Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Chciałbym zapytać czy jest jakiś sposób na sprawdzenie poprawności działania odmy w N47? Wiem ze jest zespolona z pokrywa zaworów i widać jedynie taką pokrywkę na zatrzaski, które pewnie łatwo się łamią :?

Mam wrażenie że czasami ubywa oleju, a niedawno zmieniałem w e60 odme która była winowajca znikająca oleju.

Sprawdziłem turbo, jest jakieś 3-4tys km po regeneracji, brak śladów oleju w niej i w wężach. Wycieków nie widać ogólnie z silnika.

Dolałam dzisiaj 0.5l oleju a na bagnecie wgl stan się nie zmienił albo bardzo delikatnie, dziwi mnie to bardzo. Tak się zastanawiałem czy ten olej przez odme nie spływa do miski czy jak :roll:

Opublikowano
Nic nie jest zespolone ,odkrecasz obudowę filtra ,4 śruby odmy i po robocie ,wymień filtr sprwadz membranę i tyle

O jakim filtrze mówisz? Oleju?

W M47 jeśli wymienna tak jak w M57 w której robiłem, na 4 śruby ale w N47 z tego co wiem jest w pokrywie zaworów.

Ostatnio zmieniłem tylko tą rurkę łącząca pokrywę zaworów z wężem powietrza do turbo wyglądająca jak peszel.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Lepiej późno niż wcale


w N47 membrana odmy jest wymienna, może wyglądać na dobrą, ale nie będzie spełniać swojej funkcji.

Powód to twardniejąca guma.


Zasada działania jest prosta, podczas przyśpieszania, wytwarza się podciśnienie w dolocie powietrza do turbo dzięki czemu membrana jest zasysana mimo sprężynki i przymyka kanał odpowietrzający silnik, aby zapobiec wysysaniu oleju z silnika,


Stara membrana jest twarda + do tego sprężynka przez co nie ma wystarczającego podciśnienia aby zassać membranę i stąd większe ilości oleju w dolocie.


Przykład z życia, Samochód ciężarowy Scania, zasada działania odpowietrzania skrzyni korbowej taka sama jak w bmw, pęknięta membrana przez co silnik wysysał 20L. oleju na 1000km


Koszt nie duży i myślę że co trzecią wymianę oleju można wymienić.



Zestaw VAICO do kupienia za około 130zł.


2320fd697d94.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma do tego numeru. BMW uważa że trzeba wymienić komoletną pokrywę, a sama odma jest nie wymienna.
  • Zasłużeni forumowicze
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Aż sam jestem ciekawy jak to u mnie się ma. Wymienię u siebie profilaktycznie, jak wymieniałem kolektor, w rurze dolotu było trochę oleju. Znalazłem filmik na yt jak to gościu wymienia.


Opublikowano

U mnie wymiana tej odmy nic nie dała :| Olej dalej się sączy wężami do intercoolera i wycieka koło przepustnicy.

Chyba czeka mnie wymiana turbiny...

Opublikowano
Mam do sprzedania nową odmę V20-1797 (okazało się, że u mnie w n47 jest zupełnie inna). Gdyby ktoś był zainteresowany to proszę o kontakt na priv.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Zielko a jaka jest do N47 bo według tego numeru co podałeś pasuję do N47 a właśnie miałem taką samą kupować

 

I też ją kupiłem, pod kątem n47, ale jak ostrożnie zdjąłem u siebie starą i porównałem, to mimo szczerych chęci wymiany okazało się, że nowa jest inna - na szczęście nie uszkodziłem starej przy demontażu, zobaczyłem, że wygląda ok i włożyłem starą. Jaka jest do tego silnika? Nie wiem, zaufałem aukcji okazało się, że coś nie zagrało ;)

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja w intercarsie wziąłem z firmy febi i była klapa. Dosyć że dekiel za duży to membranka kompletnie się nie układała tak jak powinna. Jutro jadę wymienić na Vaico zobaczymy jak będzie.
Opublikowano
Chyba coś numery pomieszałeś, do n47 jest jeszcze zamiennik firmy METZGER o nr OEM 2385053 :cool2: Febiego nie widzę :roll:
Opublikowano
Było tak jak piszesz. Ale w tym przypadku mylił się sklep w którym to zamawiałem :mad2: . Podawałem im numer części,kod silnika,numer VIN. Dwa razy przychodziła nie ta część. Zamówiłem w necie Vaico V20-3341 i po sprawie.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witajcie, u mnie jest taki problem ze po odkreceniu korka wlewu oleju trochę dmucha czy to normalne? Oleju nic nie ubywa tylko rurka od odmy jest lekko przypocona, mechanik mówi że silnik ma przedmuchy, że może pierścienie lub odma, mówi żeby cała pokrywę wymienić a nie uśmiecha mi się zapłacić 1500 za nowa pokrywę jak jest sprawna bez pęknięć, a nie chce mi się wierzyć że to pierścienie gdyż samochód ma 190 tysięcy potwierdzonego przebiegu, nic się nie dzieje, nie Kopci, ładnie zapala, ma moc co myślicie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmien mechanika. Zamknij maske i nie szukaj problemow.
Opublikowano
Zmien mechanika. Zamknij maske i nie szukaj problemow.

 


Tu wrzuciłem filmik, u mnie dużo mniej dmucha, mechanik przyłożył rękę i mówi że są przedmuchy, jakie byłyby objawy gdyby to były pierścienie?? Dodam że na zimnym silniku czuć dmuchanie ale nie ma żadnego dymku na ciepłym dymek jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.