Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Po przejrzeniu całego otomoto w poszukiwaniu jakiegoś nietuzinkowego auta dla kobiety postanowiłem bliżej przyjrzeć się BMW Serii 2 w coupe. Niestety testów i opinii w internecie brakuje. Jedynie opisy na youtubie dotyczą M2. Niestety nie mam też nikogo znajomego, kto miałby Serię 2 w coupe. Znajomy ma m3 ale to wydaje mi się zupełnie inne auto biorąc pod uwagę moc i to, że zimom go nie widzę. Dlatego proszę Was o doradzenie mi czego konkretnie szukać.


Dotychczas moja żona jeździ oplem Astrą J GTC 140 KM z lpg. Oczywiście napęd na przód. Liczę średnie spalanie na 100 km - 8 l. gazu + 1 l. benzyny na rozruchy.


Auto ma być na zakupy, do pracy 10 km i ewentualnie cztery razy w miesiącu trasa 120 km. Czyli w zasadzie jazda wokół słupa. Dlatego też diesla raczej bym odrzucił. Nie ukrywam, że małe sprytne autko też mnie kusi, więc od czasu do czasu wyjechałbym nim na małą przejażdżkę wokół rynku.


1.Tu pojawia się pierwsze zasadnicze pytanie. Jak takie autko spisuje się zimą. Oczywiście mówię tutaj o napędzie na tył. Wiadomo, że ma kontrole trakcji i inne systemy wspomagające ale czy nadaje się do takiej typowej, zimowej jazdy miejskiej?


2.Czy ewentualnie szukać na siłę napędu x-drive? Wtedy już mamy 245 KM i oczywiście większe spalanie i większą cenę zakupu.


3.Co do samego spalania, czytałem, że podobno nawet te silniki 2.0 184 KM potrafią łyknąć średnio 12 litrów w cyklu mieszanym. Czy to jest prawda?


4.Czy macie jakieś zastrzeżenia do skrzyń biegów? Nie ukrywam, że automat od dawna chodzi mi po głowie.


5.Na co zwrócić uwagę oglądając ten model? Wiele tańszych egzemplarzy jest sprowadzanych ze stanów. Wiadomo, każda taka sztuka jest po jakiejś przygodzie. Przynajmniej jest je dużo łatwiej sprawdzić niż auta europejskie.


Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolego moderator na pewno zamknie wątek. To są podstawowe pytania mielone 60 razy co miesiąc. Wszystko na forum.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przepraszam bardzo, ale dlaczego mu w tak dziwny sposób mu odpowiadasz? Człowiek chce się czegoś dowiedzieć o "zwykłym" F22, a Ty grozisz mu usunięciem postu przez moderatora. Przeglądając ten dział może się wydawać, że wszyscy użytkownicy "dwójki" mają tylko M240 lub w najgorszym przypadku M235. Przecież na tym forum nie ma właściwie nic na temat "zwykłych dwójek", to nonsens. Ja zakupiłem F22 w wersji Sport 2019 2.0D i jestem zachwycony osiągami i ekonomiką tego auta. Wyposażenie też super, włączając w to Apple Play. Polecam wszystkim zainteresowanym. Koszt przeglądu po 15.000 km ok. 500,- zł razem z kosztami oleju i wgraniem najnowszego oprogramowania silnika. Tak więc sobie pozwalam na samowolkę obłąkanego pacjenta, który nie ma M240.
  • 1 rok później...
Opublikowano

WItam

Ogólnie polecam Ci BMW i3. Na prąd, tanio i mega fajne.

1. Zimą jeżdżąc jeszcze 123D 250KM jako jedyny nie wpadłem do rowu jadąc po szklance... Ogólnie wszystko zależy od tego jak jeździsz. Rozumiem, że napęd na tył jest Ci obcy. Ma swoje plusy i minusy. Łatwo zauważyć kiedy robi się ślisko i jak masz dużo mocy to jej nie wykorzystasz w miesiącach od października do marca (deszcz i ślisko).

2. Mam 220xD i spalanie na trasie 6.5l. Oczywiście jadąc do 140KM/h. Dla mnie napęd na 4 koła to jest piękna sprawa. Bardzo bezpiecznie i w końcu można wykorzystać moc silnika.

