Skocz do zawartości

[N47 525d] Częste wypalanie DPF - czujnik ciśnienia spalin?


jakubhab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tak dla potomnych napiszę - szybko wzrastała mi ilość sadzy w DPFie. Miałem też ujemne wartości czujnika spalin. Wymieniłem na czujnik Hella (nowy). Trochę się poprawiło bo już nie pokazywało ujemnego ciśnienia. Potem znowu trochę zaczęło pokazywać na minusie. Generalnie po przejechaniu około 300-350 km (głównie poza miastem, w mieście jakieś 30-40km) już miałem około 40-50g sadzy i start procedury wypalania. Samo wypalanie na końcu przebiegało dość ospale - nigdy nie wypaliło do zera, z reguły do 4-5 gram. Zacząłem już szukać pralni do DPFu...


W ostatni weekend wymieniłem olej bo miałem już 16 tys km przejechane. Kupiłem zestaw Penrite Enviro+ 5W40 + płukanka do silnika Penrite. Zalałem nowy olej, na dzień dobry wypalanie filtra się włączyło bo już 40g sadzy było. I teraz małe zdziwienie:

- wypalanie przebiega zauważalnie sprawniej (co prawda nie wypaliło mi do zera ale poszło bez zadyszki, zatrzymywania się do 4 gram),

- obecnie po przejechaniu 450 km (z czego już około 50km w mieście) mam 14 g sadzy i przyrasta ona powoli, bez skoków gdzie poprzednio od jazdy w mieście drastycznie skakała w górę),

- brak ciśnienia wstecznego na czujniku spalin.

Nie wiem, nie znam się, nie mam pojęcia o co chodzi. :?:

Poprzednio zalany był Millers z odpowiednimi normami BMW LL...

Pzdr.

 

Witam.

A ON lejesz na jednej stacji????

Coś dodatkowo lejesz do ON...????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sama jazda po mieście odcinki 3-5 km wypalanie mam co ok 270-300 km. Wypalanie następuje przy 32-33 gramach sadzy. Natomiast jazda po autostradach wypalanie po 750-800 km. Przy tych samych wartościach sadzy. W mieście sądzą potrafi szybko przyrównać przy gwałtownych przyspieszeniach po czym przy spokojnej jeździe sadza mi spada. Wartości różnicy ciśnienia przy małej ilości sadzy na wolnych obrotach mam czasem minusowe wskazanie ale wydaje mi się że zależy to od ciśnienia atmosferycznego i wilgotności powietrza. Aha czujnik mam z dwoma kruccami. Bmw i tak wypala filtr max co 1000 km niezależnie od ilości sadzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A ON lejesz na jednej stacji????

Coś dodatkowo lejesz do ON...????

Cześć.

Z reguły tankuję na 3-4 stacjach, na których zawsze tankowałem.

W kwestii dodatków do paliwa to ostatnio kiedy mi tak skakały wskazania nie zalewałem nic. Wcześniej miałem buteleczkę Oilem Hybrogen Road. Wczoraj kupiłem nową butlę i będę dolewał. Ten środek ponoć też wspomaga pracę DPFu - zobaczę czy będzie to miało jakiś wpływ.

Obecnie DPF wypalił mi się po 600km, z czego około 100km zrobione w mieście. Tak więc poprawa dość znaczna bo wcześniej to było max 300-350km gdzie ostatnie 50km to było po wjechaniu do miasta i wtedy bardzo mocno wzrastał poziom sadzy.

Będę jeździł i obserwował jak się teraz będzie wypalał DPF. Aczkolwiek jeszcze chyba zakupię Archoila 9200 v2 i dodam do oleju silnikowego.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

AKTUALIZACJA.

Po roku działania czujnika Hella wczoraj zamontowałem nowy OEM BMW. Przy stanie sadzy 34g odpaliłem wypalanie dpf. Pierwsza różnica - sprawniej wypala DPF. Doszło do 3.3g i zakończyło wypalanie (na dystansie około 14 km na S8). Na początku ciśnienie wsteczne - 2. Po wyłączeniu silnika (wyszedłem w mieście do sklepu) - ciśnienie wsteczne: -1. Kawałek każdy po mieście i kolejne wyłączenie silnika i ciśnienie wsteczne już na plusie - w okolicy +5 (po zgaszeniu silnika po kilku / kilkunastu sekundach spada do ZERA.

