Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak w temacie zastanawiam się nad wysokością każdej strony (koła 245x40x19). Dzisiaj auto stało w garażu (pewnie podłoga nie jest idealnie wypoziomowana) zmierzyłem sobie odległość środka błotnika do ziemi. Od strony kierowcy przód 70cm tył 67,5cm natomiast od strony pasażera przód 70,5cm a tył 68,5cm. Czy jest to normalne?? Rozumiem że różnica między wysokością z przodu wynika że tył jest lekko przechylony. Co mogę zrobić z tylnym zawieszeniem? Czy to może być kalibracja, może czujnik poziomowania?? poduchy? Dodam że tył nigdy mocniej nie opadł nawet jak samochód postoi 3 dni, ani też nie słychać z tyłu pracy kompresora po zatrzymaniu samochodu oraz żadnego syczenia. Jak u was wygląda wysokość??


Przejechałem kilka km pomiar zrobiłem w innym miejscu. Strona kierowcy: przód 70,2cm, tył 68,2cm. Strona pasażera: przód 71,3cm, tył 68,8cm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proponuję mierzyć od progu a nie błotnika.

Przecież błotnik może być bardziej wycięty.

Wysokość nivo możesz sobie ustawić.

Opublikowano (edytowane)

Mówisz że ćwiartka może być krzywo wspawana? :D

Sprawdziłem po nocy i wszystkie wartości spadły o 3 mm zarówno przód jak i tył (pewnie ze względu na obniżenie temperatury)

Zmierzyłem wysokości do progu:

Strona kierowcy przód 14.2 tył 15.5cm

Strona pasażera przód 15.7 tył 16.2cm

Kurczę a może poprzedni właściciel wymienił amortyzator lub sprężynę tylko z przodu jednej strony i dlatego taka różnica

Edytowane przez arturoand1
Opublikowano
Pojedz do salonu i zmierz w nowych autach - zapewniam ze roznice beda podobne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówisz że ciastka może być krzywo wspawana? :D

Sprawdziłem po nocy i wszystkie wartości spadły o 3 mm zarówno przód jak i tył (pewnie ze względu na obniżenie temperatury)

Zmierzyłem wysokości do progu:

Strona kierowcy przód 14.2 tył 15.5cm

Strona pasażera przód 15.7 tył 16.2cm

Kurczę a może poprzedni właściciel wymienił amortyzator lub sprężynę tylko z przodu jednej strony i dlatego taka różnica

Nie.

Mam na mysli ze jest inna wysokosc wyciecia nadkoli z przodu i z tylu.


A to ze stronami jest inaczej nivo ma pewna 'zwłokę'. W wiekszosci aut nie bylo idealnie rowno.

Opublikowano

Wg serwisu wysokość nie mierzy się do ziemi tylko do dolnego rantu felgi.

Jedź do jakiegoś ASO lub mądrego mechanika zajmującego się BMW i niech Ci porządnie ustawi auto. Tylne poduszki mają kolosalne znaczenie w ustawieniu całego auta. Jest do tego cała procedura...

Opublikowano
Ja osobiście ustawiam launchem z wersja 50.30 bo jest to tam idiotycznie proste. Wybierasz rozmiar felg (launch zakłada ze kierowca nie jest debile i ma fabryczne ogumienie), pokazuje jaka jest wartość fabryczna, następnie mierzysz od błotnika do dolnego rantu felgi i wpisujesz wynik. I tak po kolei każde koło. Idiotycznie proste i działa doskonale. Polecam. Natomiast jeśli chodzi o czujnik poziomowania na tylnej osi to wystarczy ułamek milimetra i zmieniają całkiem wysokość zawieszenia. Jeśli coś robiłeś ostatnio lub ktoś coś robił to w tą stronę bym szedł.
Opublikowano

A ja mam troche inne pytanie


O ile jest oryginalnie obnizone msport suspension zawieszenie w F10 w stosunku to standartowego?


Oraz czy jesli auto jest dobrze doposazone i ma zewnetrzny mpakiet i wewnetrzny to i tak nie jest to rownoznaczne jesli nie ma tej opcji

S704 M Sports suspension] po rozkodowaniu vinu a to by oznaczalo, ze jest tylko standartowe seryjne zawieszenie?


A jak sprawa wygladaa jesli wziac pod uwage do tryby pracy skrzyni i przelaczamy z Eco, comfort oraz sport? Zawieszenie tylko sie usztywnia ale nie ma opcji obnizenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam troche inne pytanie


O ile jest oryginalnie obnizone msport suspension zawieszenie w F10 w stosunku to standartowego?


