Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim :-D


Jako, że w trakcie tej całej szopki z koronawirusem miałem dzisiaj trochę więcej czasu to wybrałem się na małą przejażdżkę zrobić parę fajnych zdjęć i w końcu jak to w zwyczaju pochwalić się zakupem :norty:


Nie licząc 3-dniowej przygody sprzed trzech lat z E39 530i w Touringu od bimmer-autos to jest to moje pierwsze BMW, jedne z tych piątek, które podobają mi się najbardziej, z każdą serią coraz mocniej chociaż zadbane E39 też ma w sobie coś co przyciąga moje oko za każdym razem na drodze :)


Auto kupiłem pod koniec stycznia tego roku u dość sporego handlarza BMW i Mini niedaleko Hannoveru. Niestety nie udało się wynegocjować ani centa, zapewno taka polityka firmy :evil:


Co najważniejsze, w aucie siedzi 3-litrowy potwór i jazda zarówno po mieście w kontekście dynamiki jak i na autostradzie jest czystą przyjemnością. Wszystkie doświadczenia opieram w stosunku do poprzedniego samochodu (Renault Kangoo 2004 :mrgreen: ). Przeskok z mojego punktu widzenia był ogromny, przez dłuższy czas wsiadając do auta miałem wrażenie, że siedzę w jakimś salonowym fotelu z piwem w ręku, niewyobrażalna wygoda. Teraz się przyzwyczaiłem i mam nadzieję, że nie będzie mi dane wrócić do sporo mniejszych aut ;)


Póki co auto ma kilka bolączek, które planuję w najbliższym czasie naprawić - prawdopodobnie do wymiany przednie półosie albo wahacze ponieważ słyszę stuki przy skręcaniu w prawo oraz w lewo (słychać w ok. 50-tej sekundzie na filmiku). Wydaje mi się, że łożyska są z przodu do wymiany bo przy niskich prędkościach rzędu 30-50km/h słychać dość mocny szum toczenia się auta. Dodatkowo przy przyspieszaniu odczuwam delikatne braki mocy pod postacią poszarpywania. Byłem ostatnio na kontroli w serwisie BMW to są jakieś błędy w EGR. Możliwe też, że to może mieć coś wspólnego z xDrive bo olej w skrzynce raczej nie był wymieniany a auto ma prawie 200'000km przejechane. Ponadto mam problem z aktywnym tempomatem, po krótkiej chwili działania wyłącza się z informacją o błędzie aktywnego tempomatu. Na szczęście jestem w o tyle dobrej sytuacji, że auto kupiłem od handlarza a w związku z tym przez pół roku mam gwarancję na auto, że wszystko będzie git. W najbliższy poniedziałek mam gruntowny przegląd w stacji BMW także rachunek za potencjalne naprawy poleci do sprzedawcy ;)


Generalnie z autem nie mam praktycznie żadnych problemów prócz tych rzeczy co wypisałem wyżej.


W najbliższym czasie planuję wymienić olej w silniku, filtry, planuję wymienić olej w ASB wraz ze zrobieniem adaptacji, jeśli z xDrive będzie wszystko w porządku to w nim też, olej w moście itd.


Jeśli chodzi o wygląd to mam w planie przy odpowiedniej pogodzie przeprowadzić glinkowanie całego samochodu, nałożyć wosk SOFT99 (zastanawiam się czy lepiej ten w białej puszce czy w czarnej?), na szyby auta nałożyć specjalne środku hydrofobowe (poleca ktoś dobre? coś w rodzaju niewidzialnej wycieraczki). W środku chcę wyczyścić całe skóry oraz zaimpregnować. Widziałem, że są też fajne środki do polerowania i impregnowania drewnianego wykończenia i to też zamierzam zrobić.


Generalnie nie planuję robić żadnych przeróbek ani niczego dokładać, chcę mieć auto w oryginale :) Generalnie auto było od dłuższego czasu moim marzeniem i dość długo (ok. 2-3 miesiące) szukałem egzemplarza, który będzie miał wyposażenie, które mnie zadowoli:


- HEAD-UP

- panorama

- navi professional

- pełne komforty

- 3L Diesel


Mam nadzieję, że autko będzie mi dobrze służyło i po wszystkich naprawach mało psuło :D Temat będę aktualizował przy jakiś pracach remontowych (odpukać!) albo upiększaniu.


