Skocz do zawartości

F34 335d xDrive bez koloru :)


GR

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Swoją drogą mam niesmak, że MB może sprzedawać OE akumulatory w normalnej cenie, a BMW życzy sobie ponad 2 razy więcej niż afermarketowy zamiennik (Baner kosztuje coś około 920zł).


Po wymianie zniknęły mi wszystkie jakieś bzdurne błędy związane z napięciem.

Zniknął mi też ten, który podejrzewałem za komunikat "Funkcjonowanie podwozia ograniczone". Niestety komunikat nadal się pojawia, nie generuje żadnego błędu, znika sam po zgaszeniu auta i za jakiś czas się znów pojawia (wcześniej nie znikał bezpośrednio po restarcie auta). No nic, w czwartek na warsztat.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu


Oby rozwiązał problem z błędem Funkcjonowanie podwozia ograniczone…

Rozwiązał. Przez chwilę po wymianie jeszcze się pokazywał błąd, ale po skasowaniu błędów w warsztacie przy okazji serwisu już się nie pojawił.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu

Z kronikarskiego obowiązku :wink:

Akcja serwisowa 0011640600 (wymiana chłodnicy EGR z zaworem) wykonana w Bawaria Janki. Ciekawe na jak długo :roll: poprzednia akcja była w lutym 2021.


0DA2700A-D6EF-49F8-9D5A-572584F99FB3.md.jpg


5CD725F8-5954-4883-A186-59308304BE4E.md.jpg


A660F0AC-B077-407B-9E61-ED94078BB7CB.md.jpg

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 miesiące temu...
Wow, fajna furka! :cool2: Jeśli mam być szczery za Gran Turismo nie przepadałem, ale Twoje auto na prawdę robi robotę ;) Dodatkowo czarne dodatki fajnie kontrastują z białym kolorem :cool2: Świetnie wygląda, zrobiona z smakiem :D No i pod maską też konkretna motorownia :mrgreen: Tylko z tym EGRem ekscesy :/

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Dzięki ;) Dla mnie też nadal nie jest to oczywista bryła auta, ale SUVy są dla mnie jeszcze przerostem ;)

EGR jak to w denzlu, na szczęście robią to za darmo.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

Przednie klocki zaczęły piszczeć jak głupie, nie wytrzymałbym do końca ich żywotu, więc wymiana.

Po rozkminkach w forumowych tematach o najlepszych klockach jakie można tylko mieć ;) przyszła weryfikacja portfela i Hawk z ceną 1100zł odpadł ;)


Skusiłem się na Powerstop. Ceramiczne, ale z karbonem, więc producent deklaruje, że jak najbardziej pasują do nacinanych\nawiercanych tarcz, a że poprzednie klocki masakrycznie pyliły, to stwierdziłem, że sprawdzam.

U nas nie ma na stanie, zamówienie z USA dotarło w parę dni. Cena więcej niż zadowalająca - 78$ z wysyłką.

W zestawie są nowe sprężynki i smar, więc ich zakup też należy odliczyć.

 

CE63DD51-157C-434B-9768-4537F1D27E70.jpeg

 

ED5BD0C1-C2B9-467D-901D-9CACA41F4981.jpeg

 

Sama wymiana, to prościzna, nie ma o czym pisać, no chyba, że jedynie pochwałę za konstrukcję zacisku M Sport. Nie trzeba być mechanikiem, żeby się tego nie bać.


Stare klocki. Nie wiem ile przejechały, aktualny przebieg auta to 136120 km, komputer przewidywał wymianę za 5000 km. Czujnik zużycia oczywiście nie ruszony, przełożony do nowych klocków.

 

58BF3109-3DA0-4B83-91F2-0D1744108C66.jpeg

 

2816C78A-45FD-4C29-A9FF-82E613B33393.jpeg

 

845CC4CA-0D74-4001-B746-3DF8BCB34611.jpeg

 

Poglądowo w starciu z nowymi

 

DEE4A446-521E-4FEA-BC97-3F9A0DA3A4CB.jpeg

 

AF521E51-F839-44C5-8B2F-BA714264F39A.jpeg

 

Przy okazji pytanie - czemu służą te skrzydełka\łopatki na klockach?