Oraz czy jesli auto jest dobrze doposazone i ma zewnetrzny mpakiet i wewnetrzny to i tak nie jest to rownoznaczne jesli nie ma tej opcji

S704 M Sports suspension] po rozkodowaniu vinu a to by oznaczalo, ze jest tylko standartowe seryjne zawieszenie?


A jak sprawa wygladaa jesli wziac pod uwage do tryby pracy skrzyni i przelaczamy z Eco, comfort oraz sport? Zawieszenie tylko sie usztywnia ale nie ma opcji obnizenia?

Nie ma opcji obniżania.

A usztywnianie to musi być EDC.

Jesli chodzi o roznice wysokosci to trzy posty wyzej jest link do newtis gdzie jest to opisane. :mad2:

Opublikowano
A ja mam troche inne pytanie


O ile jest oryginalnie obnizone msport suspension zawieszenie w F10 w stosunku to standartowego?


Oraz czy jesli auto jest dobrze doposazone i ma zewnetrzny mpakiet i wewnetrzny to i tak nie jest to rownoznaczne jesli nie ma tej opcji

S704 M Sports suspension] po rozkodowaniu vinu a to by oznaczalo, ze jest tylko standartowe seryjne zawieszenie?


A jak sprawa wygladaa jesli wziac pod uwage do tryby pracy skrzyni i przelaczamy z Eco, comfort oraz sport? Zawieszenie tylko sie usztywnia ale nie ma opcji obnizenia?

Nie ma opcji obniżania.

A usztywnianie to musi być EDC.

Jesli chodzi o roznice wysokosci to trzy posty wyzej jest link do newtis gdzie jest to opisane. :mad2:

 

Ok dzieki za info... a jak rozpoznac ze jest EDC? jakiej opcji wyposazenia po rozkodaniu vinu trzeba szukac?

Czyli jesli EDC jest zamontowane w aucie umozliwia usztywnianie zawieszenia w zaleznosci od wyposazenia, natomiast m Sports suspension jest standartowo obnizone?

Czy przy S704 M Sports suspension wystepuja takze rozne twardosci przy roznych trybach pracy skrzyni i silnika?

W jaki dokladnie sposob jest regulowana twardosc amortyzatorow?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam troche inne pytanie


O ile jest oryginalnie obnizone msport suspension zawieszenie w F10 w stosunku to standartowego?


Oraz czy jesli auto jest dobrze doposazone i ma zewnetrzny mpakiet i wewnetrzny to i tak nie jest to rownoznaczne jesli nie ma tej opcji

S704 M Sports suspension] po rozkodowaniu vinu a to by oznaczalo, ze jest tylko standartowe seryjne zawieszenie?


A jak sprawa wygladaa jesli wziac pod uwage do tryby pracy skrzyni i przelaczamy z Eco, comfort oraz sport? Zawieszenie tylko sie usztywnia ale nie ma opcji obnizenia?

Nie ma opcji obniżania.

A usztywnianie to musi być EDC.

Jesli chodzi o roznice wysokosci to trzy posty wyzej jest link do newtis gdzie jest to opisane. :mad2:

 

Ok dzieki za info... a jak rozpoznac ze jest EDC? jakiej opcji wyposazenia po rozkodaniu vinu trzeba szukac?

Czyli jesli EDC jest zamontowane w aucie umozliwia usztywnianie zawieszenia w zaleznosci od wyposazenia, natomiast m Sports suspension jest standartowo obnizone?

Czy przy S704 M Sports suspension wystepuja takze rozne twardosci przy roznych trybach pracy skrzyni i silnika?

W jaki dokladnie sposob jest regulowana twardosc amortyzatorow?

Nie pamietam numeru, moze 233? 223? 232? Ale w opisie bedzie ze amortyzatory EDC, ew. Dynamic Drive - to bedzie EDC + aktywne stabilizatory.


Zawieszenie M to tylko obnizone i utwardzone.

Moga wystepowac rozne ale jak wyzej - musisz miec EDC.


Twardosc amorkow regulowana jest poprzez elektrozawory w amortyzatorze, ktore to otwieraja lub zamykaja kanaly olejowe co skutkuje zmiana charakterystyki pracy. Tak jak bys mial do dyspozycji amortyzatory z:

mala iloscia oleju

poprawna iloscia oleju

troche wieksza iloscia oleju.