Pełna lista wyposażenia:


VIN WBAMW91020DV01867

Prod. Date 2011-07-13

Type 530dX

Series F11 (5 Series)

Body Type Touring

Steering Left Hand Drive

Engine N57T

Displacement 3

Power 190kw / 258hp

Drive ALLR

Transmission Automatic

Colour Space-grey metallic (A52)

Upholstery Leather "Dakota"/schwarz (LCSW)


Editions And Packages

S7A2 Innovation Pack II


Comfort And Interior Equipment

S456 Comfort Seat With Memory

S4BN Fine-Wood Trim Ash Grain

S418 Luggage Compartment Package

S428 Warning Triangle And First Aid Kit

S423 Floor Mats Velours

S417 Roller Sun Visor, Rear Door

S431 Interior Mirror With Automatic-Dip

S488 Lumbar Support, Driver And Passenger

S402 Panorama Glass Roof

S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip

S494 Seat Heating Driver/Passenger


Multimedia

S620 Voice Control

S6AA BMW TeleServices

S698 Area-Code 2 For DVD

S609 Navigation System Professional

S612 BMW Assist

S676 HiFi Speaker System

S7SP Navi Professional/M.-Ph.Prep. Bluetooth

S615 Extended BMW Online Information

S633 Preparation, Mobile Phone, Business

S614 Internet Preparation

S6AB Control, Teleservices

S6VC Control, Combox

S610 Head-Up Display

S6WA Instrument Panel With Extended Scope

S616 BMW Online


Driver Assistance And Lightning

S524 Adaptive Headlights

S522 Xenon Light

S5AC High-Beam Assistant

S575 Additional 12V Sockets

S5DF Active Cruise Control+Stop&Go Function

S502 Headlight Cleaning System

S548 Kilometre Speedo

S5DL Surround View

S508 Park Distance Control (PDC)

S534 Automatic Air Conditioning


Wheels And Drive

S258 Tyres With Runflat Properties

S205 Automatic Transmission

S2K2 BMW LA Wheel, V Spoke 328

S230 Extra Package, EU-Speciifc

S255 Sports Leather Steering Wheel

S2VB Tyre Pressure Display


Environment And Safety

S8TF Active Pedestrian Protection

S316 Automatic Trunk Lid Mechanism

S8TH Road Sign Detection

S8TN Daytime Driv.Lights Adjus.Via Light Menu

S8TL Dummy-SALAPA

S8V1 Information Plate

S320 Deleted, Model Lettering

S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km

S319 Integrated Universal Remote Control

S3AG Reversing Camera

S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.

S801 National Version Germany

S386 Roof Railing

S879 On-Board Literature, German

S851 Language Version German


Individual Equipment

S775 Headlining Anthracite

S760 High Gloss Shadow Line


Other Equipment

S1CB CO2 Equipment

S1CD Brake Energy Regeneration

S1CC Auto Start/Stop Function

S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles


Pozdro!




IMG-1871.jpg

IMG-1872.jpg

IMG-1873.jpg

IMG-1874.jpg

IMG-1875.jpg

IMG-1876.jpg

IMG-1877.jpg

IMG-1878.jpg

IMG-1879.jpg

IMG-1880.jpg

IMG-1881.jpg

IMG-1882.jpg

IMG-1883.jpg

IMG-1884.jpg

IMG-1885.jpg

IMG-1886.jpg

Edytowane przez Fempter

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gratulacje z spełnienia marzeń i zakupu auta. Rzeczywiście, przeskok z Renault Kangoo na taką piątkę jest odczuwalny. :wink:

Pomimo, że czarne piątki bardzo mi się podobają, fajnie, ze ta ma inny kolor.

