Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Parę dni temu auto zgasło mi dojeżdżając do świateł (trasa około 60-70km, zjechałem z autostrady i minąłem jedne światła, na drugich auto się zatrzymało). Z początku myślałem że zadziałał start-stop, ale był wtedy wyłączony. Od razu spróbowałem odpalić ponownie, ale pokręcił do około 400 obr/min i zgasł; drugi raz to samo. Odpuściłem i zepchałem auto na pobocze - tam podpiąłem komputer (akurat miałem przy sobie) i w sumie były dwa nowe błędy z EGR, które wystąpiły 10 km wcześniej. Usunąłem błędy, odczekałem chwilę i znowu spróbowałem odpalić samochód - pokręcił jak wcześniej ale załapał i wrócił na prawidłowe obroty. Samochód chodzi równo, nie szarpie, jednak pod domem zajrzałem pod maskę i mam wrażenie że wydaje więcej dziwnych dźwięków..

Błędy EGR, które wystąpiły:

- 2A0E - zawór recyrkulacji spalin, kontrola położenia odchylenia sterowania

- 2A0F - zawór recyrkulacji spalin, adaptacja


Później w domu na wyłączonym silniku wykonałem test w INPA zaworu EGR:

- dla zamkniętego EGR powinno być napięcie 0.5V, a było 0.8V

- dla otwartego EGR powinno być 4.5V i tyle też było


Zakładam więc, że EGR się nie domyka i wymaga czyszczenia - ale czy to może powodować unieruchomienie pojazdu?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Dzień dobry,


mam dokładnie ten sam przypadek, te same oba błędy, i zachowanie. E87 N43 116i.

Czy możesz napisać co było przyczyną, i czy naprawiłeś auto?


Pozdrawiam

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.