Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Koledzy potrzebuję porady. Mam e91 2.0d 163 km po chipie. Problem jak w temacie. Po odpaleniu auta rano, wszystko chodzi super, autko ma moc, ciągnie aż miło. Po nagrzaniu, spada trochę moc i czasem podczas jazdy szarpnie mi autem, również na biegu jałowym skaczą mi obroty. Sytuacja jest dość dziwna gdyż miałem błąd jakiś czas temu 3EC0 - czujnik położenia wałka, skasowałem go i nie było go tydzień potem znowu się pojawił, skasowanie nic nie dało, więc zakupiłem używany org. Przez pierwszy dzień po wymianie błąd był, na 2 dzień po skasowaniu znikł. Także aktualnie żadnych błędów ale dalej te same problemy. Zrobiłem dwa logi na 3 biegu od 1000 do 3500 obrotów z różnymi parametrami, załączam je niżej. Wyszło że wartości przepływki różnią się od oczekiwanych. Tak samo jest z doładowaniem. Zrobiłem też jeden test z odłączoną przepływką i auto w ogóle nie jechało, a przecież powinno? (wyskoczyły 3 błędy zwiazane z przepłwką).Czy to wskazuje na uszkodzą przepływkę czy to może coś z elektroniką? Wczoraj też podmieniłem przepływkę na podobno sprawna z allegro i wartości są takie same jak na mojej starej. Mam też jeden log z biegu jałowego, widać jak skaczą obroty i wartości powietrza. Sprawdziłem też korekty wtrysków i wyszło że nr 3 ma 2.5 na plus, czy to też może być przyczyną? Jutro chce dać wtryski do sprawdzenia. Dodam że niedawno wymienione były filtry i olej a dpf nie jest zapchany. Auto nie ma żadnych błędów a ewidentnie coś nie gra. Mechanik ślepo stawia na pompę CR, drugi że rozrząd ma luz i dlatego czasem pokazuje mi błąd czujnika. Paranoja jakaś, stawiam duża flaszkę dla każdego i wysyłam kurierem oczywiście paczka zdezynfekowana, kto mi pomoże. Używam bimmertolla i adapteru carista. Pozdrawiam Mateusz

1.log z biegu jałowego https://log.malonetuning.com/chart/289224#H8KLCABfeMKdXgIDTcKNTQ7CgkAMRsOvw5J1J8KBwqjDkcK7TGZRwp1maALClHTCilFPLwwbwrbDr30%2FMcKCw7HCpG8OwpnCnCo7YMKHwo%2FChBFeOj1lw6ZQTMOXwqVuw7jCgMKjwprDvHhPQcOhwpnCjcKcYTfClHPDuAbDukhtw47CpAzDnsOEwrZ5EsKxw4MLw57DsMKeEMO6wqPCt8K6w5ZlwpR2w5xfU8O6A8OveDDCk8KSAAAA

2. log z odłączoną przepływką https://log.malonetuning.com/chart/289227#H8KLCADCq3rCnV4CA03CjcOBCsKEMAxEw78lw6cWVhB%2FwqbDtMKQw53ChhpQI2lcw5TCr8K3w5bCi8OXeTNvQgDCpVnDvsOkExoWMnAfN0QXw6Anw7PClxfDslllW0vCjcKfcBLDpcKTw64WZFpIw5EIbsKCKcO5w4PDo8OOwqUxw6U8WgPDlcO5AsKhasKgexbCm0lZJ27Cl10fw6MFw7kpw5XDj8KMAAAA

3. pozostałe logi z podłączoną przepłwką

https://log.malonetuning.com/chart/289225#H8KLCADCuXnCnV4CA03CjcOBCsKEMAxEw78lw6cWVhB%2FwqbDtMKQw53ChhpQI2lcw5TCr8K3w5bCi8OXeTNvQgDCpVnDvsOkExoWMnAfN0QXw6Anw7PClxfDslllW0vCjcKfcBLDpcKTw64WZFpIw5EIbsKCKcO5w4PDo8OOwqUxw6U8WgPDlcO5AsKhasKgexbCm0lZJ27Cl10fw6MFw7kpw5XDj8KMAAAA

https://log.malonetuning.com/chart/289226#H8KLCABUesKdXgIDTcKNw4EKwoQwDETDvyXDpxZWEH%2FCpsO0wpDDncKGGlAjaVzDlMKvwrfDlsKLw5d5M29CAMKlWcO%2Bw6QTGhYycB83RBfDoCfDs8KXF8OyWWVbS8KNwp9wEsOlwpPDrhZkWkjDkQhuwoIpw7nDg8Ojw47CpTHDpTxaA8OVw7kCwqFqwqB7FsKbSVknbsKXXR%2FDowXDuSnDlcOPwowAAAA%3D

4. korekcje wtrysków

e46c8c49014b4.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryski to jest dobry trop, po nagrzaniu komputer stosuje "oszczędniejsze" dawki i słabe wtryski nie dają rady.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja bym sie zainteresowal powietrzem, bo to ono jest podstawą do otrzymania mocy.