Usuń bolączki, aby jazda była przyjemnością, mam tylko nadzieję, że rzeczywiście handlarz zwróci kasę za naprawę, jak piszesz.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Również gratuluję zakupu i życzę przede wszystkim bezawaryjności. Bardzo ładna konfiguracja kolorystyczna, szczególnie podoba mi się szary lakier w połączeniu z shadow line. Opisane przez Ciebie usterki mogą, ale nie muszą być źródłem wielkich kosztów.

 

Na szczęście jestem w o tyle dobrej sytuacji, że auto kupiłem od handlarza a w związku z tym przez pół roku mam gwarancję na auto, że wszystko będzie git.


Jeżeli chodzi o gwarancję to musisz niestety uważać. Musisz rozróżnić gwarancję i rękojmię za wady ukryte. W przypadku gwarancji może Ci jej udzielić bezpośrednio handlarz lub może ona być zwykłym produktem ubezpieczeniowym. Musisz dokładnie sprawdzić ogólne / szczególne warunki i treść umowy. Nie powinieneś naprawiać auta w wybranym warsztacie / serwisie i przedstawiać faktur bez wcześniejszego poinformowania podmiotu, który udzielił Ci gwarancji.

 

W najbliższy poniedziałek mam gruntowny przegląd w stacji BMW także rachunek za potencjalne naprawy poleci do sprzedawcy


O każdej usterce informuj gwaranta na bieżąco (najlepiej pisemnie) i uzgadniaj wszelkie czynności, bo możesz się zdziwić. Większość "gwarancji" udzielanych przez handlarzy nie obejmuje wielu podzespołów mechanicznych i udowodnienie odpowiedzialności wiąże się z poniesieniem kosztów ekspertyzy technicznej lub opinii rzeczoznawcy. W przypadku rękojmi musisz co najważniejsze udowodnić wadę ukrytą, gdybyś chciał z niej korzystać. Miejmy nadzieję, że nie będziesz miał żadnych kwasów ze sprzedawcą, ale niestety dużo osób myśli, że jak coś się popsuje to handlarz pokryje wszystkie koszty albo przyjmie uszkodzony samochód i odda pieniądze. Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna. Proces sądowy w Niemczech też droga sprawa, ale plus jest taki, że ustawa o wynagrodzeniu adwokatów (RVG) daje możliwość odzyskania kosztów poniesionych na reprezentację profesjonalnego pełnomocnika (nawet gdy sprawa nie trafiła do sądu). Generalnie na ten temat to elaboraty można pisać. Po prostu dokładnie wszystko czytaj, pilnuj terminów i uważaj :cool2: .

 

W najbliższym czasie planuję wymienić olej w silniku


Polecam produkty Millersa i zmieniać olej max co 15 tys. km. Koszt żaden, a silnik, rozrząd i turbo na pewno dłużej pożyją. Oleje Millersa w większości spełniają normę BMW Longlife – 04.

 

Jeśli chodzi o wygląd to mam w planie przy odpowiedniej pogodzie przeprowadzić glinkowanie całego samochodu, nałożyć wosk SOFT99 (zastanawiam się czy lepiej ten w białej puszce czy w czarnej?), na szyby auta nałożyć specjalne środku hydrofobowe (poleca ktoś dobre? coś w rodzaju niewidzialnej wycieraczki).


Osobiście użył bym SOFT99 do jasnych lakierów jeżeli posiadasz dwa rodzaje. Jak jeszcze nie kupiłeś szmalcu to polecam stare, dobre Collinite 476S lub Funky Witch Hypnotic Icon 76 (produkty Funky fajnie pachną i łatwo się docierają). Na szyby najlepszy RainX.

 

W środku chcę wyczyścić całe skóry oraz zaimpregnować


Mam takie same siedzenia tylko z wentylacją. Osobiście polecam produkty RR Customs. Są fajne boxy z cleanerem, szczoteczką i impregnatem.


Pozdrawiam,

Filip (fwecl)

Opublikowano
W przypadku rękojmi musisz co najważniejsze udowodnić wadę ukrytą, gdybyś chciał z niej korzystać. Miejmy nadzieję, że nie będziesz miał żadnych kwasów ze sprzedawcą, ale niestety dużo osób myśli, że jak coś się popsuje to handlarz pokryje wszystkie koszty albo przyjmie uszkodzony samochód i odda pieniądze. Niestety rzeczywistość jest zgoła odmienna.

