przebieg wypalania.

Zaplanowaliśmy regenerację. Po przejechaniu ok 5 km aktywowała się nam regeneracja aktywna. Temperatura spalin zaczęła wzrastać do 400-500°C. W międzyczasie ikona regeneracji aktywnej wyłączyła się i włączała. Tak naprawdę robiła to przez 30km a temperatura spalin uzyskiwała wartości 580-620°C.DPF został wypalony po przejechaniu ok. 40km. Popiołu przed i po miał 48g. Sadzy przed 54g. , po 1,5g.

Pomiar ciśnienia wstecznego po wypalaniu mieścił się w granicach ( wartości były napewno trzy razy mniejsze niż Max dla podanych obrotów silnika ).


Moje wnioski.

Jego auto często pokonywało za jednym razem 70km.

Tak więc wypalanie powinno mieć miejsce. Lecz tego wypalania nie było. Moim zdaniem aplikacja wymusiła wypalenie DPF. Bez tego ,przy tych usterkach co miało to auto , regeneracja filtra nie mogła mieć miejsca.

Opublikowano

Witam

 

Sprawdź w pierwszym poście jakie są kryteria wypalania, m.in. widzę u Ciebie tylko 70 stopni temperatury płynu.

 

Zdjęcie zrobiłem już w garażu, jak silnik ostygł. Warunki z pierwszego postu miałem spełnione na trasie i podczas wymuszania regeneracji Btool-em cały czas mam znak "x" a powinien zmienić się na "0"


Próbowałem wymusić wypalanie ISTA-D ale zwrócił mi komunikat do sprawdzenia "Wyłącz zacisk 15 i zacisk R" (gdzieś doczytałem , że to znaczy wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk), ale chyba to jest błędne tłumaczenie bo też nie działa.

Opublikowano
Nie ma potrzeby wymuszać wypalania, jeśli samo się załącza (u mnie się to dzieje przy 12g sadzy, a u niektórych nawet przy 30g). Zależy czy jeździsz głównie po mieście, czy trasa. Z tego co mi wiadomo check pojawi się dopiero przy 60g popiołu, ja swój filtr oddałem do czyszczenia przy 58,5g. Przy takim poziomie popiołu żadnego braku mocy nie odczułem. Ciśnienie wsteczne masz jak najbardziej w normie.

 

A propos poziomu popiolu to mialem dziwna sytuacje. Kupilem auto (M57N2) z bledami 480A i 481A (padniete swiece itd., przez co dpf sie nie wypalal i zapchal), wartosc popiolu wynosila ok 26g (co bylo ponizej zaobserwowanej sredniej przy podobnym przebiegu, wtedy 170000 km). Po wymianie tego i owego doprowadzilem dpf do porzadku przepalajac go ostro w trasie (wystarczylo 150 km). Ktoregos dnia przy okazji odpowietrzania hamulcow wyskoczyl check engine (problem byl z zaciskami i z nieszczelnoscia), wiec szybki reset jakims malym komputerem warsztatowym (podobno pokazal sie blad lambda??), ktory skutkowal... wyzerowaniem poziomu popiolu. Nie czynilem w aucie zadnych innych manipulacji, wiec to musial byc powod albo byl to zbieg okolicznosci. W kazdym razie dzis mam 2.5g popiolu, wypalanie wlacza sie elegancko przy okolo 40g sadzy i odpukac problemow zadnych. Dolewam do kazdego zbiornika Dipetane, ale to chyba nie mogl byc powod, choc duzo ludzi na grupie bmw w UK ma z nim bardzo pozytywne doswiadczenia (spalanie, odkladanie sie nagaru, czy redukcja 'kopcenia' gdy wtryski leja a na przeglad trzeba jechac).

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Próbowałem wymusić wypalanie ISTA-D ale zwrócił mi komunikat do sprawdzenia "Wyłącz zacisk 15 i zacisk R" (gdzieś doczytałem , że to znaczy wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk), ale chyba to jest błędne tłumaczenie bo też nie działa.

