Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Chciałabym Was prosić o pomoc/radę.

Jakie powinny być wskazania czujnika ciśnienia wstecznego dpf na wyłączonym siliniku I tak samo na włączonyn na biegu jałowym??

Bo mi B Tool pokazuje wartości ujemne.

Czy to jest normalne? Tak ma być?

Wy też macie takie wskazania?

Opublikowano

Hej, też próbuje rozgryźć ten problem,

Jakbyś mógł sprawdzić wartości rano na zimnym silniku, gdy jest chłodno i np. po południu też na zimnym silniku.


Ja u siebie zauważyłem że rano, gdy jest chłodno to pokazuje ujemne wartości, nawet po odpaleniu, a już po południu około 16:00 gdy jest cieplej to na zapłonie waha się między 0hpa a 3hpa, po odpaleniu mam 8hpa.


Teraz próbuje rozwiązać zagadkę dlaczego temperatura zewnętrzna wpływa na wyświetlanie różnych wartości ciśnień.


Gdyby ktoś pytał, test robiłem przez tydzień ładnej pogody, gdy temperatura rano była w okolicach 5*C, a po południu około 15-18*C

Opublikowano

Rano na zimnym na zapłonie i na biegu jałowym waha się miedzy -15 a -17hPa, po południu czy to na zapłonie czy na jałowym już jest mniej ale tez na minusie (-7hPa).

Generalnie jak silnik sie nagrzeje to czasem wartości są tylko na plus (np 5hPa lub więcej) a czasem na minus wahające sie od 0hPa do -2,-3hPa, a czasem pomiar skacze sobie z minus na plus. Tak więc ciśnienie skacze sobie na różne wartości.

Opublikowano
Witam. Pacjent E92 320d 184km.


Problem z ciśnieniem wstecznym. Po włączeniu aplikacji B-Toll wartość ciśnienia jest na „-’’ , na zapłonie to samo, po uruchomieniu samochodu to samo (wczoraj np. było -13 hPa , przed wczoraj -7hPa). Podczas jazdy z każdym kilometrem wartość rośnie na „+’’. Na rozgrzanym silniku czy to na wolnych obrotach czy podczas jazdy potrafi pokazywać wartości tylko na „+’’ a czasem pomiar skacze z wartości dodatnich na ujemne (np. z 5hPa na -2hPa) albo tyko ujemne oscylujące koło 0hPa (np. -1hPa bądź -2hPa). Generalnie rzecz biorąc ciśnienie wsteczne skacze na prze różne wartości.


Panowie w czym problem ?? Czy to już czujnik ciśnienia skończył swój żywot czy może też być jakaś inna przyczyna??


Dodam, że DPF ma aktualnie 41g popiołu i ok. 15g sadzy i dystans od ostatniego wypalania ok. 230 km. Wypalanie średnio co 250-280km głownie jazda po mieście.

Błędów brak.


Poniżej dodaje screeny testu pomiaru ciśnienia wstecznego z przed kilkunastu dni:

9d6eb9af5279beb5med.jpg

45a6112953818ac7med.jpg

 

Ja również borykam się z tym samym problemem i mam podobnie jak Wy :(

Opublikowano

Madzia19738 Ja zmieniłem czujnik na nowy FEBI- cena 97zł,

Na starym miałem wartości -52hpa, próbowałem go czyścić, ale pomagało na około 20km i problem wracał.

Opublikowano

Rolek, czyli wymiana czujnika pomogła i już nie masz wartości ujemnych? I pomiary już nie skaczą na różne wartości tylko są stabilne i dodatnie?

Czy masz nadal tylko tak jak napisałeś we wcześniejszym komentarzu?

Opublikowano

Madzia19738 Na nowym czujniku o poranku gdy jest chłodno też mam ujemne wartości ale na poziomie -8hpa -10hpa, na starym miałem -52hpa.


Tak się też zastanawiam czy aplikacja dobrze pokazuje, bo autor aplikacji pisał że w LCi niektóre wartości są nie do końca wiarygodne, choćby nawet temperatura oleju, czy wartości przepływomierza.

Opublikowano

Rozumiem, ja jednak nie mam aż tak dużych wartości ujemnych więc już nie wiem co robić :(

A miałeś może jakieś błędy związane z tym czujnikiem??

Co ile km wypala Wam się dpf i przy jakiej wartości sadzy?

Opublikowano

Ja mam już przejechane 310km po mieście, sadzy 7.8g co według mnie jest podejrzane.

Jutro jadę na trasę to wymuszę wypalanie, bo nie wiem czy jest zapchany, czy po prostu mam dziurę w DPF-ie i dlatego ciśnienie jest takie małe.

Opublikowano
Madzia19738 Ja zmieniłem czujnik na nowy FEBI- cena 97zł,

Na starym miałem wartości -52hpa, próbowałem go czyścić, ale pomagało na około 20km i problem wracał.