 

Generalnie z tym wysłaniem rachunku do sprzedawcy to trochę mocno uprościłem właśnie żeby niepotrzebnie nie rozpisywać się na temat całej tej procedury. :D W każdym razie masz rację, aktualny przegląd na stacji BMW będę robił najpierw na swój koszt, następnie listę usterek muszę wysłać do sprzedawcy i on będzie dalej decydował w jaki sposób będzie to naprawione, możliwe też, że nie wszystko. W Niemczech rękojmia od sprzedaży w przypadku zakupu samochodu od handlarza trwa 1 rok, przy czym po połowie roku jest przeniesienie odpowiedzialności czy jakoś tak. W każdym razie chodzi o to, że w przypadku jakiś poważniejszych wad samochodu, które nie wynikałyby z jakiegoś nadmiernego użytkowania samochodu itd, to w pierwszej połowie roku to sprzedawca musi mi udowodnić, że usterka nie występowała przed sprzedażą samochodu a w drugiej połowie roku to ja muszę udowadniać, że wada nie powstała po zakupie (co jest często bardzo trudne do udowodnienia).


Razem z autem zakupiłem osobną gwarancję na samochód na rok czasu firmy GGG Garantie, a w zasadzie został nałożony na mnie taki wymóg. Mam nadzieję, że w przypadku poważniejszej usterki dojdę ze sprzedawcą do porozumienia i obejdzie się bez cyrków z sądami itd. Ta gwarancja GGG Garantie też nie jest jakaś super fajna ponieważ ubezpieczyciel pokrywa tylko część kosztów za uszkodzenia (bodajże do iluś EURO €) ale to też musiałbym się dokładniej wczytać w przypadku powoływania się na nią. Choć to i tak lepiej niż płacić za wszystko 100% :mrgreen:

 

Polecam produkty Millersa i zmieniać olej max co 15 tys. km.

Sprawdziłem sobie i te Millersy nie są chyba tak popularne w Niemczech bo nie ma ich w najpopularniejszych niemieckich sklepach motoryzacyjnych.

Na silniku mam zawieszkę z której wynika, że poprzedni właściciel zalał Liqui Moly 5W-30 Top Tec 4600 i zastanawiam się czy właśnie takiego nie zalać przy najbliższej wymianie. Dodatkowo zrobiłbym płukankę też preparatem od Liqui Moly i po wymianie zalał CERATEC. A przy kolejnym tankowaniu dolać SUPER DIESEL ADDITIV do baku, akurat cała butelka wejdzie na bak :)


Co do woskowania to mam już kupiony jeszcze 2 lata temu SOFT99 w czarnej puszce dlatego pytam czy ten wosk może jakoś mi uszkodzić lakier czy po prostu może być słabszy efekt od tego w jasnej puszce na moim lakierze?

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam takie same siedzenia tylko z wentylacją. Osobiście polecam produkty RR Customs. Są fajne boxy z cleanerem, szczoteczką i impregnatem.


Pozdrawiam,

Filip (fwecl)

 

Odradzam całym sobą produkty RRC.

Zniszczycie sobie skore, plastiki czy lakier i co wtedy? Producent odpowie ze to Wasza wina.


Do skóry to np. Gliptone albo ColourLock

Opublikowano

Odradzam całym sobą produkty RRC.

Zniszczycie sobie skore, plastiki czy lakier i co wtedy? Producent odpowie ze to Wasza wina.


Do skóry to np. Gliptone albo ColourLock

 

Masz jakieś złe doświadczenie z tymi kosmetykami lub zniszczyły Ci samochód? W sumie rozwiń myśl, bo kupiłem produkty do skór RRC na próbę, zachęcony właśnie dobrymi opiniami i przystępną ceną. Dodatkowo krajowa firma to chciałem przetestować, bo np z produktów Shiny Garage (podobna cena i też polskie) jestem mega zadowolony.