Po przejechaniu 20km sadza z 3.3 g doszła bardzo powoli i stabilnie (bez skoków) do 3.6 g.

Będę obserwował dalej w BToolu. Dotychczas wypalanie idealnie co 300 km. Po wypaleniu do np 4g nagle potrafiło a dystansie 4-5 km dobić sądzę do 12-13 g.

Zobaczymy jak będzie teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AKTUALIZACJA.

Po roku działania czujnika Hella wczoraj zamontowałem nowy OEM BMW. Przy stanie sadzy 34g odpaliłem wypalanie dpf. Pierwsza różnica - sprawniej wypala DPF. Doszło do 3.3g i zakończyło wypalanie (na dystansie około 14 km na S8). Na początku ciśnienie wsteczne - 2. Po wyłączeniu silnika (wyszedłem w mieście do sklepu) i ponownym odpaleniu silnika oraz BToola - ciśnienie wsteczne: -1. Kawałek jazdy po mieście i kolejne wyłączenie silnika i ciśnienie wsteczne już na plusie - w okolicy +5 (po zgaszeniu silnika po kilku / kilkunastu sekundach spada do ZERA.

Po przejechaniu 20km sadza z 3.3 g doszła bardzo powoli i stabilnie (bez skoków) do 3.6 g.

Będę obserwował dalej w BToolu. Dotychczas wypalanie idealnie co 300 km. Po wypaleniu do np 4g nagle potrafiło a dystansie 4-5 km dobić sądzę do 12-13 g.

Zobaczymy jak będzie teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam silnik B47

Tez mi sie cyrki czasem pojawiaja ze wskazaniem sadzy,

Jadac jednostajnym tempem czasem zdarza sie, ze wskazanie sadzy skacze.

Np. wskazuje 24gr -za chwile 30,2gr, potem wraca do 23,8 i tak sie trzyma przez kilka km i znow skacze na ponad 30gr i spada - taka loteria.

Dzis samo wypalanie z 30gr-0gr zajelo mi 40km (kilka razy wartosc skoczyla na wyzsza i spadla) Zwykle idzie szybko i sprawnie.


Sam czujnik cisnienia wskazuje ok -1-0-1 (czyli niby ok), choc przylapalem go na wskazaniu 5hpa na cieplym. Nigdy na minusie nie wskazywal.

Dzis wywalilo blad wysokiego cisnienia na filtrze dpf. Podejrzewam, ze to moze byc sprawka czujnika cisnienia wstecznego (zmienne wartosci sadza skacze to i widzi cisnienie)


Druga sprawa wypala do np 7gr i wskakuje po chwili na 14gr np, ale nie zawsze bo dzis pierwszy raz wypalil mi sie do 0gr sadzy, ale potem wskazanie sadzy podskoczylo.


Czujnik, czy szukac innej przyczyny ? Mam auto od roku i taka sytuacja zaczyna sie czasem pojawiac od jakis 3 MC, wczesniej raczej sie rowno zapelnial i wypalal, choc samo przybywanie sadzy jest dosc szybkie (czeka mnie tez przegladniecie kolektora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja i jej wskazania to nie narzędzie laboratoryjne … skoro się wypala to po co szukać problemu ??

Tez prawda :cool2:

Niestety zostalem wciagniety w monitorowanie tego ustrojstwa (dpf), choc jak piszesz wypala sie i jest ok - pewnie lepiej byc nie swiadomym i cieszyc sie jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam czasami sprawdzam czy właśnie wypala czy nie.

Próbuje się nauczyć rozpoznawania bez aplikacji kiedy trwa wypalanie.

Sama aplikacja jest Ok ale moim zdaniem przekłamuje dane np. dotyczące temperatur oleju, chłodziwa itd

Pierwszy dpf miałem w e61 2004 r i od tego czasu nigdy nie miałem problemu. Teraz mam aplikacje i wiem dzięki temu kiedy wypala. Niedawno miałem możliwość wizualnie sprawdzić stan filtra. Wyglada jak nowy pomimo 139 tkm przebiegu od strony silnika był szary bez jakiejkolwiek widocznej sadzy a od strony wylotu jasny, prawie biały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.