Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pewnie dla większości będzie to dziwne pytanie, ale chciałbym zapytać jak naładować akumulator w E60 525d 2005r. Pierwszy raz spotykam się z akumulatorem z tyłu. Na filmikach na yt widzę że ludzie podłączają wszystko z przodu pod maską: jedną klemę do "plusa" który jest pod czerwonym plastikiem a drugą "minus" do jakiejś śruby.

https://imgur.com/a/fPctGPT

Podłączyć tak jak na wycinku z filmu?

Czy można tak ładować akumulator za pomocą prostownika? Z tyłu w bagażniku gdzie się znajduję prostownik nic nie trzeba podłączać? Wszystko z przodu?

Mój prostownik:

https://imgur.com/a/6yFwlgi

Dodatkowo jeśli ktoś by mi powiedział jak "ustawić" wszystko na prostowniku byłbym wdzięczny. Chodzi mi czy klema ma być podłączona do 12V czy 24V, przełącznik ustawić na 30-150Ah czy 45-400Ah i czy przełącznik zostawić na "akumulatorze" czy "START"

Opublikowano
Kolego zapraszam na grupę FB "mrAkumulator Forum Pasjonatów Prostowników i Akumulatorów". Są tam pomocni fachowcy od akumulatorów i chętnie udzielą odpowiedzi na twoje pytania.
Opublikowano
Możesz podłączyć pod maską jak na filmie,

Ustawienia to 12V, 30-150Ah i przełącznik na akumulator.

Czyli z tyłu nie można podłączać? Czy jest to bez różnicy (według uznania)?

Opublikowano

Jeżeli już ładujesz bez wyjmowania akumulatora z samochodu to ładuj przez terminale pod maską,


ale taka ciekawostka, w 1600 stronicowej biblii serwisowania BMW jest zapis że jeżeli ładujemy aku tzw. zasilaczem (czyli urządzeniem które jest dużo droższe i zapewnia dużo lepszą stabilizację parametrów - coś takiego co dobrze mieć podczas programowania sterowników) to wtedy nie trzeba wyjmować akumulatora z auta. W przeciwnym razie, akumulator powinien być wyjęty z samochodu przed ładowaniem.


Podejrzewam że z racji że to oficjalna literatura, kwestie bezpieczeństwa zostały po prostu przesadzone, gdyż raz na milion może się zdarzyć że ładowarce transformatorowej odbije i np. przegrzeje aku, ryzyko pożaru itp. ale pewnie większość ludzi nie wyjmuje jeśli tylko ma taką możliwość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja właśnie ładowałem ładowarką programowalną wpiętą prosto w klemy akumulatora i nie było żanego problemu.


Ustawiłem program na baterię PB, 12V, 1A, odcięcie na 14.7V, po mniej więcej 18h naładowany do pełna.

(za pierwszym razem ustawiłem na 5A, rozpędzieł się na początku do 4A, i w miarę wzrostu napięcia zmniejsza natężenie, ale za drugim podejściem uznałem, że lepiej mniejszym prądem go doładować i od początku 1A).


Ale z ciekawości, dlaczego powino się ładować w komorze silnika?



952bc4f60a4596f5b5893d17211c02f5_orig.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jakoś naładował się tym jednym amperem ten mój skuter :) Tak ustawiłem, bo mi się nigdzie nie spieszyło.


Ale dobra poszperałem i już sobie sam odpowiem i reszcie z was w chłopskich słowach z angielskojęzycznego forum:

Obwód ładowania w samochodzie ogranicza natężenie prądu do akumulatora, aby zapobiec jego uszkodzeniu w zależności od wieku i stanu. Obejście tego i ładowanie bezpośrednio do akumulatora sprawi, że obwód uzna, że ​​jest słabszy niż w rzeczywistości, a następnie ograniczy prąd ładowania alternatora do akumulatora podczas jazdy. Z czasem bateria utworzy pamięć w 70, 80 lub 90%. Kto wie, jaka będzie wartość, ale będzie ona mniejsza niż pełna pojemność.


Oto skąd wiem:

Przed wymianą baterii przetestowałem ładowanie starej z zacisków pod maską. Zajęło to 0.10 amperów. Przy akumulatorze zajęło 4 amperów.

Po wymianie baterii: ładował się z 1 ampera na baterii (przed instalacją) i

1 wzmacniacz pod maską (po instalacji). Po rejestracji potrzebowałem 2 amperów spod maski.



Oto co znalazłem w BMW WDS:

„IBS jest komponentem mechatronicznym do monitorowania stanu akumulatora. IBS jest zabezpieczony i podłączony do ujemnego zacisku akumulatora. Zasilanie IBS jest podawane osobnym kablem. W celu transmisji danych IBS jest podłączony do DME (Digital Engine Electronics) lub DDE (Digital Diesel Electronics) przez BSD (bit-serial data interface). ”


BSD jest również związane z alternatorem i wykonuje kilka czynności.