Tak mniej wiecej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest S223A Dynamic Damping Control i samochód stoi wyżej niż z zawieszeniem M Sports suspension ale po przełączeniu na tryb Sport czuć że zawieszenie jest twardsze.
Opublikowano

Ok super dzieki za wytlumacznie. Ale mam jeszcze tutaj pytanie dla potwierdzenia czy dobrze to rozumie jak wyglada sprawa w przypadku F10.


Czyli na chlopski rozum zawieszenia w F10 mozna podzielic na 3 rodzaje:

- starndartowe (czyli standartowa wysokosc i standartowa miekkosc, przez co dla wielu moze sie okazac, ze jest pontonem? ale za to komfortowe), czyli po zmianie trybu jazdy na (comfort/sport/sport+/eco pro) ustawienia jezdne zmieniaja sie tylko w sterowniku silnika oraz skrzyni, natomiast zaden z trybow na prace zawieszenia nie ma zadnego wplywu - przy okazji usztywnia sie tez uklad kierowniczy dla lepszego prowadzenia w zakretach.

- EDC, czyli zawieszenie z regulowanymi elektrycznie amrotyzatorami i w zaleznosci o ustawionego trybu jazdy (comfort/sport/sport+/eco pro) wraz ze ze zmiana trybu pracy silnika i skrzyni zmieniaja sie tez nastawy pracy zawieszenia (jest tylko albo komfortowe albo lekko usztywniono, ale nie zmienia sie wysokosc przeswitu). To jest wersja bez sprezyn na tylniej osi?

- m sport suspension - jest to usportowione zawieszenie takie jak bylo w poprzednich modelach BMW ktore jest obnizone 2-3 cm w stosunku do standartowego. Sprezyny wystepuja z tylu natomiast amortyzatory nie maja sterowania elektrycznego. Czyli niezaleznie od wybranego trybu jazdy (comfort/sport/sport+/eco pro), zawieszenie zawsze jest jednakowo sztywne a jedynie wybrany tryb jazdy moze wplywac na usztywnienie ukladu kierowniczego? (oczwiscie trzeba wziac pod uwage jeszcze pakiet stabilizatorow ktore tez napewno sa grubsze niz w EDC - chociaz tutaj pewnosci nie mam- i w standardzie)


Czy wystepuje jeszcze jakis inny rodzaj zawieszenia?


Reasumujac chcialbym zapytac czy ktos moze potwierdzic, ze EDC jest nie wymienny na inny rodzaj zawieszenia, Natomiast mozna bez problemu przejsc ze standartowego na m sport suspension, gdyz te dwa zawieszenia nie maja nastawow sterowanych elektrycznie?

Chyba ze sa tez 2 rodzaje zawiesznia m sport suspension czyli dodatkowo z nastawami elektrycznymi i bez nastawow?


Mial ktos porownanie bezposrednie zawieszenia EDC w stosunku do m sport suspension. Chodzi mi o trzymanie w zakretach. Wiadomo msport suspension zawsze byl sztywniejszy w stosunku do standartowego, ale nie kazdemy ponton odpowiada :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Mial ktos porownanie bezposrednie zawieszenia EDC w stosunku do m sport suspension. Chodzi mi o trzymanie w zakretach. Wiadomo msport suspension zawsze byl sztywniejszy w stosunku do standartowego, ale nie kazdemy ponton odpowiada :)

 

Miałem wcześniej F10 z M sport suspension i od 1,5 roku mam F10 z zawieszeniem EDC, różnica jest duża, M sport jest bardzo twarda i z pewnością lepiej się trzyma w zakrętach, musiałem zamienić opony Run Flat na zwykłe bo było tak nie komfortowo, gdy kupiłem następną F10 z EDC byłem w szoku jak bardzo jest komfortowo pomimo że miała opony Run Flat, nawet po zmianie na tryb Sport brakuje jej sporo do zawieszenia M Sport. Największą wadą zawieszenia EDC to efekt wizualny, samochód stoi za wysoko i wygląda to słabo.

Opublikowano

Dzieki @guzior2 :) mysle ze sensownie to opisales i tak sie spodziewalem, ze taki bedzie werdykt :) celnie i trafnie oceniles plusy msportu vs EDC.

Ja jednak jestem zwolennikiem twardszego zawieszenia i powiedzmy ze poprzeczke poziomu twardosci mam lekko podniesiona powyzej standartu i jesli bym sie zdecydowal na F10 to ukierunkowany bylbym wlasnie w twardsze zawieszenie.


