Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam Bmw e61 530d 06r i przymierzam sie do wymiany końcówek drążków kierowniczych i wiem ze po tej operacji bede musiał udać sie na ustawienie zbieżnosci i tu pojawia sie pytanie (moje auto posiada system Active sterring) czy jak pojade do zwyklego warszatu gdzie robią zbieżnosc to mi to ogarną ? czy musze szukac jakiegoś specjalisty który sie zajmuje autami z takimi przekladniami? nie wiem czy trzeba pozniej robic jakas adapacje czy cos czy poprostu wystarczy zrobic najnormalniej w swiecie zbieżnosc jak w normalnym aucie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w normalnym aucie :wink:

Adaptacji nie będziesz musiał robić ale jeśli to kręcisz Kiera raz w lewo raz w prawo

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Trzeba deaktywować active steering. W serwisówce piszą że można za pomocą ISTA lub po prostu wyjąć bezpiecznik od AS. Ustawić kierownicę tak aby znacznik plastikowy przy wejściu kolumny do maglownicy pokrył się z tym na korpusie maglownicy. W tej pozycji blokujesz kierownicę w kabinie. Po wszystkim trzeba przeprowadzić kalibrację. Osobiście dodam że bez tej całej zabawy zawsze miałem problem z kalibracją po ustawianiu zbieżności i kierownica ciągle była minimalnie przestawiona.


Cytat z tekstu o AFS

Wheel Alignment

If the vehicle requires a wheel alignment, the initialization procedure must be started before

beginning the alignment. Using the DISplus/GT-1, complete the following steps:

• Access the test module for “Startup adjustment/AFS. When prompted, answer

“Yes” to the alignment question.

• Center steering rack and check alignment marks on the steering gear

• Install tool # 324150 and lock steering wheel

• Proceed with alignment

• After completing the last steps of the alignment (front toe adj), remove 324150.

• Proceed with the remaining portion of the test module.

This will set the total steering angle to 0 degrees by locking the superimposing gear (ring

gear). The AFS control module will de-energize the electromagnetic lock which will hold the

AFS actuator motor which will in turn hold the superimposing gear stationary. If alignment

is attempted without performing this procedure, the steering will be off-center by a considerable

amount. Special tool # 324150 is used to hold the steering wheel in the center position.

Failure to use the special tool will result in an off-center steering wheel.

 


Cytat z serwisówki.

• Vehicle with active steering: Remove active steering fuse to

deactivate active steering. See ECL Electrical Component

Locations

Opublikowano
Oczywiście nie neguję tego co jest w serwisówce, ale u siebie miałem robioną zbieżność po wymianie końcówek i nie musiałem robić kalibracji. Oczywiście kierownica blokowana do jazdy na wprost.
Opublikowano
Czyli muszę wyłączyć Active sterring, zrobić zbieżność normalnie, następnie włączyć AS i zrobić kalibrację? A co do kalibracji to polega ona na ustawieniu kierownicy w komputerze na 0 czy coś jeszcze?
Opublikowano
Robiłem nie raz procedura taka sama jak przy zwyklym maglu nigdy nie było problemu .przynajmej ja nie mialem
Opublikowano

większych bzdur nie widziałem w życiu aby wyjmować bezpiecznik przy ustawieniu zbieżności z AFS :)

AFS ma niewiele wspólnego ze zbieżnością. Normalnie ustawiasz zbieżność a AFS kontroluje tylko przekładnie planetarną nad maglownicą a nie wychylenie na końcówkach drążków..

poza tym AFS kalibruje się sam.. tak auto jest zaprogramowane fabrycznie, no chyba że masz zgnitą wiązkę i jakieś alpejskie kombinacje przy tym, to możesz mieć problemy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepsze wyjście to uruchomić procedurę kalibracji AFS w ISTA.

Jeden z pierwszych punktów procedury to pytanie czy konieczne jest ustawianie geometrii. Jeśli potwierdzimy, to program pokaże nam odczyt z czujnika na maglu. Ustawiamy na 0*, następnie robimy geometrię, a na koniec kończymy procedurę kalibracji AFS zgodnie z procedurą w ISTA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.