Skocz do zawartości

Bmw 520 Zgasło i zapalić już nie chce.


Piotrek Radom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam kolejny problem z bmw 520d 184km.

Wracalem do domu i wszystko bylo ok, cicho sobie jechala, przyspieszala normalnie, wszystko jak zawsze.

Zwolniłem, wjechałem w brame i samochod dostał jakiś dużych drgań. Trzepało tak że szklanki wody by nie utrzymał. Ale dałem troche gazu zeby przejechać przez podwórko i dojechał pod dom spokojnie. Jak się zatrzymałem znowu mocno trzepało to go zgasiłem. No i już nie odpalił.

Ma ktoś pomysł od czego zacząć szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd jest wykrywany, gdy różnica między ciśnieniem spalin przed filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego a ciśnieniem otoczenia jest większa niż wartość graniczna.

Wartość graniczna: 60 mbar

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Gdy silnik jest zatrzymany, monitorowanie odbywa się przez pewien okres testowy podczas wybiegu jednostki sterującej i po upływie okresu oczekiwania.

Okres oczekiwania: od 4,7 s do 6,7 s (w zależności od wersji).

Okres testowy: 2 s

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 50 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki

2. Sprawdź rury węża czujnika pod kątem uszkodzeń i prawidłowego poprowadzenia.

Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:

wymienić czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jeżeli czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych został wymieniony, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ emisji spalin.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.....


Do czujnika idzie jeden wąż gumowy ,czy dwa. ..?

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F10N/Europe/520d-N47N/2013/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
C881073

 


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F11/Europe/520d-N47N/L-N/nov2010/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/


Numer części, czujnik różnicy ciśnień...

13 62 7 805 758


Zwróć uwagę na cześć nr 6. Może wymień je profilaktycznie. Jeden z kolegów na forum kupił wąż gumowy sprzedawany na metry. Cena metra ok 14,- złotych. W salonie jeden wąż kosztuje ,jak dobrze pamiętam ,ok 160,-. Musisz tylko dobrać odpowiednią średnicę wewnętrzną. Wynosiła ona 7 lub 8 milimetrów.

Przed ich montażem, sprawdź / wyczyść metalowe rurki, które idą w kierunku czujnika. Mogą być przytkane / okopcone w środku.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A dochodzi do niego jeden wężyk☺️


No to dziwne , na rysunku ewidentnie widać ,że jest to czujnik na dwa węże....

Sprawdziłem ten czujnik jeszcze w instrukcji elekycznej , do 08/2011 ten element miał jedną nogę

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/X1mIKWW

Po 09/2011 dwie nogi.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/K2LjCeLz

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYcHiI9p



Żeby nie było ,że chodzi o część nr. 7. Czujnik ciśnienia spalin...???

Możej będzie lepiej , jak wypowie się ktoś bardziej doświadczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymienilem ten czujnik różnicy ciśnień i nic. Kręci, ale nawet nie ma ochoty złapać


Powiem ci ,że jest to dziwne, aby z takiego powodu auto nie mogło odpalić? Może jeszcze raz odczytaj błędy.


Zobacz ten filmik. Jest on a temat Mercedesa ale działanie jest podobne.

Diagnoza jest podana w 33'40".



Jeśli czujnik ciśnienia wstecznego spalin zawiedzie, należy spodziewać się następującego zachowania:


- Wpis błędu w jednostce sterującej silnika

- Recyrkulacja spalin jest dezaktywowana

- Regeneracja filtra cząstek stałych jest wyłączona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

245400

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Zmierzone ciśnienie spalin porównywane jest z wartością dopuszczalną w celu monitorowania filtra cząstek stałych silnika Diesla. Usunięty filtr lub znaczne uszkodzenie jest wykrywane, jeśli przeciwciśnienie wydechu jest poniżej tego limitu.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie przebiega w sposób ciągły w odstępach 100 ms, pod warunkiem spełnienia następujących warunków:

- Regeneracja nie zachodzi.

- Objętościowy przepływ spalin jest większy niż następująca wartość: między 280 m ^ 3 / h a 350 m ^ 3 / h (w zależności od wersji).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 2000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź, czy można usunąć filtr cząstek stałych (rura wydechowa układu wydechowego pokryta sadzą).