Poczekam jeszcze na czyjas opinie i interpretacje tego co napisalem wczesniej na temat rozroznienia zawieszenia i czy mozna te zawieszenia w ten sposob sklasyfikowac jak to zrobilem wczesniej. Niestety nie mam aktualnie technicznych mozliwosci sprawdzenia zawieszen pod wzgledem rozwiazan konstrukcyjnych bo bym sobie sprawdzil i mysle ze wiele moich pytan znalazloby odpowiedzi :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok super dzieki za wytlumacznie. Ale mam jeszcze tutaj pytanie dla potwierdzenia czy dobrze to rozumie jak wyglada sprawa w przypadku F10.


Czyli na chlopski rozum zawieszenia w F10 mozna podzielic na 3 rodzaje:

- starndartowe (czyli standartowa wysokosc i standartowa miekkosc, przez co dla wielu moze sie okazac, ze jest pontonem? ale za to komfortowe), czyli po zmianie trybu jazdy na (comfort/sport/sport+/eco pro) ustawienia jezdne zmieniaja sie tylko w sterowniku silnika oraz skrzyni, natomiast zaden z trybow na prace zawieszenia nie ma zadnego wplywu - przy okazji usztywnia sie tez uklad kierowniczy dla lepszego prowadzenia w zakretach.

- EDC, czyli zawieszenie z regulowanymi elektrycznie amrotyzatorami i w zaleznosci o ustawionego trybu jazdy (comfort/sport/sport+/eco pro) wraz ze ze zmiana trybu pracy silnika i skrzyni zmieniaja sie tez nastawy pracy zawieszenia (jest tylko albo komfortowe albo lekko usztywniono, ale nie zmienia sie wysokosc przeswitu). To jest wersja bez sprezyn na tylniej osi?

- m sport suspension - jest to usportowione zawieszenie takie jak bylo w poprzednich modelach BMW ktore jest obnizone 2-3 cm w stosunku do standartowego. Sprezyny wystepuja z tylu natomiast amortyzatory nie maja sterowania elektrycznego. Czyli niezaleznie od wybranego trybu jazdy (comfort/sport/sport+/eco pro), zawieszenie zawsze jest jednakowo sztywne a jedynie wybrany tryb jazdy moze wplywac na usztywnienie ukladu kierowniczego? (oczwiscie trzeba wziac pod uwage jeszcze pakiet stabilizatorow ktore tez napewno sa grubsze niz w EDC - chociaz tutaj pewnosci nie mam- i w standardzie)


Czy wystepuje jeszcze jakis inny rodzaj zawieszenia?


Reasumujac chcialbym zapytac czy ktos moze potwierdzic, ze EDC jest nie wymienny na inny rodzaj zawieszenia, Natomiast mozna bez problemu przejsc ze standartowego na m sport suspension, gdyz te dwa zawieszenia nie maja nastawow sterowanych elektrycznie?

Chyba ze sa tez 2 rodzaje zawiesznia m sport suspension czyli dodatkowo z nastawami elektrycznymi i bez nastawow?


Mial ktos porownanie bezposrednie zawieszenia EDC w stosunku do m sport suspension. Chodzi mi o trzymanie w zakretach. Wiadomo msport suspension zawsze byl sztywniejszy w stosunku do standartowego, ale nie kazdemy ponton odpowiada :)

 

Moje pierwsze F11 miało EDC. Później szukałem F11 LCI. No i niestety trafiło się bez EDC, a jak szukałem auta (jakieś 2 msc) to jeździłem też innymi bez EDC. Przy bezpośredniej przesiadce był szok. O kurde, ale to zwykle jest twarde i jakieś dziwne. W mojej ocenie zwykły zawias jest coś pomiędzy SPORT a Normal/Comfort, bardziej w kierunku SPORT. Zwykłe amory z resztą są też chyba cichsze i nie dobijają tak.

Później dostałem auto zastępcze z MSport - tam jest już twardo i porównalbym jazdę do F30 (pomijając wyciszenie i jakiś tam komfort nie zwiazany z zawieszeniem).

Wygląd to sprawa drugorzędna - ale dla kogoś może być inaczej.

Auto z EDC potrafi nieźle zabujać przy zjezdzaniu z krawznika ze az zderzakiem sie zachaczy na Comfort+...

