Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

jest to mój pierwszy post na tym koncie (poprzednie się przedawniły lub zostały usunięte)

Jestem po regeneracji skrzyni biegów GM. AUto z 2003 roku 193 konie.

Po regeneracji (wymiana konwertera, kosza biegów do przodu, sterownika) mam kilka niepokojących mnie objawów.

1. jadąc czy to na M czy D 90km/h aby trzymał bieg 5 zapięty bardzo lekko muszę wciskać gaz i przyspiesza na tym biegu. W innym przypadku albo zrzuca na 4 albo wchodzi w tryb pomiędzy i rosną obroty np do 2500/min i obroty stoją a prędkość rośnie- czy to norma? przy innych predkościach i biegach teżjest podobnie. Obroty rosną np 3tyś/min a potem bez zmiany obrotów rośnie prędkość.

2. pojawiły się drgania budy przy predkościach powyżej 120km/h do 150km/h. Drgania nie zmieniają się podczas przyspieszania ani hamowania ani prędkości.

Ktoś może pomóc? czy oddawać znowu do poprawek automat czy to może wina zimowych kół- to akurat niedługo sprawdzę przy zmianie na lato.

pozdro i dzięki

Opublikowano

Jeśli np. Ci powie, że wlewał olej na ciepłej skrzyni to na bank masz go za mało w układzie. Stąd mogą być opisane przez Ciebie problemy.


Oczywiście jakiego oleju użył, niech butelki czy dokument zakupu oleju pokaże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu rodzaj oleju jest mega istotny. Poziom oczywiście też, sprawdza się przy 40-50 stopniach skrzyni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skąd takie info? Cytat tis dla 530d:

Uwaga!

Poziom oleju sprawdzaj tylko przy temperaturze oleju przekładniowego 30 ° C ... 55 ° C.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto ponownie u mechanika. Twierdzi,że do wymiany pozostał (podmiany) stator przy konwerterze.

Aczkolwiek przy sprawdzaniu wyszło, że auto ma wyłączone ESP- lub usunięte z komputera. Czy to może być powodem ( te wył ESP) tego, że przy trybie Manual jadac na 5 zapiętej ok 90-100km.h po dodaniu dynamiczniej gazu obroty silnika wzrastają, jakby zrzucił bieg niżej?

Opublikowano
Mam tak samo w mojej e38 a wiem ze poprzedni wlasciciel wymienial konwerter 3 lata temu i od tamtego czasu jest ciagle tak samo wiec chujowa naprawa :)
Opublikowano
A te drgania to sprawdz czy felga jest dobrze osadzona na piascie i czy bie potrzebujesz pierscieni centrujacych ewentualnie dobrze przetrzep kola i same opony :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

cześć

kolejny raz auto odebrane od "mechanika", ciągnę naprawy gwarancyjne.

Z tego co mówił to został wymieniony jeszcze stator przez, który rzekomo sterownik otrzymywał za duże ciśnienie. Biegi wchodzą lekko płynnie, ale nie zawsze, zdarza się na zimnym, że 2ka przy redukcji lekko stuknie- po rozgrzaniu nieregularnie się zachowuje (stuknie, nie stuknie). 5tka z 4 biegu wejdzie czasem sama, najczęściej po odjęciu całego gazu- też czasem lekko stuknie. Przy agresywnej "sportowej" jeździe żadnych szarpnięć.

Mechanik twierdzi, że grzebał coś przy programie sterownika skrzyni biegów.

Umawiam się na dalszą poprawkę.

Wina sterownika i jego osprzętu? zaworki itp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie szarpanie skrzyni spowodowane było nieszczelnościami w instalacji z podciśnieniem. Odkryłem to przez przypadek i nigdy bym nie znalazł logiki w takiej zależności. Czasem biegi wchodziły gładko, czasem jakby młotkiem, było przeciąganie na trójce, szarpnięcia przy zrzucaniu biegów na wytracanej prędkości, czasem po odpuszczeniu gazu utrzymywały się wysokie obroty, generalnie objawy zamęczonej skrzyni. Przy agresywnej jeździe również objawy mniejsze jak u Ciebie. Po wymianie wężyków na silikonowe, autem jedzie się prawie jak z bezstopniową skrzynią biegów. Oprócz tego były stuki na drobnych nierównościach pochodzące od nieusztywnionych poduszek silnika (brak podciśnienia).
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Kontynuując wątek dalej.

Biegi wchodzą gładko, D i R też, po wymianie sterownika wszystko.

Ale teraz dwie zagwozdki. 1. Czy jadąc na biegu np. 4 lub 5 przy danej prędkości powinien mieć np. 1.700 obrotów ale dodając gazu obroty wzrastając jakby ślizgało się sprzęgło i auto przyspiesza- czy to normalna rzecz? Inpa pokazuje aktualny bieg taki jaki wrzucony,a mimo to obroty wyższe.

2. czy przy trybie manualnym jadąc na 4 lub 5 przy średnim i mocniejszym dodaniu gazu powinien bieg się zredukować?/ ślizgać?

Czy to normlane działanie konwertera? Może ktoś napisać co ma automat tego typu?

dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lockup zapina na piątce przy około 80-90 km/h i wtedy jest na sztywno. W pozostałych przypadkach napęd jest przenoszony przez hydrol więc przyspieszenie będzie reagować z opóźnieniem na obroty silnika. Przynajmniej u mnie jest podobnie jak opisujesz i nie widzę w tym nic niepokojącego. Gorzej jak przy stałej prędkości obroty będą się kiwać góra dół to wtedy masz zdoopiony konwerter.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, mam pytanie co mogłoby się stać ze skrzynia automatyczna od BMW e39 530d po odpaleniu podjeżdża kilka metrów i staje, po chwili nie chce ani do przodu ani do tylu już jechać ale jeżeli odczeka się trochę czasu i znowu ją odpali to znowu podjedzie z kilka metrów i stop. Jeżeli to skrzynia rozwalona to czy ktoś ma warsztat zaufany do regeneracji tej skrzyni.

Dziękuje z Góry

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Poczytaj opinie warsztatów w okolicy na google. tam dużo użytkowników się wypowiada i można coś wywnioskować. A dwa, nikt nie powie co to. Trzeba rozebrać i zobaczyć. Przy rozebraniu skrzyni może wyjść jeszcze coś więc naprawa gruba. Teraz zastanawiał bym się nad zamianą na manual szczerze mówiąc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.