2. Filtr cząstek stałych jest uszkodzony, jeśli wydostaje się on z filtra cząstek stałych, a rura wydechowa jest pokryta sadzą.

3. Jeżeli wylot spalin filtra cząstek stałych i rury wydechowej nie jest pokryty sadzą, ale kod błędu jest nadal rejestrowany: Wąż odłączony od czujnika ciśnienia spalin lub czujnika ciśnienia spalin uszkodzony (kod usterki dotyczący czujnika ciśnienia spalin zalogowany).

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jeśli czujnik ciśnienia spalin jest uszkodzony, zapisane są usterki czujnika ciśnienia spalin.

W przypadku wymiany filtra cząstek stałych silnika Diesla należy wykonać następującą funkcję serwisową: Filtr cząstek stałych silnika Diesla: wymiana rejestru.

© 2020 - BMWFaultCodes



CD9451

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Jednostki sterujące wymieniają informacje za pośrednictwem magistrali.

„Błąd interfejsu” (nieprawidłowy sygnał) jest zapisywany, gdy pilnie wymagane sygnały są odbierane tylko w postaci wartości zastępczej lub jako „nieprawidłowy sygnał”.

Błąd jest rejestrowany, gdy jednostka sterująca partnera (= interfejs) przesyła wartość zastępczą lub wartość oznaczoną jako niepoprawną zamiast wymaganych informacji. W takim przypadku kod błędu powinien być również zapisany w odpowiedniej partnerskiej jednostce sterującej.


Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Napięcie zasilania od 9 do 16 woltów.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF stosuje się zgodnie z układem elektrycznym pojazdu.


Stan czasu uszkodzenia

Kod błędu jest wprowadzany po uruchomieniu centrali po maksymalnie 10 sekundach.

Plan serwisowy

Przepracuj wszystkie zapisane usterki partnerskiej jednostki sterującej zgodnie z planem testów.

Zwłaszcza usterki, które wpływają na bliskość partnerskiej jednostki sterującej (np. Podłączony system czujników).

Tego rodzaju usterki są następstwami wynikowymi.

Jeśli w planie testów nie ma dalszych modułów testowych, nie są wymagane żadne dalsze środki naprawcze.

Wpływ na awarię



Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Błąd nie występuje w jednostce sterującej, która rejestruje błąd interfejsu. Z tego powodu jednostki sterującej nie wolno wymieniać.

© 2020 - BMWFaultCodes



288F00

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Diagnoza monitoruje ograniczenia funkcjonalne, zmniejszając lub wyłączając odbiorniki energii.

Błąd jest wykrywany, gdy odbiorniki elektryczne zostaną zmniejszone lub wyłączone.

Możliwa przyczyna błędu:

słaby bilans ładowania z powodu zachowania podczas jazdy lub częstego korzystania z odbiorników energii.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Napięcie zasilania między 9 V a 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, gdy jest stosowany dłużej niż 5 minut.

Plan serwisowy

Sprawdź, czy występują awarie magistrali LIN, i najpierw je rozwiąż, ponieważ może to być następcza awaria. Przeczytaj historię ostatnich redukcji za pomocą następującego modułu testowego (ABL): Redukcja odbiorników energii. (Ostrzeżenie: Komponenty mogą być postrzegane jako wadliwe, nawet jeśli aktywna jest tylko funkcja redukcji konsumenta.) Zapytaj kierowcę o ich zachowanie podczas jazdy (jazda na krótkich dystansach, włączono wielu odbiorców elektrycznych). Sprawdź akumulator i w razie potrzeby przeprowadź następujący test moduł: Diagnostyka energii.

Wpływ na awarię

Zmniejszenie lub wyłączenie poszczególnych odbiorników elektrycznych dla funkcji komfortu (ogrzewanie siedzenia, ogrzewanie kierownicy, ogrzewanie lusterek, ogrzewanie spryskiwaczy, podgrzewane tylne okno, dmuchawa).


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe


© 2020 - BMWFaultCodes



29EB00

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie klapy obejścia, chłodnica EGR

Temperatura za chłodnicą EGR jest zapisywana w określonych momentach.

Z zapisanych wartości temperatur tworzone są dwa gradienty temperatury.