 

A miałeś jakieś błędy związane z tym czujnikiem?

Opublikowano

Madzia19738 Nie miałem błędu, tylko zastanawia mnie dlaczego na chwilę pomagało czyszczenie czujnika.


Myślałem że mam może luźne piny we wtyczce, ale próbowałem ruszać wtyczką i patrzyłem na wartości, lecz nie widziałem żadnych zmian.


Pytałem autora aplikacji co to może być to powiedział że jak nie ma błędu, a wartości są ujemne to problem będzie gdzieś głębiej w samochodzie.


A jakie masz wartości na odpiętym czujniku??? Bo Ja miałem -355hpa, a innym razem -425hpa i teraz nie wiem czy jest problem gdzieś w kablach, czy na te wartości ma też wpływ np. przepływka/czujnik doładowania/EGR.

Opublikowano

Witam, zwróćcie uwagę na przybywanie sadzy i na dystans od regeneracji, oraz na ciśnienie wsteczne, bo zastanawiam się gdzie szukać przyczyny. Na odcinku 1km przybyło 3g sadzy, trasa po równym terenie.

a7ac37d07cd8.png 4c0823a39a58.png 472ebeb16e17.png 312690794a60.png 2ada285bd21d.png baefe07f410d.png e048611f44ed.png 7f79f80daaf7.png 7780fb2270d2.png 19b40f18e228.png 143d85c01d9b.png b425c454ac48.png 26c85f28370b.png 1198ff8830be.png 962786567fc3.png eeef25968a4e.png 6134ab48a964.png e9c3796a09de.png 01e219213214.png eef986728a04.png 841a05b725fa.png e54d9b399cbf.png 789316c813bd.png 1516796cd310.png 9843318b85e2.png 8ebeb022adc4.png 00882bbd89a9.png 1bb5973efd33.png 791b9c2c68d8.png b78fd6fb1b1e.png 1e8924fecb31.png a67062f0c542.png 8ba4ce97221c.png 31f086fc30ee.png ee6824891830.png 9824a7ed0376.png 88b9ff6227fa.png 992d3842a052.png bb0fe9ee94f8.png dc20b3118ca0.png 20287c248621.png 46912e4dd876.png

Opublikowano
Madzia19738 Nie miałem błędu, tylko zastanawia mnie dlaczego na chwilę pomagało czyszczenie czujnika.


Myślałem że mam może luźne piny we wtyczce, ale próbowałem ruszać wtyczką i patrzyłem na wartości, lecz nie widziałem żadnych zmian.


Pytałem autora aplikacji co to może być to powiedział że jak nie ma błędu, a wartości są ujemne to problem będzie gdzieś głębiej w samochodzie.


A jakie masz wartości na odpiętym czujniku??? Bo Ja miałem -355hpa, a innym razem -425hpa i teraz nie wiem czy jest problem gdzieś w kablach, czy na te wartości ma też wpływ np. przepływka/czujnik doładowania/EGR.

Nie robiłam takiego testu.

 

A wężyk do czujnika cały nie zagięty gdzieś?

Wężyk wygląda w porządku.

Opublikowano

aaben Przeczytałem twój temat od początku do końca i wyciągnąłem pewne wnioski


-DPF się zapadł i nie stawia oporu,- co mogłoby u mnie tłumaczyć czarną końcówką i zbyt małym ciśnieniem, lecz co jakiś czas chwilowym, dużym ciśnieniem.

(Ostatnio zmieniałem łącznik elastyczny i fachowcy stwierdzili że DPF dobrze wygląda)- lecz nie mam przekonania do ich weryfikacji.


-duży offset dawany na czujnik przez sterownik (mało prawdopodobne)- Czy offset powodowałby że na samym zapłonie jest ujemne ciśnienie??


Z drugiej strony stwierdziłeś że: Co do zasady, wartość nie powinna być poniżej 0 hPa, ale czasem zdarza się -1.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łącznik elastyczny jest za DPF, przy jego wymianie widać katalizator a nie DPF - chyba że cała pucha była wymieniana.
3A0jS9b.png
Opublikowano

aaben Również przeczytałem temat który podrzuciłeś.


Z tego co tam piszesz, wartości ciśnienia wstecznego nie powinny być niższe niz 0hPa, a u mnie jest brak błędów a czujnik pokazuje jednak wartości ujemne.

Więc o co w tym wszystkim chodzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak pisze BMW w serwisówkach.


Można zrobić test oraz ew. kalibrację czujnika poprzez ISTA.

3A0jS9b.png
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Nie. Jesli czujnik byłby uszkodzony ECU wywali blad. Minusowe cisnienia biora sie z offsetu, ktory korygowany jest kilka sekund po wylaczeniu silnika. Offset probuje ustawic sie tak, aby wartosc cisnienia wstecznego przy wylaczonym silniku byla zblizona zeru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.