Popadam trochę w paranoję ze stukami w przednim zawieszeniu (jest tego trochę na forum :mrgreen: ) i powiem tak... w starych klockach te łopatki były już obluzowane (nie wszystkie). I po pierwszej przejażdżce serio słyszę mniej stuków... znów zaczynam podejrzewać, że amortyzatory nie są tu niczemu winne... :roll: :mrgreen: :roll:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Efekt placebo nowej części minął :mrgreen: stuki nadal takie same, ale serio zaczynam mieć wątpliwości czy to amortyzatory :mrgreen:


22 maja jestem umówiony na serwis olejowy, więc będą mieć dużo czasu, żeby jeszcze raz popatrzeć czy nie ma czegoś luźnego pod autem, jak nie to czas się pożegnać z kilkoma tys.PLN i wymienić amory - oby nie po to, żeby okazało się, że to jednak przekładnia :mrgreen: :duh:


PS. czemu służą te skrzydełka\łopatki na klockach?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Czyli wychodzi na to, że po to, żeby się ludzie pytali :mrgreen:


Tym razem nie zapomniałem o filtrze kabinowym, ale wrzucę Wam zdjęcie, bo sam się zaskoczyłem - topole pylą aż miło w tym roku :shock:


53A95960-1747-42A2-A8F7-B38BE6E14E3D.jpeg


4D48BBDE-AE76-4D26-805A-3967D38A219B.jpeg


Ciekawostka - filtr Boscha ma dodatkową warstwę filtrowania po przeciwnej stronie przepływu powietrza niż Mann.


1B0F5FCF-AD53-4DCC-963E-27ACEC72C3C3.jpeg

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu

Kronika filmowa. 

Serwis olejowy, filtry i dałem tylne klocki do wymiany. Miałem robić sam, ale garaż zagracony i żadnej frajdy by z tego nie było, a na dworze ręce zamarzają 😉 Przy okazji może zerkną czy źle założyłem przednie klocki, bo przy obecnych temperaturach pierwsze hamowanie piszczy. Werdykt przy zostawianiu auta - zaczynałbym się do tego przyzwyczajać 😄 ale zobaczymy, może coś poprawią 😉 

 

IMG_3233.thumb.png.b8c60b3e01c66eeb35d719dd626d1b92.png

Edytowane przez GR

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu

Chyba czas myśleć nad zmianą auta, bo już tylko serwisy olejowe wpisuję 😄

Dziś auto u mechanika, wymieni też olej w skrzynce xdrive i jeden przegub kulowy w lewym tyle, bo zimą mi skrzypiał czasami.

Minus taki, że E46 dokręcę dziś prawie 1/3 rocznego przebiegu 😆 bo musiałem pojechać do pracy...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Tak z ciekawości zapytam - ile płacicie za robociznę albo ile sobie liczycie (są tu mechanicy\właściciele warsztatów) za wymianę oleju w silniku? wymianę oleju w skrzynce rozdzielczej napędu? ile byłoby za wymianę przegubu kulowego tył (ten łączący zwrotnicę z wahaczem poprzecznym)?

Pytam, bo u mnie znacząco więcej niż pół roku temu. Chcę wiedzieć czy to norma, czy tylko u mnie. A mam żal trochę po ostatniej wymianie klocków 😉 bo trochę drogo, a nawet nic nie wspomnieli, że odboje i osłony amortyzatorów są do wymiany, co raczej musieli widzieć, no chyba, że nie 😉 

ech... narzekam, bo wczoraj dostałem czymś spod kół pędzącego uprzywilejowanego i mam szybę czołową do wymiany, chyba 😑 bo ten pąjączek trochę duży...

 

image.thumb.jpeg.4a2a6fa7a0b14b042a092b33d0d9e309.jpeg

Edytowane przez GR

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

OK, pocieszyłeś mnie 😉 chyba trzeba zacząć się przyzwyczajać.
Na wymianę oleju w skrzyni umawiam się po wakacjach, akurat będzie ~80tys. od poprzedniej wymiany.