Klapa obejściowa chłodnicy EGR jest uruchamiana podczas tworzenia gradientów temperatury. Zmiana temperatury musi być możliwa do zidentyfikowania, jeśli klapa obejścia jest OK. Natomiast zmiany temperatury są ledwo zauważalne przy wadliwej klapie obejściowej.

Błąd jest rejestrowany, gdy bezwzględna różnica między limitami temperatury spadnie poniżej wartości granicznej.

Wartość graniczna: 3 K.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms, gdy spełnione są następujące warunki:

- Gradient wartości zadanej momentu obrotowego jest mniejszy niż wartość graniczna przez pewien okres czasu.

. Prędkość obrotowa silnika mieści się między dolną a górną granicą.

- Modelowana szybkość recyrkulacji spalin przekracza określony limit przez określony czas.

- Silnik znajduje się w trybie jałowym.

- Kontrola recyrkulacji spalin jest aktywna.

- Pojazd nieruchomy.

- Silnik nie znajduje się w trybie regeneracji.

. Temperatura płynu chłodzącego mieści się między dolną a górną granicą.

- Temperatura za chłodnicą recyrkulacji spalin jest niższa niż wartość dopuszczalna.

Moment obrotowy okresu: 1000 ms

Wartość graniczna momentu obrotowego: 4 Nm / s

Dolny limit prędkości: od 500 obr / min do 590 obr / min (w zależności od wersji).

Górna granica prędkości: 940 obr / min

Dolna granica temperatury płynu chłodzącego: 84,96 ° C

Górna granica temperatury płynu chłodzącego: 99,96 ° C

Limit temperatury chłodnicy recyrkulacji spalin: od 0,3 K / s do 0,4 K / s (w zależności od wersji).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

-

Plan serwisowy

1. Sprawdź wpisy kodów błędów czujnika temperatury spalin za chłodnicą EGR.

2. Sprawdź, czy czujnik temperatury spalin za chłodnicą recyrkulacji spalin nie jest zatkany (powoduje powolną reakcję na zmiany temperatury). Wyczyść w razie potrzeby.

3. Odczytaj temperaturę spalin za chłodnicą EGR, gdy silnik jest zimny (silnik zatrzymany), a następnie uruchom silnik i sprawdź, czy wzrost temperatury jest prawdopodobny.

4. Sprawdź zasilanie podciśnienia zaworu przełączającego klapy obejściowej chłodnicy EGR.

5. Wykonaj kontrolę działania klapy obejścia chłodnicy EGR. Sprawdź, czy podczas aktywacji próżnia jest włączona w jednostce próżniowej.

Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:

Wymienić chłodnicę recyrkulacji spalin (sprężyna powrotna przepustnicy klapy obejściowej może być uszkodzona).

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymienilem ten czujnik różnicy ciśnień i nic. Kręci, ale nawet nie ma ochoty złapać

Kolega pytał ale nie odpowiadziałeś.....auto kreci ale nie odpala czy nie ma żadnej reakcji rozrusznika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem raz to samo ze swoją F11 525xd, Jechałem, zaczął zamulać i zgasł. Potem jeszcze dwa razy zapalił i ile bym nie kręcił to nic.

Zdjąłem osłonę silnika i następnie osłonkę plastikową z siłownika EGR i próbowałem nim ruszyć. Dodam że miałem ten sam błąd w Btool. Zawór ani drgnął, zaciął się. Pomógł doraźnie śrubokręt , odblokowałem i odpalił, ale praca z przydławieniami. Potem rozbieranie i czyszczenie EGR w garażu, smarowanie i bez błędów od 4000km. A ten wężyk od ciśnienia spalin jest tylko 1 szt, a patent na podmianę na zwykły wężyk za 8 zł tutaj też akurat ja zaproponowałem, nie chwaląc się. Średnica wewn, 7,3mm, a 7mm pasuje idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kurde... Nic nie dają wymiany tych czujek. Pojawil sie błąd że jest zbyt niskie ciśnienie paliwa w listwie

 

Moje auto też stoi od 3 dni z błędem niskiego ciśnienia na listwie i nie odpala :), nie wiem co jest grane, dojechałem do domu, zagasiłem auto i już nie odpaliło, paliwo do wtrysków dochodzi bo porozbierałem sobie wszystko, jak dam napięcie na krótko do pompy w baku to też pompuje i przepycha paliwo.

Może pompa CR padła bez ostrzeżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.