 

Jaką masz temperaturę spalin po kliknięciu wymuszonego wypalania i przejechaniu 5 km ze spełnionymi warunkami?

3A0jS9b.png
Opublikowano
Dzisiaj byłem jeszcze raz na ekspresówce. Jak startuje z domu to po kilku km przy temperaturę mam ok. 500 stopni. Jak próbuję wymuszać wypalanie to nadal mam dwa "x". Jak osiągnąłem ponad 600 stopni i znów wymuszanie to nadal "x"-y. Stan nie zmienia się na zero.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
500 stopni to za dużo bez wypalania DPF. Coś się tam wyrabia niedobrego, bez fizycznego zweryfikowania stanu filtra chyba się nie obędzie.
3A0jS9b.png
Opublikowano
500 stopni to za dużo bez wypalania DPF. Coś się tam wyrabia niedobrego, bez fizycznego zweryfikowania stanu filtra chyba się nie obędzie.

 

Te 500 stopni to miałem na 4 przy 4000 obr. bo chciałem sprawdzić to wymuszanie wypalania czy zmieni się na "0" przy wysokiej temperaturze. Przy normalnej jeździe to temp. w granicach 300 stopni.

Opublikowano

Ok co by w tamtym temacie juz nie śmiecić...

Podmieniłem dziś czujnik ciśnienia i nic spektakularnego się nie wydarzyło. Ciśnienia 1, 1, 2, 5 hpa, analogicznie jałowy, 2k, 3k, 4k obr.

Po zdjęciu węża z czujnika, leci ledwo zauważalny dymek, ale po zatkaniu palcem nie jest wyczuwalne ciśnienie. Dmuchając w czujnik, odczyty rosną, no i u znajomego od którego pożyczyłem, pokazywał dużo większe wartości, ale on ma zawalony dpf.

Reasumując:

Brak błędów blokujących wypalanie, temp. 89/90 C, dystans od regen. prawie 5400km, regen. zaplanowana zielonym ptaszkiem, sadza 16g, popiół ok 26g.

Może jakieś pomysły, co jeszcze sprawdzić?

Opublikowano

Problem rozwiązany czyli nie wypala się co 30kil winowajcą odma, puszczała w dolot olej. Prawie Silnik zajechałam przez ten wynalazek .Teraz będę testować dam znać ale już widzę że jest zdecydowanie

lepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podmieniłem dziś czujnik ciśnienia i nic spektakularnego się nie wydarzyło. Ciśnienia 1, 1, 2, 5 hpa, analogicznie jałowy, 2k, 3k, 4k obr.

 

Możliwości:

-zapchana, niedrożna lub dziurawa rurka od DPF,

-DPF się zapadł i nie stawia oporu,

-duży offset dawany na czujnik przez sterownik (mało prawdopodobne).

 

Te 500 stopni to miałem na 4 przy 4000 obr. bo chciałem sprawdzić to wymuszanie wypalania czy zmieni się na "0" przy wysokiej temperaturze. Przy normalnej jeździe to temp. w granicach 300 stopni.

Jakie wartości z ciekawości liczy komputer po kliknięciu "Więcej"? Generalnie jeżeli wszystko jest ok to po tej ścieżce zdrowia z różnymi programami i ponieważ nie znamy jego historii dałbym filtrowi szansę i zrobił ok. 2000km i zobaczył co się będzie działo. Ew. wcześniej można jeszcze zrobić reset wymiany filtra, z uwagą że jeżeli filtr jest zapchany i komputer będzie go chciał wypalić może to być niebezpieczne (ryzyko zapłonu).

3A0jS9b.png
Opublikowano


Możliwości:

-zapchana, niedrożna lub dziurawa rurka od DPF,

-DPF się zapadł i nie stawia oporu,

-duży offset dawany na czujnik przez sterownik (mało prawdopodobne).

 

Rurka jak i gumowy wężyk wyglądają ok, nie widać żadnego pęknięcia. Do środka wsuwałem stalową linkę, i wchodzi dość głęboko, na oko całą długość aż do puszki dpf.