Gliptone i Colurlock to bez wątpienia bardzo dobre kosmetyki, trochę droższe, ale dają porządny efekt.

Opublikowano

Cześć,


jestem już po przeglądzie w BMW. Ogólnie sytuacja nie napawa optymizmem. Auto kupiłem z przebiegiem 194'087km. W systemie zostały zarejestrowane następne błędy:


IMG-1891.jpg

IMG-1892.jpg


Okazało się, że obie przednie półosie są do wymiany, ponieważ w okolicy przegubów doszło do jakichś rozdarć, prawdopodobnie na osłonach i wszystko wokół jest tłuste tak jakby olej z nich wyciekł. Nie mam pojęcia o co z tym chodzi i co jest tego przyczyną, ponieważ jeżdżę bardzo normalnie, nie "gazuję" autem, szczególnie nie przy skręconych kołach i przy ruszaniu co dość mocno rzutuje na półosie... Tak to wygląda, jakby one były już uszkodzone, a problem został ukryty bo sam serwisant mi powiedział, że nie wie co trzeba robić, żeby tak obie półosie uszkodzić. Problem stukania w nich zaczął występować ok. miesiąc po zakupie, ale było to bardzo delikatne stukanie, a z czasem zaczęło się to dziać coraz mocniej. Jutro idzie pismo do ubezpieczalni, jeśli oni nie zdecydują się na pokrycie kosztów lub części kosztów to idzie pismo do sprzedawcy. W najgorszym przypadku, 1500zł na dzień dobry za same obie półosie - najprawdopodobniej kupię firmy Löbro, z tego co wiem to one idą na pierwszy montaż.


Kolejna sprawa to problem z sensorem w przednim zderzaku. Tak jak sądziłem już wcześniej, jest on najprawdopodobniej lekko przekrzywiony, co powoduje problemy z korzystaniem z aktywnego tempomatu. Tempomat aktywny czasem działa kilkanaście sekund, czasem pokazuje błąd kilka sekund po aktywowaniu. Na przednim zderzaku jest lekkie wgniecenie z lewej strony (widać na jednym ze zdjęć), może poprzedni właściciel miał małą przygodę z jakimś słupkiem co w jakiś sposób delikatnie przestawiło sensor. Mam nadzieję, że zakończy się to na odkręceniu, regulacji i ponownym przykręceniu.


Błędy oświetlenia powstały w momencie kiedy wymieniałem tylną lampę, ale wszystko działa bez zarzutu. Po prostu auto przez 2 dni jeździło na odłączonej lewej lampie i stąd te błędy.


Nie mam pojęcia czego dokładnie dotyczy błąd CBX-MEDIA: Software reset, nie zauważyłem żadnego dziwnego zachowania w samochodzie, możliwe, że ma to jakiś związek z błędem akumulatora. Jakiś większych problemów z klimatyzacją też nie odczułem prócz tego, że przy załączaniu i przyspieszaniu słyszę działanie kompresora, może właśnie o tym informuje błąd na dole listy?


Ponadto poprosiłem o aktualizację oprogramowania BMW, które mógłbym sam zrobić poprzez pobranie go z ze strony BMW i zainstalowaniu z pendriva ale nie mogę bo nie mam zakładki Software update a dokładnie to ta zakładka ukrywa się po kilku sekundach od włączenia samochodu, to "specjalista" mi powiedział, że nie zrobią tego bo nie chcą brać odpowiedzialności w przypadku zawieszenia się systemu.. :duh:


