Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, E90 LCi 318D 143km. Przebieg 340.000km Reset DPF robiony 120.000km temu przez poprzedniego właściciela, lecz nie wiem czy był czyszczony.


Problem z różnymi wskazaniami czujnika ciśnienia spalin, czujnik zmieniony na nowy febi, a mimo to potrafi pokazać ujemne wartości, lub dodatnie na zgaszonym silniku.


Błędów brak, na odcinku 10km potrafi przybyć sadzy nawet 20g po czym uruchamia się wypalanie.

Często jest tak że sadzy przybędzie 10g po czym wróci do poprzedniej wartości i to wszystko na odcinku 15km.


Na starym czujniku pokazywał ujemne wartości na zgaszonym, I na wolnych obrotach.

43f1bb2b65a7.png


Po zmianie czujnika jest lepiej, ale z kolei na zgaszonym pokazuje ciśnienie od 8-15hpa nie kiedy jest w okolicach 3hpa

dbd4b0878f37.png

Najbardziej ekstremalna sytuacja była kiedy rozpoczął wypalanie, które zakończyło się pozytywnie, po czym momentalnie przybyło sadzy i automatycznie uruchomiło wypalanie, a to wszystko na odcinku 5km i na nowym czujniku.

77e13cada2fc.png


Kolejna dziwna sytuacja była kiedy zaparkowałem na parkingu, a wypalanie trwało nadal, po 10min po prostu zgasiłem samochód, bo ile można czekać na zakończenie, gdzie zawsze po zaparkowaniu, czy nawet po zatrzymaniu na swiatłach przerywał wypalanie.


Największy dystans od regeneracji miałem 260km jazdy po mieście, ale sadzy przybyło tylko 3g po czym zaczął wypalać co według mnie trochę mało tej sadzy. (Regeneracja aktywna była zaznaczona, gdy osiągnął 60*C)

aaba6d5c1a69.png

Wczoraj próbowałem na zgaszonym silniku poruszać kostką od czujnika i jednocześnie sprawdzałem wartości, lecz nie widać żadnych zmian.

Jedyne co mnie zastanowiło, na starym czujniku jak odpiąłem wtyczkę to wartość była na poziomie -355hpa, z kolei wczoraj jak odpiąłem to wartość była na poziomie -425hpa, co by mogło wskazywać na problem z kablami.


Czy ktoś z was miał podobne objawy i poradził sobie z tym problemem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli nie ma błędów czujnika na kompie to DPF do weryfikacji.
3A0jS9b.png
Opublikowano

aaben Czy zapchany DPF może powodować że końcówka jest czarna?? Nawet po czyszczeniu przejadę 50km i znowu czarna. Wtryski w normie, oleju nie ubywa, a dolot mokry z oleju chyba jak u każdego.

4125cdd3cf5f.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapchany to wersja optymistyczna, realistyczna jest taka że już jest dawno zniszczony.
3A0jS9b.png
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wznowienie tematu :cool2:

w przeciągu 5 miesięcy padnięte dwa czujniki, pierwszy FEBI, drugi HELLA, pytanie czy po prostu trafiły się wadliwe czujniki, czy szukać przyczyny gdzieś głębiej???

Następny w kolei będzie OEM.

Opublikowano

Ja Ci powiem, że czujnik (ten od strony turbiny) padł u mnie po 3 miesiącach i był to OE :D


P.S. OEMy to są te co wymieniłeś, pewnie chodziło Ci o ori bwm, czyli OE

Opublikowano

clu clu dokładnie, chodziło Mi o ori BMW :cool2:

Nie uśmiecha mi się co parę miesięcy wymieniać czujnik za prawie 300zł :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.