Jak by się zapadł, to nie powinien nie wiem np. hałasować, dzwonić czy coś takiego?

Opublikowano

Notoryczne błędy 4D03 Czujnik ciśnienia spalin, 41BA Licznik ciśnienia spalin.

Sadza skacze, ciśnienie wsteczne pokazuje ok.. tylko podejrzewam że kłamie, rurka drożna, wężyk drożny, parę czujników przerabiałem na każdym to samo.

Opublikowano

-duży offset dawany na czujnik przez sterownik

 

czy możesz coś więcej napisać - czym jest to powodowane i jakie ma to skutki, jak to zdiagnozować itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

-duży offset dawany na czujnik przez sterownik

 

czy możesz coś więcej napisać - czym jest to powodowane i jakie ma to skutki, jak to zdiagnozować itd.

Tak jak z większością czujników, BMW daje sterownikowi silnika możliwość "przesunięcia" wskazań o parę hPa. Jest to spowodowane zdarzającymi się niedoskonałościami pomiarowymi. Z tego co udało mi się dowiedzieć, sterownik robi ten offset (adaptację) w przypadku kiedy wskazania ogólnie są ok, ale po wyłączeniu silnika wskakują nadmierne ujemne bądź dodatnie wartości - podczas gdy normalnie powinny być bliskie 0. Niestety nie wiem jak tą wartość odczytać, ale w ISTA kiedy mamy błąd czujnika różnicy ciśnień jest możliwość zresetowania tej adaptacji. Pewnie jest ona też gdzieś dostępna pod procedurą wymiany czujnika. Nie wydaje mi się aby ta adaptacja mogła powodować jakieś duże problemy z DPF, ale to tylko gdybanie.

 

Jak by się zapadł, to nie powinien nie wiem np. hałasować, dzwonić czy coś takiego?

Z reguły nie ma takich objawów.

3A0jS9b.png
Opublikowano

N47, jakie powinny być wartośći ciśnienia wstecznego na włożonym kluczyku, ale wyłączonym silniku? 0,00?

U mnie skacze, raz na minusie raz na plusie ale nie pokazuje 0.


Jechałem w trasę 200km - 3/4 trasy spokój, jakieś 40km do końca odpalam Btool - błędy 480A, 41BA i 4D03. Sadza 40g. Włączam wypalanie, 20km przed punktem docelowym wypalanie się skończyło. Dojechałem na miejsce patrzę, znów 40g sadzy i błędy czujnika.

Trasa powrotna (200km) - raz się dpf wypalił na samym początku trasy i od tego momentu zrobione jakieś 250-300km i nic!! żadnego błędu czujnika, poziom sadzy wacha się między 11-13g. Jeżdżę już tak dwa dni.

Ja już nie mam sił do tego dpf i tego świrowania.

Czasem błąd czujnika przy każdym odpaleniu, czasem sadza szaleje (urośnie w ciągu 10km np. do 30g, po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znów jest np. 10g sadzy), a czasami spokój..

Dziwi mnie tylko, że ciśnienie wsteczne pokazuje różne jakby te same wartości, np. na jałowych obrotach wyskakuje: 16,98, za sekundę wskoczy 17,84, za sekundę 16,98, później 18,62, 16,98 17,84 itd (to tylko przykłady, ale jakby wartości się powtarzają)

Opublikowano
Byłem wczoraj ze swoimi X3 na serwisie. Ponieważ w E83 mam problem z szybkim przyrostem sadzy. Podpięto zarówno F25 i E83 do ISTA i w starszym X3 nie było wielu parametrów dotyczących DPF takich jak ilość sadzy czy ilość popiołu. W nowszym X3 (F25) ISTA bez problemu pozwalała odczytać te wartości. Czy to jest normalne że mając oryginalne oprogramowanie i interfejs nie można w X3 (E83) odczytać tych parametrów a BToool je odczytuje bez problemu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.