3. Mam 2.0D 190KM i pali 6-8l/100km. Miałem starszy silnik wcześniej i palił podobnie. 12l/100km to spali Ci jak będziesz deptał cały czas po mieście, a może i wtedy nawet nie...

4. Automat w BMW to mistrzostwo świata. Nigdy już bym manuala nie chciał.

5. Szukając bmw seria 2 coupe polecam nie brać ze stanów i nie brać silnika 220 i 228, ale to tylko moje zdanie.


Serio sugeruje BMW i3. Mega frajda z jazdy i idealny na miasto. Cena prądu to 7.5zł za 100KM. :)

Pozdrawiam

 

Dzień dobry.

Po przejrzeniu całego otomoto w poszukiwaniu jakiegoś nietuzinkowego auta dla kobiety postanowiłem bliżej przyjrzeć się BMW Serii 2 w coupe. Niestety testów i opinii w internecie brakuje. Jedynie opisy na youtubie dotyczą M2. Niestety nie mam też nikogo znajomego, kto miałby Serię 2 w coupe. Znajomy ma m3 ale to wydaje mi się zupełnie inne auto biorąc pod uwagę moc i to, że zimom go nie widzę. Dlatego proszę Was o doradzenie mi czego konkretnie szukać.


Dotychczas moja żona jeździ oplem Astrą J GTC 140 KM z lpg. Oczywiście napęd na przód. Liczę średnie spalanie na 100 km - 8 l. gazu + 1 l. benzyny na rozruchy.


Auto ma być na zakupy, do pracy 10 km i ewentualnie cztery razy w miesiącu trasa 120 km. Czyli w zasadzie jazda wokół słupa. Dlatego też diesla raczej bym odrzucił. Nie ukrywam, że małe sprytne autko też mnie kusi, więc od czasu do czasu wyjechałbym nim na małą przejażdżkę wokół rynku.


1.Tu pojawia się pierwsze zasadnicze pytanie. Jak takie autko spisuje się zimą. Oczywiście mówię tutaj o napędzie na tył. Wiadomo, że ma kontrole trakcji i inne systemy wspomagające ale czy nadaje się do takiej typowej, zimowej jazdy miejskiej?


2.Czy ewentualnie szukać na siłę napędu x-drive? Wtedy już mamy 245 KM i oczywiście większe spalanie i większą cenę zakupu.


3.Co do samego spalania, czytałem, że podobno nawet te silniki 2.0 184 KM potrafią łyknąć średnio 12 litrów w cyklu mieszanym. Czy to jest prawda?


4.Czy macie jakieś zastrzeżenia do skrzyń biegów? Nie ukrywam, że automat od dawna chodzi mi po głowie.


5.Na co zwrócić uwagę oglądając ten model? Wiele tańszych egzemplarzy jest sprowadzanych ze stanów. Wiadomo, każda taka sztuka jest po jakiejś przygodzie. Przynajmniej jest je dużo łatwiej sprawdzić niż auta europejskie.


Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Opublikowano


Serio sugeruje BMW i3. Mega frajda z jazdy i idealny na miasto. Cena prądu to 7.5zł za 100KM. :)

Pozdrawiam



Co fakt, to fakt. Do miasta nie ma lepszego auta.

pozdrowienia

Primator
Opublikowano
WItam

Ogólnie polecam Ci BMW i3. Na prąd, tanio i mega fajne.

1. Zimą jeżdżąc jeszcze 123D 250KM jako jedyny nie wpadłem do rowu jadąc po szklance... Ogólnie wszystko zależy od tego jak jeździsz. Rozumiem, że napęd na tył jest Ci obcy. Ma swoje plusy i minusy. Łatwo zauważyć kiedy robi się ślisko i jak masz dużo mocy to jej nie wykorzystasz w miesiącach od października do marca (deszcz i ślisko).

2. Mam 220xD i spalanie na trasie 6.5l. Oczywiście jadąc do 140KM/h. Dla mnie napęd na 4 koła to jest piękna sprawa. Bardzo bezpiecznie i w końcu można wykorzystać moc silnika.

