Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć zacznę może od tego że jestem posiadaczem e91 318d od ponad roku. 2.0 143km n47d20. Od początku były z nim problemy, to wywaliło płyn chłodniczy/zagrzał się, to panewkę obróciło i dostał nowy blok, wymieniana uszczelka z nieoryginalnej na oryginalną, do zrobienia jest dwumas, turbina i dpf bo podobno zapchany. Mechanik wycenił wszystko na 6000tys. a objawy to zapach spalin w kabinie jak i na zewnątrz, najgorzej na postoju. Sporadyczne puszczanie rurą niebieskiego dymu i lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym, najczęściej na zimnym silniku ale niekoniecznie. Szarpnięcia przy odpuszczeniu lub dodaniu, najgorzej kiedy jadę z większą prędkością dłuższy czas a później wjadę do miasta. Ogólnie dramat :p


Mam kilka pytań i proszę o fachowe doradztwo :)

Czy normalne jest to że w ukrytym menu temp. silnika ktmp mom waha się między 86-88? Czasem jak przygazuje zrobi się np 78-80 i zaraz z powrotem idzie w górę tak szybko że aż niemożliwe. Najgorzej kiedy jest gorąco na dworze jeżdżąc po mieście zaczyna iść powyżej 90.. 100 i tak dalej, czy i kiedy termostat powinien się otwierać i przy jakiej temperaturze wiatrak powinien się włączyć bo mam wrażenie że u mnie on nie działa.?

Brązowa maź w zbiorniczku wyrównawczym, czy to normalne aby się pojawiała, szczególnie na zakrętce? Co2 w układzie wykluczyłem, niedużo jeżdżę i po mieście czy to może być powód, olej wygląda normalnie, a w zbiorniczku chłodzenia kawa z mlekiem.? Jak mi się uda to wrzucę zdjęcia tej mazi.

Czy to faktycznie objaw dwumasy? Odpalam na zimnym silniku, telepie podłoga, drazek biegów wibruje bardzo mocno, oraz pofalują trochę obroty potem niby się to uspokaja ale szarpnięcia w jeździe występują i dziwnie się rusza z jedynki.

Nieraz miałem falowania obrotów + niebieski przerywany dym z rury po szybszej jeździe i zatrzymaniu się na światłach a potem np przez kolejne 5km nic się nie dzieje, o co chodzi?

Z góry dziękuję za pomoc, szerokiej drogi Panowie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz regularnie ponad 100 stopni to przegrzewasz silnik. Te silniki powinny mieć ok 88 stopni, okazjonalnie przy wypalaniu DPF ok. 95 stopni i przy takich temperaturach wentylator już pracuje na maks.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Ooo fuuu*k. A możliwe żeby to czujnik temperatury szwankował czy raczej przez ten olej dostający się do płynu chłodniczego nie ma odpowiedniego chłodzenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko jest możliwe, trzeba by sprawdzić jakie są błędy na kompie. Ale z reguły jeżeli czujnik źle działa to pokazuje jakieś głupoty, a tutaj są w miarę realne wartości.


Nie damy profesjonalnej diagnozy przez internet, to co opisujesz to są przesłanki poważnych awarii...

3A0jS9b.png
Opublikowano
No rozumiem. Najgorsze jest to że komputer nie wyświetla kompletnie nic, co najmniej kilku mechaników już go sprawdzało a tam wszystko okej ale jak pojeździsz to wiesz ze coś jest nie halo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podjedz do mechanika i popros aby kompem odpalili wiatrak. Zobacz czy zaskoczy. Moze przegrzewasz auto bo modul wiatraka nie odpala, czesto sie to zdarza. Tak jak kolega wspomial. Dla n47 max to 88 stopni.
Opublikowano
A to nie jest tak że wiatrak powinien wspomagać chłodzenie w ostateczności? Bo dziwne żeby płyn się gotował jak jest 20 stopni na zewnątrz? Ale dzięki za info a co do reszty usterek ktoś się wypowie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Plyn sie zagotuje nawet przy -20 jesli nie bedzie sprawnego wiatraka. No niby jak ma powietrze schlodzic chlodnice?

Szarpania: dwumasa.

Dym: turbo, odma?

Maz: nalezy naprawic usterke przegrzewania ukladu i wtedy szukac dalej.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.