Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Auto rzuciło palenie . silnik m47n2 Pompa wstępna paliwa podaje prawie 6 barów. Na listwie brak paliwa pokazuje niby 5-6 bary raz było 13. Próba przelewowa robiona , ale paliwo nie dochodzi. Co mogę sprawdzić zgłasza defekt monitorowanie ciśnienia na szynie paliwowej zbyt niskie. Czujnik ciśnienia na listwie zmienia wartości, wiec zakładam że jest ok. Jak mogę sprawdzić regulator na szynie paliwowej. Jest również zawór w pompie cr za co on odpowiada? Auto na plaka również nie chce zaskoczyć podawałem w kolektor ssący przez przepustnice. Czy może broić czujnik wałka rozrządu? Nie zgłasza defektu? Mogę go jakoś zmierzyć? Dziekuje za info i proszę o pomoc
Opublikowano
Spróbuj zakodować ews, możliwe ze sie rozkodował. Wtedy przestaje palić nagle i nie idzie nawet na plaku
Opublikowano
To kolega diagnozuje bez podłączenia pod komputer ? Gdy EWS sie rozkoduje mamy blad o braku synchronizacji

 

Nie rozumiem pytania. Wiem że zgłasza błąd, zasugerowałem to bo mógł nie dopatrzyć, skoro go nie ma to ok.

Opublikowano
Sprawdź czujnik listwy wtryskowej ten od podszybia, jego odpięcie lub uszkodzenie powoduje, że silnik nie odpali, niestety trzeba zdjąć kelektor ssący. Odpięcie czujnika listwy tego z przodu powoduje, że silnik odpali, tylko twardo pracuje.
Opublikowano
hm to jest czujnika ciśnienia paliwa jak go odepnę to pokazuje w parametrach 400 barów. Jak go kręciłem też nie odpala. ok podłożę jak dostanę aczkolwiek myślę ze jest ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli podałeś zastępcze paliwo,a auto nie odpaliło ,to po co brniesz w ten układ???

Wrzuć filmik z próby odpalenia

Opublikowano
A co sugerujesz ?. Kręci normalnie. Ja podłączam auto cdiemf a tam parametru synchronizacji nie ma. jaby czujnik wałka leżał nie dawał sygnałów to nie odpali ? nie poda sygnału na pompę itd Inpa czy dis ma parametr synchronizacji? czy ktoś może spróbować czy odpięcie czujnika wałka auto odpali czy nie? Czujniki trochę kosztują a żeby kupować na podmianę to słabo.
Opublikowano

To że odpinasz czujnik i pokazuje 400 bar nie znaczy ,że w listwie jest paliwo.jest to parametr zastępczy,który powoduje,że odpalimy silnik ,gdy jest zepsuty czujnik.Musisz fizycznie sprawdzić,czy paliwo jest w listwie,np przez poluzowanie przewodów od wtrysków.

Pamiętaj ,że może być tam wysokie ciśnienie,więc zachowaj ostrożność.

Opublikowano
witam . paliwo jest ale jest słabe ciśnienie paliwa, Zakładam że czujnik jest ok. Dla mnie auto kręci normalnie. Zaczyna mi brakować pomysłu . Jutro zdejme kolektor dobiorę się do zaworu w pompie cr wyjmę go i zakręcę motorem zobaczę czy coś będzie pluć paliwem.
Opublikowano
Za niskie ciśnienie na szynie, a wtryski ok? Wystarczy aby któryś był niedomknięty i na szynie nie będzie ciśnienia. Jak kręcisz rozrusznikiem jaki masz odczyt wartości ciśnienia na szynie? W większości układów jest tak, że na szynie musi być osignięte minimalne ciśnienie a wtedy sterownik dopiero zaczyna sterować wtryskiwacze. Do momentu uzyskania ciśnienia nie dostają napięcia a więc nie podają paliwa. W dużych aytach robimy tak, że zaślepiamy kolejno po 1 wtryskiwaczu i patrzymy co się dzieje. Z reguły nie często się trafia aby więcej niż 1 szt na raz była otwarta.
Opublikowano
Mam pytanie czy zawór na pompie jest otwarty i wtedy ciśnienie idzie przez pompę CR na listwę z niskiego cisnienia. Jak zawór się zamknie to ciśnienie powinno rosnąć? Dobrze myślę czy nie kumam zasady CR?
Opublikowano
Masz w zasobniku (rampie ,listwie) jeszcze zawór regulacji ciśnienia,jeśli będzie cały czas otwarty to nie zbudujesz ciśnienia w zasobniku,bo ciśnienie wraca do zbiornika paliwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doszło do góra 13 barów. Robiłem próbę PRZELEWOWĄ. Na żadnym wtrysku nic się nie pokazało.

A co się miało pokazać jak nie ma ciśnienia?..

Dobrze myślę czy nie kumam zasady CR?

No coś koło tego,ale może nie tak do końca...Zapytaj google ,bo szkoda tu pisać doktoraty jak jest w necie multum informacji na ten temat

Opublikowano
Mam pytanie czy zawór na pompie jest otwarty i wtedy ciśnienie idzie przez pompę CR na listwę z niskiego cisnienia. Jak zawór się zamknie to ciśnienie powinno rosnąć? Dobrze myślę czy nie kumam zasady CR?

 

Tych zaworów są 3 rodzaje.Zawór "zwykły" , odwrotnego działania,oraz zawór jeszcze dodatkowo wstępnie regulujący.

Zawór "zwykły" po odpięciu wtyczki jest otwarty (paliwo przepływa)

Zawór "odwrotny" po odpięciu wtyczki jest zamknięty (paliwo nie przepływa)

Nie wiem jak jest w Twoim silniku.

Sprawdzić można to ,ale gdy silnik pracuje na jałowym przez odpięcie wtyczki,jeśli silnik nie zgaśnie to jest to zawór "zwykły",jeśli zgaśnie to jest to zawór odwrotnego działania.

Wiem,że na nie palącym silniku nie sprawdzisz,ale może ktoś pomoże i sprawdzi .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak usłysze że silnik kręsi tak jak powinien , to podam Ci kolego wartości kontrolne zaworów ale na chwile obecną to strata czasu
Opublikowano
Badanie przelewów na wtryskach nic nie da. Wtryskiwacz uszkadzony może mieć owszem przelew, ale nie o to tutaj chodzi. Problemem może być nie zamknięta dysza wtryskiwacza. Wtedy masz taką sytuację jak opisujesz. Ciśnienia na szynie nie uzyskasz, gdyż masz brzydko mówiąc dziurę w układzie poprzez cały czas otwarty wtryskiwacz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zrozum mnie zle ale zrób coś dla własnej wiedzy i przeczytaj choć jeden artykuł o zasadzie działania wtysków CR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.