Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka,


Chłopaki borykam się z problemem wypadania zapłonu w mojej 5er.


Już Wam opisuję cały przypadek.


Zaczęło się jakieś 2 miesiące temu, kiedy po bardzo dynamicznej jeździe na LPG zaczął/ęły wypadać cylindry. Chodził na 4/5 garków. Możliwe, że na benzynie też, nie sprawdzałem niestety.

Wymieniłem świece na nowe, fakt, po najtańszej linii oporu bo k20tt, ale słyszałem o nich wiele pozytywnych opinii i nadają się do LPG. Jedna fajka była lekko przylana olejem, ale bez tragedii. Winą najprawdopodobniej była uszczelka, którą później wymieniłem.


Problem ustał na miesiąc.

Ostatnio miałem to samo, tylko że sprawdziłem na obu paliwach - tak samo.


Zaprowadziłem auto do machera, zrobił sondę, rurkę na dolocie, pokrywa zaworów wraz z tymi uszczelkami na świece + trochę silikonu wokół nich, bo podobno lubią przepuszczać, przy kolektorze ssącym również jakąś uszczelkę, nie wiem dokładnie, którą. W dodatku wleciała nowa mapa gazu.


Ogólnie auto PALIŁO przy bardzo spokojnej jeździe, gdzie na kompie pokazuje 9,5L jakieś 15L gazu. Teraz nie wiem bo świeżo co odebrałem auto.


Dodatkowe objawy, to : kiedy jadę na wysokim biegu, np. na 5 przy 80km/h , wcisnę gaz do spodu ( automat ) bez kickdowna, to mieli te biegi i delikatnie się przytyka, po czym redukuje i jedzie. Tu jest największa szansa, że zapłon wypadnie.

Po wcześniejszej wymianie świec nie było takiego problemu - szedł jak głupi nie czując, że w ogóle redukuje. Śmiesznym objawem może być to, że zjeżdżając z ronda dam mu do połowy gazu to lubi się przytkać i zaszarpać.

Ponad to przy około 2k rpm na wysokim biegu ( 4-5 ) lubi poszarpać.

Zrobiłem autem 70 km od odebrania od mechanika, zostawiając nie małe pieniądze a problem nie zniknął.

Wystarczy zgasić auto i znów odpalić, by było dobrze.

Jakieś 3 miesiące temu zrobiony czujnik wałka rozrządu na wydechu - nowy z FEBI - brak błędów dotychczas.


Brak zapalenia się check engine - jest, świeci się, tylko na teście zegarów :D.


Ktoś może wie, co może być pieprznięte? Na kompie pokazuje tylko wypadanie na którymś z cylindrów i wcześniej sondę, która jest już nowa, Boscha - objawiało się to tym, że z rana jak odpalałem delikatnie bujało budą, obroty lekko wzrastały i ustawało. Na końcu to już nawet podczas postoju potrafiła nagle zacząć bujać/szarpać nierówno pracując.


Oddaje znów na dalszą diagnostykę, ale może jak ktoś to na spokojnie przeczyta, będzie mógł coś stwierdzić. Na to liczę!


Pozdro

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zamiana cewek nic nie wniesie to odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu, najlepiej skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb, jak nie będzie problemu to pewnie wtryskiwacz/wtryskiwacze lpg. Uprzedzam, to, że teraz jak przełączysz na pb i jest tak samo nic nie wnosi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.