I teraz zagwostka... Mechanik, który sprawdzał moje auto nie wyczuł żadnych dziwnych poszarpywań w trakcie przyspieszania (NO NIESAMOWITE PO PROSTU), prawdopodobnie nie było jazdy testowej, a kontrolę oparli na odczytach z komputera i podnośnika. Co ciekawe, po chwili facet z obsługi powiedział mi, że wszystkie spadki mocy i poszarpywania za każdym razem przy przyspieszaniu wynikają z uszkodzonego sensora w zderzaku oraz wadliwego akumulatora, który nie był wymieniany od nowości. Nie wiem czy ktoś próbuje zrobić ze mnie durnia czy rzeczywiście ma to jakiś związek ze sobą. Co ciekawe, miesiąc temu kiedy zrobili odczyt z kluczyka to był zapisany kod błędu dotyczący zaworu EGR a po dzisiejszych diagnozach tego problemu na liście już nie ma, czyżby usunęli go z pamięci, żeby nie musieć naprawiać potencjalnie uszkodzonego fabrycznie EGR pomimo braku mojego samochodu w bazie "zarażonych" tym problemem? Poniżej raport z odczytu z kluczyka na początku kwietnia kiedy umawiałem dzisiejszy termin, sekcja DTC:


IMG-1893.jpg


W dodatku błąd, który jest widoczny w sekcji DTC/CC o kodzie 00029 "Antrieb" również nie jest nigdzie uwzględniony na liście błędów z dzisiejszej inspekcji...

Oczywiście przy każdym opisywanym błędzie, pan z obsługi dobitnie informował, że powodem jest ogromny przebieg samochodu :mad2:


W każdym razie, ze wstępnych wyliczeń, jeśli chciałbym zlecić naprawy w serwisie BMW to za same półosie wyjdzie 1000€ za stronę. Resztę kosztów dostanę jutro i dalej będzie się myślało. Mam nadzieję, że gwarancja to pokryje, w szczególności problem z sensorem, którego błąd wystąpił w zasadzie po zrobieniu 16 km od zakupu auta.


:cry2:

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Opublikowano

Co do półosi to uszkodzone są osłony przegubu zewnętrzngo i dlatego smar wycieka. Osłony są wymienne, ale to nic nie zmieni jak auto ma wibracje podczas przyśpieszania. Do wymiany są całe przednie półosie.

Co do akcji EGR twoje auto nie ma akcji na sam EGR. Widnieje tylko info w systemie że ten model jest objęty akcja serwisową ogólnie jako info. Samego EGR-u BMW na gwarancji ci nie wymieni wg akcji, bo akcja obejmuje tylko chłodnice EGR, po drugie pojazd już jest dawno po fabrycznej gwarancji. Sam zawór EGR się przekłada do nowej chłodnicy podczas akcji.

Jesli auto szarpie i są zapisane błędy EGR w kluczu i w Ista to nie ma co tu kombinować tylko wymienić na nowy plus adaptacja.

Który to serwis takie cyrki odwala, Dealer Fiałkowski?

Opublikowano

Co do półosi to uszkodzone są osłony przegubu zewnętrzngo i dlatego smar wycieka. Osłony są wymienne, ale to nic nie zmieni jak auto ma wibracje podczas przyśpieszania.

Co do akcji EGR twoje auto nie ma akcji na sam EGR. Widnieje tylko info w systemie że ten model jest objęty akcja serwisową ogólnie jako info. Samego EGR-u BMW na gwarancji ci nie wymieni wg akcji, bo akcja obejmuje tylko chłodnice EGR, po drugie pojazd już jest dawno po fabrycznej gwarancji. Sam zawór EGR się przekłada do nowej chłodnicy podczas akcji.

Jesli auto szarpie i są zapisane błędy EGR w kluczu i w Ista to nie ma co tu kombinować tylko wymienić na nowy plus adaptacja.

Który to serwis takie cyrki odwala, to Autoryzowany Dealer Fiałkowski?

Opublikowano
Sprawdziłem ci całą historię i chłodnice spalin była już na akcje u ciebie robiona w kwietniu 2019 roku przy przebieg 174 tys. I raczej na 100% Zawór EGR został stary przezbrojony do nowej chłodnicy. Są wyjątki gdy podczas akcji jest brak możliwości zdemontowania samego zaworu, wtedy gwarant pokrywa koszt nowego zaworu, ale to naprawdę musi być kompletnie zapieczony zawór.
Opublikowano
Który to serwis takie cyrki odwala, to Autoryzowany Dealer Fiałkowski?

 

Dzięki za informacje odnośnie przeprowadzonej już akcji na chłodnicę w moim samochodzie.