Generalnie wolę mieć EDC. Teraz mam w 7 a w 5 mam zwykle.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,


mam takie pytanie które mnie od stycznia co jakiś czas nurtuje, a widzę że znacie się na zawieszeniach.


mam f11 przed liftem - z tym wzmocnionym zawieszeniem M. Obniżone jest, ale pytanie dotyczy czego innego.


Tylne koła mam wyraźniej pod kątem na górze mocniej wchodzą w karoserie, na dole mniej.

Wygląda to tak jak by trochę były te wachacze pod skosem.

Czy tak ma być w tym aucie ? Bo nic nie stuka, nie puka itd

Opublikowano
Panowie,


mam takie pytanie które mnie od stycznia co jakiś czas nurtuje, a widzę że znacie się na zawieszeniach.


mam f11 przed liftem - z tym wzmocnionym zawieszeniem M. Obniżone jest, ale pytanie dotyczy czego innego.


Tylne koła mam wyraźniej pod kątem na górze mocniej wchodzą w karoserie, na dole mniej.

Wygląda to tak jak by trochę były te wachacze pod skosem.

Czy tak ma być w tym aucie ? Bo nic nie stuka, nie puka itd

To calkiem normalne tak jak kolega napisal powyzej. Lekki negatyw to standart w przypadku zawieszenia m.

Zasada jest prosta im nizej to robi sie wiekszy negatyw (juz nie wspomne o przedluzanych wahaczach w celach tuningu)


Wazne jest aby przy ustawianiu zbierznosci oraz katow podczas pomiarow wyszlo zgodnie z tym co przewiduje fabryka. Wtedy bedzie pewnosc (no powiedzmy prawie :) ), ze auto bedzie sie optymalnie prowadzic i nie bedzie scinac opon. Wielu diagnostow lekcewazy zalecenia fabryczne co do ustawiania katow pod obciazeniem, gdyz twierdzi, ze nie jest to wymagane. Ale wiadomo mozna sie tylko domyslic skoro pomiar powinno sie wykonywac pod obciazeniem powiedzmy 200 kg wiecej niz masa wlasna samochodu (wtedy najprosciej mozna zaaobserowac pochylenie tylnich kol podczas obciazonego samochodu w stosunku do nieobciazonego)


To jakie jest optymalne obciazenie samochodu do wykonania optymalnego ustawienia katow pochylenia kol w przypadku F10/F11 to trzeba byloby zajrzec do katalogu.

Opublikowano

Chyba takie:

"Pojazd z kompletnym wyposażeniem do normalnej pracy: 2 x 68 kg na przednich siedzeniach (siedzenia w położeniu środkowym); 1 x 68 kg na tylnym siedzeniu (środek); 1 x 21 kg w bagażniku (środek) i pełnym zbiorniku paliwa."

Opublikowano
Dziękuje za profesjonalną informację. To już się nie zastanawiam - bo co patrzyłem z boku to się dziwiłem o co chodzi :D
Opublikowano
Chyba takie:

"Pojazd z kompletnym wyposażeniem do normalnej pracy: 2 x 68 kg na przednich siedzeniach (siedzenia w położeniu środkowym); 1 x 68 kg na tylnym siedzeniu (środek); 1 x 21 kg w bagażniku (środek) i pełnym zbiorniku paliwa."

 


No jesli te standardy obciazenia dotycza F10/F11 to wlasnie tak powinno sie to wykonac podczas regulacji nastawow. Warto zawsze przed korekta nastawow zapytac czy specjalista posiada na stanie takie obciazniki (zwykle nie...), ale mozna tez wykorzystac pomoc kolegi, czy tez czlonkow rodziny ktorzy "odpowiedzialnie" beda przez kilka minut w pozycji nieruchomej cierpliwie czekac na informacje "gotowe" :) oczywiscie po uprzednim ustaleniu z warsztatem, ktory zgodzi sie na taka procedure.

Ja osobiscie gdyby, ktos powiedzial, ze nastawy robi bez obciazenia to bym sie nie zgodzil na taka usluge

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy wysokość zawiasu (przód i tył) można wyregulować (obniżyć) bez kompa?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Szybkie pytanie. Czy da się w moim f11 podnieść troche tył bo jest za nisko wzgledem przodu. Pneumatykę mam tylko z tylu, wszystko sprawne. Tak juz auto kupilem i wydaje mi sie i z pomiarów wynika ze tył ma mniejszy przeswit. Mam program ISTA D. Mogę np podnieść tył programem o 1 cm?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.