Z logów widać ze turbo nie dmucha tak jak oczekuje ecu-na sondzie lampda powinno to być wido zne...

Opublikowano
A ja bym sie zainteresowal powietrzem, bo to ono jest podstawą do otrzymania mocy.

Z logów widać ze turbo nie dmucha tak jak oczekuje ecu-na sondzie lampda powinno to być wido zne...

Kotin44, mam w bimmertoll w live data opcje sondy lambda, czy jeśli zrobię ten test z 1000 do 3500 obrotów to będzie z tego coś wiadomo, byłbyś w stanie się odnieść do tych wyników? Mam jeszcze jedną przeplywke na sprawdzenie, mogę ją podmienić, tylko czy to coś da? Dawca tak samo jak i mój, 14 letnie autko. W bimmer tool jest opcja adaptacji przeplywki ale gdy zmieniłem na używkę inną wszystkie wartości były równe zeru, kliknąłem żeby to rozpocząć po chwili wyskoczyło że ok i tyle, nie wiem czy to dobrze zadziałało. I czy w ogóle trzeba przeprowadzać tą adaptację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam jeszcze jedną przeplywke na sprawdzenie, mogę ją podmienić, tylko czy to coś da?

nic to nie da.Przepływomierz jest tylko urządzeniem pomiarowym, i w twoim aucie wykonuje swoje zadanie,lecz jest zbyt wcześnie aby ocenić czy wykonuje to prawidłowo i nie musisz jej adaptować.

Pokaż pracę tej sondy-wiele się wyjaśni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym sie wtrysków nie czepiał, ale bedzie chociaż pewność co do ich stanu-przy montażu nowe podkładki...
Opublikowano
ja bym sie wtrysków nie czepiał, ale bedzie chociaż pewność co do ich stanu-przy montażu nowe podkładki...

Właśnie jadę po wtryski, są okej, koleś z serwisu powiedział że na pewno nie powinny powodować tego falowania obrotow(załączam zdj) i że ew mogę zamienić wtrysk 3 z 4. podkładki mam nowe, zamontuje i robię test z tą sondą, zobaczymy co wyjdzie.

12d61b82af0e7.jpg

Opublikowano

Zamontowałem wtryski, mają teraz lepsze korekcje nawet. Niestety auto dalej nie ma mocy. Przesyłam log z przyspieszenia na 3 biegu:

https://log.tunezilla.com/chart/403425#H8KLCADCnwfCn14CA03CjUEOwoMwDATDv8OicyLCgQTDvUzClMKDacKsw5QSYMOkwpjCqsOlw7VNw4LCpcOXwp3DncOZEEBpwpM3w7nChMKGwoUMw5zDoB7DkQV4w4rCtsOwTj7Cq8KcR8Kpw7Edwq7ConxRa0HCpsKdFMKNwqARTMOJfz1+wrh0wqbCnF/DlkF1w77CgTDCucK5wqlgwrxXwqdJOVbDrsK3w6MUw6MPw4nDry7Dm8KQAAAA

Jak odpaliłem live data zauważyłem że przez długi czas nic się nie pokazywało w wartościach związanych z sondą a potem nagle wskoczyły i zaczęły skakać. Mam też foto jak to wygląda na biegu jałowym.

68bcde7113976.jpg


I jak to wygląda, czy jest z nią problem?

Opublikowano
kiedy Ci sie zaczeły te problemy?

razem z czujnikiem walka?

Nie jestem w stanie powiedzieć, chyba w grudniu po raz pierwszy zaczął lekko szarpać czasem ale moc miał, w ostatnim miesiącu doszedł ten odczuwalny spadek mocy, a błąd czujnika wyskoczył niedawno, ale po wymianie na używany już się nie pojawił. Kupię chyba używana sondę, nowa 400 zł a nie wiadomo czy pomoże. Głowa pęka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A po co chcesz kupować sonde???