Mieszkam przy Hamburgu, auto oddawałem do inspekcji do pobliskiego serwisu BMW STADAC Norderstedt. W zasadzie to kilka miesięcy temu kolega, który też ma BMW ostrzegał mnie, że w Niemczech nie ma zbyt dobrych specjalistów jeśli chodzi o naprawy samochodów, szczególnie w ASO no i niestety się o tym przekonałem.


Auto oddałem do serwisu w Niemczech ze względu na to, żeby w przypadku wykrycia poważnych usterek nie było problemów z ich uznaniem przez handlarza. Miałem nadzieję, że sprawdzą to rzetelnie ale jak widać ciężko tutaj o to. W dodatku pan z obsługi sam mi powiedział, że nawet jeśli z autem się coś dzieje typu właśnie poszarpywanie podczas przyspieszania (uczucie milisekundowej utraty mocy) a nie ma żadnych błędów w systemie to oni niewiele mogą zrobić i problemu nie ma.. :duh: Takie podejście to jest dramat..


Problem z przyspieszaniem generalnie jest ten sam co opisuje jeden z użytkowników usuniętego już przez moderatora tematu Oleje F10 + padający rozdzielacz VTG, który na szczęście jeszcze jest w cache Google. Mianowicie podczas przyspieszania (zarówno lekkiego jak i mocniejszego) w zakresie prędkości 30-80km/h wyczuwalne są delikatne szarpnięcia. No ale wg. niemieckiego serwisu, może być to spowodowane uszkodzonym sensorem z przodu zderzaka oraz zużytym akumulatorem.


Dzisiaj powinienem dostać wycenę naprawy tych rzeczy, które zdiagnozował serwis BMW więc cdn.

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Opublikowano
Sensor z przodu nie ma nic do szaprania . Odłącz czarna kostkę na skrzynce VTG i zrób jazdę próbą, jeśli nie szarpie to VTG do regeneracji.
Opublikowano
Tez mialem takie szarpanie. Najpierw zostalo wymienione VTG. To nie pomoglo i pozniej zostal wymieniony zawor EGR. Dodatkowo komp wskazal uszkodzenie sondy lamda i zostala wymieniona. Nie wiem czy akurat miala zwiazek z szarpaniem. Tak na marginesie to nie wykluczone ze deejay79 cos grzebales u mnie, bo bylo to wszystko robione u Was.
Opublikowano
Tak na marginesie to nie wykluczone ze deejay79 cos grzebales u mnie, bo bylo to wszystko robione u Was.

 

Wszystko możliwe, ale nie jestem sam na serwisie :wink:

Opublikowano
Hej Jakie masz spalanie na autostradzie przy 140km /h

I ogólnie średnie

Hej, przy 140km/h wychodzi coś ok. 7-7.5l/100km. W mieście w Hamburgu mam ok. 8.5l-10.5l, w zależności od korków i pory roku. Teraz w zimę i przy dużych korkach miałem właśnie nieco ponad 10.5l, jak już pogoda nieco się ostatnio poprawiła i temperatura na zewnątrz ok. 10*C i przy niskich korkach to potrafię zejść do 9l lub mniej :)


Tutaj prowadzę sobie raporty spalania jakbyś był ciekawy: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1114474.html


EDIT:


Po zakupie auta miałem trasę do domu z Hanoweru do Hamburga, ok. 200km. Spalanie na trasie przy prędkościach 100-120-160 wyszło mi 7.7L/100km. Średnia prędkość 100km/h bo gdzieniegdzie zwężki. Ale generalnie wtedy dość ciężką nogą miałem więc spalanie adekwatnie większe :D Przy normalnej jeździe tak jak wyżej, 7 do maks. 7.5l.