I z TIS:


„W pojazdach z IBS ładowanie akumulatora bezpośrednio na zaciskach akumulatora może prowadzić do błędnej interpretacji stanu akumulatora, a nawet niepożądanych komunikatów Check-Control lub wpisów w pamięci błędów.


Jeśli akumulator jest ładowany podczas instalacji, należy go naładować za pomocą punktów rozruchowych ... w komorze silnika.

Tylko wtedy możesz mieć pewność, że ładowanie jest poprawnie rozpoznawane przez układ elektroniczny pojazdu w pojazdach z inteligentnym czujnikiem akumulatora (IBS) ”

 

To w takim razie idę skasować adaptację akumulatora po moim ładowaniu na klemach :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo tam jest inteligentna klema a ten 1 amper to aku od skuterka naładuje a nie twój aku.

Musze cię zmartwić bo IBS ma tu mniejsze znaczenie

Do tego 1A do ładowania to bardzo rozsądne wyjście jeśli ma się czas

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to ciekawa teoria, to jak naładować 110Ah jak mój prostownik Bosch C7 ma 7A a 10% z 110 to 11? Czyli uzyskam max 7,7% a większość prostowników ma 3-5A :shock: :mrgreen:

Nic nie przeszkadza ładowanie na niskich napięciach jeśli nie trwa to kilka dni czy tygodni a nikt o zdrowym rozsądku nie będzie lądował 110Ah totalnie rozładowanego tak niskim napięciem

 

Witam. ładować tylko pod maską nigdy nie na aku! i jedną dziesiątą pojemności aku czyli np 90 to 9 amper.

Tu też się nie zgodzę bo jeśli ktoś odłączy klemy to nic nie przeszkadza podłączając prostownik bezpośrednio na końcówkach biegunowych

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jeśli ładuje to podłaczam pod maską.

Ja mam AGM więc napięcie ładowania 14,9 . Moja ładowarka < stef-pol którą polecam swoją drogą> ma ograniczniki napięć .

Daję 9A na start i się ładuje.

Ale jak ktoś nie ma AGM tyko zwykły przeważnie w technice wapniowej to powinien ładowac 16,5V a to już lepiej na odłączonym aku bo sterowniki głupieją.


Wcześniej miałem wahania napięcia ładowania z alternatora. Spadało do nawet 13,2 czasami. Winny był regulator. Przy okazji jego wymiany poprawiłem luty złącz stojana bo według mnie są słabe jak na takie prądy.

Regulator ma w sobie czujnik temperatury i jak alternator się grzeje to napięcie jest obniżane.

Nowy regulator już trzyma napiecie bez wahań.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mam akumulator 110AH, który przez nieuwagę rozładowałem kilkukrotnie do napięcia koło 10V. Raz nawet osiągnął 9V. Takimi ładowarkami po 4-5 amperów to można go co najwyżej podładować :D gęstość elektrolitu minimalna. Dopiero jak zacząłem go ładować prądem 1/10 pojemności do napięcia >16V to gęstość wzrosła i akumulator jako tako ma jeszcze chęci do życia. Ładowarki, prostowniki, akumulatory tak jak pisałem, jest ciekawy kanał na youtube i forum na fb. Jak ktoś ma czas i chęci to można obejrzeć i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy które zmienią wam totalnie pogląd na ładowanie i eksploatacje akumulatorów. Druga sprawa jak podpinam ładowarkę pod zaciski pod maską to po kilku minutach auto ogranicza prąd ładowania, dopiero ponowne otwarcie powoduje że natężenie wzrasta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skasowałem adaptację w Carly.

Takie ładne statusy mi pokazało w podglądzie. Przed i po kasowaniu. Wygląda na to, że to drugi amukulator, obecny założony przy 237k km? :think:


No nic pojeżdzę troche i będzie widać jak na dłoni w jakich zakresach się najczęściej ładuje.



f19809541a1ce0cc271314695ae101f3_orig.jpg


40dceda8076f5d00baf406dff2d352f5_orig.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aku zwykły?

Jeździć i obserwować :wink: jak naładowałeś do pełna to trochę potrwa aż się wszystko zapisze w pamięci

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz jaki tam masz prostownik bo tylko X1 mogę się doczytać.

Jeśli nie jest przystosowany do AGM to jest duża szansa że zniszczysz Aku

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jako ciekawostka

Akumulator data produkcji 35 tydzień 2007

IMG_20200424_145058.jpg

12V 90Ah 900A

IMG_20200424_145310.jpg

Nie używany jakieś 2 tygodnie (lądowałem komórkę i spuszalem olej z dyfru. A wcześniej nie był ladieany jakieś 5 tygodni )



Ładowanie po 15min.

IMG_20200424_145822.jpg

IMG_20200424_145819.jpg


Mój prostownik jest trochę lepszy niż wszyscy kupują wiedz myślę że mnie nie oszukuje :mrgreen: akumulator jest zdrowy.

Niestety mój multimetr a raczej jego bateria dała ciała wiedz nie mogłem zmierzyć :duh:

A tak 10min później

IMG_20200424_151009.jpg

IMG_20200424_151004.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.