Masz problem z powietrzem-tubina wstaje od 2150 obr i pewnie w tych okolicach były szarpniecia

Sprawdz wszystkie rurki podciśnieniowe a w szczególności od Przetwornika Cisnienia oraz napiecie na wtyczce przewód czerwono-biały ( plus) oraz brązowy (minus) ma być 12V po zaplonie - jesli tu bedzie wszystko OK to nie ma wyjscia tylko trzeba turbine na stół

Dla spokoju sumienia jeszcze próbe szczelności dolotu-ale tu raczej nic nie powinno wyjść

Opublikowano
A po co chcesz kupować sonde???

Masz problem z powietrzem-tubina wstaje od 2150 obr i pewnie w tych okolicach były szarpniecia

Sprawdz wszystkie rurki podciśnieniowe a w szczególności od Przetwornika Cisnienia oraz napiecie na wtyczce przewód czerwono-biały ( plus) oraz brązowy (minus) ma być 12V po zaplonie - jesli tu bedzie wszystko OK to nie ma wyjscia tylko trzeba turbine na stół

Dla spokoju sumienia jeszcze próbe szczelności dolotu-ale tu raczej nic nie powinno wyjść

Ok jutro to zrobię, turbina po regeneracji, ma pół roku. Jeśli chodzi o szarpnięcia to właśnie powyżej 2 tys ich nie ma, są tylko koło 1600 do 1900

Opublikowano
zle sie troszke wysłowiłem, ale widać problem

Z regeneracją bywa różnie...

Tak wiem, jednak myślę że jest ok, 2 znajomych też regenerowało w tym samym miejscu i wszystko chodzi. Firma z Wrocławia ma dużo pozytywnych opinii. Jeśli jednak jutro nic nie wyjdzie z tego co mówiłeś to może faktycznie turbo.

Opublikowano
luknij czy geometria lopatek turbo sie zalącza

Pytanko odnośnie turbiny, kiedy otwieram auto nastawnik (ten kaptur) co steruję geometria, idzie na dół a potem do góry i słychać takie trzeszczenie, jakby chciał jeszcze iść do góry. Coś chyba nie gra z tą turbiną.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to masz winowajce problemu- sterownik zmiennej geometrii

luknij na yt jest tam filmik jak to wyregulowac, albo oddac na poprawke gwarancyjną

Opublikowano
to masz winowajce problemu- sterownik zmiennej geometrii

luknij na yt jest tam filmik jak to wyregulowac

Pytanie tylko czemu nie działa dobrze skoro wcześniej chodził ok? Sprawdzaliśmy turbinę nie ma luzów, czy jest możliwość że ten kapturek się jakoś poluzował? Czy winny jest sterownik? Koleś z firmy w której robiłem turbinę mówił że jak kilka dobrych lat robi te turbiny to może raz się zdarzyło że sterownik się uwalił, poza tym nie ma błędu tego sterownika na kompie. Nie wiem sam już.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten kapturek jest kontrowany nakrętką-moze byl zbyt słabo skontrowany a drgania tam są poważne...
Opublikowano
Ten kapturek jest kontrowany nakrętką-moze byl zbyt słabo skontrowany a drgania tam są poważne...

Turbo było na przeglądzie i jest ok. sprawdzenie szczelności, geometria chodzi dobrze, ponowne ustawienie nastawnika. Wczoraj podmieniłem jeszcze przed wyjęciem sondę lambda i elektrozawór od egr, sprawdzilismy też szczelność dolotu. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na to co to może być?

Najdziwniejsze jest to że rano na zimnym silniku wszystko śmiga super, po nagrzaniu auto zwalnia.

Opublikowano
kotin44 co myślisz o tym że jak odepnę przeplywke to auto wgl traci moc? Znajomy ma takie samo auto i po odpięciu śmiga normalnie, masz jakiś pomysł? Bo mi się już skończyły.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz jest pewność ze feler siedzi w aucie

Podaj mi dokładne dane auta miesiac i rok produkcji model i moc silnika

Wruce z pracy to coś wymyśle :D

Opublikowano
Teraz jest pewność ze feler siedzi w aucie

Podaj mi dokładne dane auta miesiac i rok produkcji model i moc silnika

Wruce z pracy to coś wymyśle :D

E91 styczeń 2006r 2.0d 163 km, VIN WBAVU31050KY11854

mechanik rozkłada ręce, mówi że może to ta przeplywka (po której odłączeniu auto nic nie jedzie) albo coś z elektryka jest, najgorsze jest to że w niedz ruszam w trasę i chyba nie uda się nic wymyślić. :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bądz dobrej myśli

przeplywka pokaze to , co łyknie turbo...

skoro łopaty dobrze stoją, a turbo nie pcha to luknij na jej naped...

za turbo masz katalizator, wymontuj jakis czujnik ( jest tam jakis z boku zamontowany) i garnij sie bez niego...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.