Na środę jestem umówiony z szybą - zobaczymy czy naprawa, czy wymiana.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej najlepiej samemu wymienić na spokojnie, niech pościeka tak z godzinę, później przelać trochę nowym niech resztki wypłyną. Robię tak od wielu lat, az mi się pod ścianą w garażu uzbierało z 20 kanistrów ze zużytym 😄

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Niby tak, ale nie wszystko też chce mi się samemu robić\jest czas na to.

Chciałem po prostu wiedzieć czy to tak dookoła poszło w górę, czy tylko u mnie 😉 

Naprawili szybę, jest bardzo dobrze. Miejsce uszkodzenia mało ciekawe, ale nie pękło dalej przy naprawie.

 

20240717_143425974_iOS.jpg

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

No to się pośmiałem, że tylko serwisy olejowe 😉 w drodze powrotnej z Włoch auto trochę zmuliło. BTool pokazał błąd 2C3200, czyli 168tys. km nawinięte i zapraszamy do nauki obsługi nowoczesnych diesli. Myślałem, że jak latam szybko autostradami, to tak wcześnie kolektor nie siądzie... 

W następny poniedziałek auto na warsztat, ściągną kolektor i zobaczymy czy tylko nastawnik (co sugeruje błąd), czy klapy też i wtedy decyzja - regenerujemy albo zamiennik Febi, bo z ceną OE trochę przesadzają... prawie 6 tysięcy. 
 

Ale co by nie mówić, tym autem zrobienie w sumie 4 tys. km to sama przyjemność 😉 gdyby nie to, że samochody mnie wyprzedzały, to nawet bym „nie wiedział”, że mam coś na haku 😉 serio, w tym roku wyjątkowo gładko się jechało, może nowe opony w przyczepie, a może to już ten właściwy level pakowania przyczepy 😉 

IMG_6251.thumb.png.9ffe7d5f0c45cfe709aea5e1161f9eda.png

IMG_6252.thumb.png.329bad3af763d2b2ef9ad9761af18984.png

IMG_6253.thumb.png.1f1ba2d99adf2d8bd03711c3937236b3.png

IMG_6254.thumb.png.8030cdb8d020c105278297ac76daaf42.png

IMG_6255.thumb.png.fe0106d20480dfd820a0c85ae4dc16b2.png

IMG_6256.thumb.png.cfdfc680eeb8faeff5aee85ba18a593b.png

IMG_6258.thumb.png.2796ab1671f289b208c469e8621426d4.png

 

Edytowane przez GR

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu

Wieści z placu boju - kolektor poszedł do regenerowania. Nieźle był zawalony, ale nie uszkodzony w ogóle. Dwie klapki w palcach wykazywały delikatny luz - widać to i nadmiar nagaru wystarczy, żeby komputer uważał, że dźwignia nastawnika się poddała.

Regenerowany w https://pt-pro.pl/ - @Kuj0n dzięki za podpowiedź 💪

Przy okazji nowa pokrywa głowicy cylindrów, bo był wyciek spod uszczelki i odmy. Mam nadzieję, że na tym się skończy 😉 

  • Lubię to 1

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Auto odebrane, co blisko 400 koni, to nie 100 😉 a nawet nie 230 w E46 😉 

Kolektor obejrzany, uznany za porządną robotę, doszły jeszcze nowe podkładki pod wtryski i jakaś uszczelka przy EGR.

Fajnie móc znów nią śmigać 😉 

IMG_6750.thumb.png.4e285a5d97fbf56430baa4d633e69512.png

IMG_6756.thumb.png.69c000b64770607642f6cca658b2c1a7.png

IMG_6753.thumb.png.1dd82525fe13670bbe100205b7b420e7.png

IMG_6752.thumb.png.6e73069c75c729f15d53d5a54bc8e6e3.png

 

Edytowane przez GR

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.