IMG-1575.jpg

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hejka, auto sprzedane, a dokładnie oddane w rozliczeniu w salonie BMW w Niemczech. Udało mi się za nie wynegocjować cenę 10'000€, także wydaje mi się, że całkiem dobrze jak na szybką sprzedaż, gdzie sprzedawca w zasadzie sprawdził wyposażenie, sprawdził czy auto odpala i po wszystkim. Ostatni zarejestrowany przeze mnie przebieg w 21.02.2022 to ok. 234'000km. Bardzo możliwe, że auto może trafić na eksport na rynek Polski, więc zamieszczam listę problemów w momencie oddania auta do salonu:


* trochę oporna zmiana biegów i wrażenie, jakby skrzynia się momentami ślizgała a momentami poszarpywała przy zmianie z biegu 4 na 5 (olej wraz z miską wymieniany dynamicznie przy ok. 220'000km)

* delikatne ściąganie auta na prawo, wynikające z problemu z przekładnią, stukanie przy szybkich ruchach kierownicą w prawo i lewo

* sporadyczne stukanie przy gwałtownym skręcaniu w prawo lub lewo i jednoczesnym mocnym przyspieszaniem (obie przednie półosie wymienianie przy ok 200'000km), z tego co czytałem na internecie to problem wynika z przekładni

* przy ślizganiu się na śniegu przy mocno skręconych kołach również było słychać stuki z przodu samochodu, więc zakładam, że problem ten sam co wyżej

* niedziałające podgrzewanie maty pod dupą kierowcy

* niedziałające oświetlenie bagażnika i czerwonego światła od wewnątrz klapy bagażnika (to ale awaryjne święcące przy otwartym bagażniku) wynikające z przetartych kabli na łączeniu klapa bagażnika<->buda, próbowałem wymienić bezpiecznik bo był spalony ale paliło go za każdym razem kiedy zamykałem klapę bagażnika

* delikatny świst jakby z turbiny przy prędkościach pow. 150km/h, najczęściej przy określonych obrotach, pojawił się dość niedawno

* problem z kamerą Surround View w lusterku kierowcy, zaczął występować ostatnio po myciu na myjni ręcznej będąc w Polsce kiedy akurat były dość silne mrozy, kamerka przestała działać, rozebrałem i sprawdziłem czy styki nie są zaśniedziałe, czy nie ma wilgoci ale wszystko było ok, po jakimś czasie jak zrobiło się cieplej to wszystko zaczęło z powrotem działać, ale ma to ewidentnie związek z niskimi temperaturami

* nieszczelny skraplacz klimatyzacji

* kończąca się sprężarka klimatyzacji

* wycie silnika na zimnym oraz słabiej na ciepłym, zmieniające się wraz z obrotami (wycie dochodzi z okolicy rolek napinacza paska od klimy itd)

* zacinająca się roletki bagażnika, bardzo często po prostu nie odskakiwała do góry przez co musiałem otwierać bagażnik 2x

* ząbkowanie opon z przedniej osi


W trakcie użytkowania auta wymieniłem w nim następujące rzeczy:

* obie przednie półosie na Löbro

* oba przednie wahacze dolne w kształcie banana (Lemförder)

* zawór EGR (Wahler)

* poduszki silnika (Lemförder) i skrzyni biegów

* odbojniki wraz z osłonami tylnych amortyzatorów

* olej wraz z filtrami w skrzyni biegów (wszystko oryginalne ZF według katalogu)

* w ciągu użytkowania wymieniałem 3 razy olej wraz z filtrami, 2x Liquid Moly i 1x Motul, podczas każdej wymiany robiłem płukankę Liquid Moly i dolewałem CeraTec

* przed trasami do Polski wlewałem Diesel Additive, butelka 500ml na cały bak

* olej w skrzynce xDrive (ori BMW)

* wymieniona lampa lewy tył na klapie, problem z nieświecącym LEDem

* niedługo po zakupie auta, wymieniona przednia szyba na oryginalną Pilkinktona ze względu na oprysk i pajęczynkę trochę większą niż moneta 5zł, przez co auto nie przeszłoby niemieckiego przeglądu (TÜV)

* kompletna aktualizacja oprogramowania samochodu w maju 2021 w serwisie BimmerCode w Międzyrzeczu



Wydaje mi się, że o niczym nie zapomniałem, jeśli mi się coś niedługo przypomni to zaktualizuję listę :)

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.