3. Mam 2.0D 190KM i pali 6-8l/100km. Miałem starszy silnik wcześniej i palił podobnie. 12l/100km to spali Ci jak będziesz deptał cały czas po mieście, a może i wtedy nawet nie...

4. Automat w BMW to mistrzostwo świata. Nigdy już bym manuala nie chciał.

5. Szukając bmw seria 2 coupe polecam nie brać ze stanów i nie brać silnika 220 i 228, ale to tylko moje zdanie.


Serio sugeruje BMW i3. Mega frajda z jazdy i idealny na miasto. Cena prądu to 7.5zł za 100KM. :)

Pozdrawiam


A dlaczego nie polecasz 220 albo 228?

Opublikowano
WItam

Ogólnie polecam Ci BMW i3. Na prąd, tanio i mega fajne.

1. Zimą jeżdżąc jeszcze 123D 250KM jako jedyny nie wpadłem do rowu jadąc po szklance... Ogólnie wszystko zależy od tego jak jeździsz. Rozumiem, że napęd na tył jest Ci obcy. Ma swoje plusy i minusy. Łatwo zauważyć kiedy robi się ślisko i jak masz dużo mocy to jej nie wykorzystasz w miesiącach od października do marca (deszcz i ślisko).

2. Mam 220xD i spalanie na trasie 6.5l. Oczywiście jadąc do 140KM/h. Dla mnie napęd na 4 koła to jest piękna sprawa. Bardzo bezpiecznie i w końcu można wykorzystać moc silnika.

3. Mam 2.0D 190KM i pali 6-8l/100km. Miałem starszy silnik wcześniej i palił podobnie. 12l/100km to spali Ci jak będziesz deptał cały czas po mieście, a może i wtedy nawet nie...

4. Automat w BMW to mistrzostwo świata. Nigdy już bym manuala nie chciał.

5. Szukając bmw seria 2 coupe polecam nie brać ze stanów i nie brać silnika 220 i 228, ale to tylko moje zdanie.


Serio sugeruje BMW i3. Mega frajda z jazdy i idealny na miasto. Cena prądu to 7.5zł za 100KM. :)

Pozdrawiam

 

A dlaczego nie polecasz 220 albo 228?

Opublikowano
WItam

Ogólnie polecam Ci BMW i3. Na prąd, tanio i mega fajne.

1. Zimą jeżdżąc jeszcze 123D 250KM jako jedyny nie wpadłem do rowu jadąc po szklance... Ogólnie wszystko zależy od tego jak jeździsz. Rozumiem, że napęd na tył jest Ci obcy. Ma swoje plusy i minusy. Łatwo zauważyć kiedy robi się ślisko i jak masz dużo mocy to jej nie wykorzystasz w miesiącach od października do marca (deszcz i ślisko).

2. Mam 220xD i spalanie na trasie 6.5l. Oczywiście jadąc do 140KM/h. Dla mnie napęd na 4 koła to jest piękna sprawa. Bardzo bezpiecznie i w końcu można wykorzystać moc silnika.

3. Mam 2.0D 190KM i pali 6-8l/100km. Miałem starszy silnik wcześniej i palił podobnie. 12l/100km to spali Ci jak będziesz deptał cały czas po mieście, a może i wtedy nawet nie...

4. Automat w BMW to mistrzostwo świata. Nigdy już bym manuala nie chciał.

5. Szukając bmw seria 2 coupe polecam nie brać ze stanów i nie brać silnika 220 i 228, ale to tylko moje zdanie.


Serio sugeruje BMW i3. Mega frajda z jazdy i idealny na miasto. Cena prądu to 7.5zł za 100KM. :)

Pozdrawiam

 

A dlaczego nie polecasz 220 albo 228?

 

Czytałem dużo, że to są awaryjne silniki. Mają problem z pompą oleju z tego co pamiętam. Dużo palą. Z jakiegoś powodu są to najtańsze egzemplarze... Ale to tylko opinie wyczytane w internecie oraz od znajomych.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem swego czasu 328ix i nic z silnikiem się nie działo. Faktycznie cześć silników N20 miało problem z pompą oleju ale to głównie z tego co wiem dotyczyło egzemplarzy gdzie olej wymieniano jak BMW wskazywało czyli co 30kk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.